Ko vertas naujasis PASSAT?

test1

Naująjį Volkswagen Passat sedaną su populiariu 2.0 TDI motoru palyginome su vidutinės klasės Kia, Opel, Peugeot ir Škoda automobiliais.

Atsargiai, „Volkswagen“! Tie, kurie yra įpratę nuolatos nugalėti, galiausiai pradeda nebevertinti konkurentų. O naujasis Passat tuo itin rizikuoja. Prieš mėnesį palyginamajame teste jis aplenkė „Premium“ segmento „Audi“ ir BMW gamintojus, surinkęs daugiausiai balų per visą „Auto Bild“ testų istoriją (Vokietijoje atliktame teste naujasis VW Passat Variant 2.0 TDI 4Motion universalas, surinkęs rekordinius 590 balų, aplenkė BMW 330d xDrive Touring ir Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro automobilius). Tačiau dabar čempioną iš Volfsburgo palyginsime ne su prabangaus segmento modeliais, o su kur kas praktiškesniais automobiliais. Šioje akistatoje dalyvauja įprasti vidutinės klasės automobiliai su populiariais, iki 150 AG pasiekiančiais taupiais dyzeliniais motorais. Pavyzdžiui, toks yra Kia Optima – geros komplektacijos automobilis siūlomas už patrauklią kainą ir dar su konkurentams pavydą keliančia septynerių metų garantija. Be to, korėjietiškas vidutinės klasės atstovas atrodo išties gerai – savo išvaizda jam neprilygsta net ir naujasis Passat.

Pranašumo naujojo Passat konkurentai tikisi ir kai lyginamos kainos. O štai Škoda Superb išsiskiria ne tik erdviu salonu bet ir ypatingu bagažinės atidarymo būdu – ją galima atverti kaip sedane arba drauge su galiniu stiklu kaip hečbeko modelyje. Šiame palyginime taip pat dalyvauja ir visai neseniai atnaujintas Peugeot 508. Nors išoriškai prancūzų automobilis pasikeitė nedaug, tačiau buvo atlikti techniniai patobulinimai, be to, jis gali pasigirti puikiu dyzeliniu motoru. Ir, žinoma, ši akistata negalėjo apsieiti be Opel Insignia, kuris taip pat bandys nuo sosto nuversti Passat. Techniškai brandus Insignia modelis vilioja dviem dalykais – specialios „Drive“ komplektacijos modelis turi
gausią papildomą įrangą ir siūlomas už itin patrauklią kainą. Kaip viskas besiklostytų, o įtempta konkurencija šių modelių teste neišvengiama. Pabandysime atsakyti
į klausimą, ar kilmingas, bet su 2.0 TDI motoru siūlomas tik brangios komplektacijos Passat šiame palyginime gali aplenkti praktiškus ir pigesnius konkurentus.

 

test2

KIA OPTIMA 1.7 CRDi 500 taškų

Išvaizda neatitinka paskirties.

Šie trys žodžiai geriausiai apibūdina Kia Optima modelį. Po įspūdingos išvaizdos kėbulu slypi ne itin praktiškas automobilis. Siauras priekinis langas nepatogus aukštiems vairuotojams, o matomumą apsunkina efektingas, bet nepraktiškas kėbulas. Patogios galinės sėdynės ir pakankamai didelė 505 litrų (nulenkus galines sėdynes) bagažinė nedera su itin siaura pakrovimo anga ir tik 446 kilogramais, kuriuos galima į ją įdėti. Net ir važiavimas nesuteikia didelio malonumo. Nors trumpos pavaros užtikrina gerą dinamiką, vis dėlto 136 AG motoras stokoja temperamento ir subalansuoto darbo. Be to, į neviltį varo netiksliai veikiantis vairo stiprintuvas ir automobilio pakaba. Ir kas jau visai blogai – net 40 metrų ilgio stabdymo kelias!

test21

 

Apibendrindami rezultatus galime pasidžiaugti tik tuo, kad dailiai atrodantis ir gerai sukomplektuotas sedanas nėra itin brangus, turi 18 colių dydžio lengvojo lydinio ratlankius, odinį saloną ir siūlo septynerių metų garantiją.

 

test3

PEUGEOT 508 HDI 150 521 taškai

Nematoma, bet jaučiama.

Po atnaujinimo nedaug pasikeitęs Peugeot 508 tapo išties geresniu automobiliu. Nors jis turi stebėtinai ankštą saloną ir siūlo pusėtiną matomumą, nepaisanto to,  šiuolaikiškas ir kokybiškas salonas mums patinka taip pat kaip ir galingas bei sklandžiai dirbantis dyzelinis 150 AG motoras. Vos nuspaudus akceleratorių, variklis tik sekundę sudvejoja ir be didesnio triukšmo bei vargo užtikrintai ima traukti į priekį. Puiku – bet tik tol, kol kelias lygus. Tada paaiškėja, kad automobilio pakaba per kieta. Bet
tie, kurie tikisi sportininko talento, taip pat bus nuvilti. Vairo sistema nepasižymi tiksliu darbu, tad Peugeot posūkius įveikia nenoriai.

test31

Prie privalumų galima priskirti penkerių metų garantiją ir kokybišką saloną, o štai kaina yra išties didelė – „Allure“ komplektacijos modelis kainuoja net 28 131 eurą (tos pačios komplektacijos modelį su 140 AG HDI motoru Lietuvoje galima įsigyti už 26 115 eurų).

 

test4

OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI 538 taškai

Beveik idealus!

Opel modeliai jau keletą metų siūlomi su ypatinga nuolaida – ne išimtis ir „Drive“ versija, kuri turi daug papildomos įrangos. Taip pat mums ypač patiko ergonominė AGR vairuotojo sėdynė (353 eurai). Ir nors automobilis neturi adaptyvios pakabos, jis važiuoja komfortiškai. Tiesa, itin nelygiame kelyje jis neprilygsta Passat, tačiau mažesnius
kelio nelygumus sugeria išties puikiai. Deja, Opel turi ir daug silpnų vietų. Valdymas centrinėje konsolėje nepatogus, ant galinių sėdynių mažai vietos, dėl siauro galinio lango matomumas atgal nekoks. Be to, jis negali pasigirti geru motoru.

test41

Dyzelinis variklis dirba grubiai ir garsiai, nors ilgos pavaros užtikrina vos 4,8 l/100 km siekiančias vidutines degalų sąnaudas. Tik reikia pripažinti, kad dėl taupiam važiavimui suderinto pavarų perdavimo bet koks lenkimo manevras užtrunka itin ilgai.

 

test5

ŠKODA SUPERB 2.0 TDI 543 taškai

Senas, bet geras!

Nors šis Škoda Superb jau gaminamas šešerius metus, jis vis dar išlieka tarp vidutinės klasės lyderių. Didysis čekas siūlo itin daug erdvės ant galinės sėdynės, taip pat
jis turi talpią bagažinę. Nors jo 140 AG TDI variklis nedirba taip sklandžiai kaip šiuolaikinio Volkswagen Passat motoras, tačiau didelį automobilį jis energingai gena į priekį ir užtikrina 5,3 l/100 km siekiančias vidutines degalų sąnaudas. Prie trūkumų galima paminėti ne itin patogias priekines sėdynes, kietokai veikiančią pakabą ir ne tokį tikslų valdymą, koks būdingas „broliui“ iš Volfsburgo. Tačiau prakalbus apie kainas, išryškėja Škoda pranašumas.

test51

Nors bandytas geriausios komplektacijos „Elegance“ modelis Lietuvoje kainuoja panašiai kaip ir vidutinės „Comfortline“ komplektacijos Passat, specialios „20Y“ versijos Superb su bandytu motoru kaina yra nuo 22 839 eurų – tai net 6000 eurų pigiau už Passat.

 

test6

VW PASSAT 2.0 TDI 587 taškai

Jam ir vėl tai pavyko!

Passat nugalėjo ir šį kartą. Neseniai atliktame teste šio modelio automobilis su 240 AG TDI motoru ir visų varančiųjų ratų pavara aplenkė „Premium“ segmento modelius. O šį kartą ne mažiau svarbioje vidutinių automobilių kategorijoje jis aplenkė kitus savo konkurentus. Po bandyto modelio variklio dangčiu sumontuotas populiarus 150 AG TDI motoras. Kuriam, išskyrus tai, kad yra šiek tiek vangus kol apsukos pasiekia 2000 aps./min., nėra jokių priekaištų. Automobilis iki 100 km/h įsibėgėja per 8,9 sekundės, 100 km kelio vidutiniškai sudegina tik 5,1 l degalų ir išsiskiria sklandžiausiu tarp šios klasės atstovų variklio darbu. Salono erdvė, apdailos kokybė ir pavarų perjungimas atitinka
„Volkswagen“ standartus.

Beje, platus galinis langas užtikrina geriausią matomumą tarp visų bandytų automobilių. Dar naujasis Passat turi pažangiausias vairuotojo pagalbines ir multimedijos sistemas, o vidutinis stabdymo kelias, važiuojant 100 km/h greičiu, yra mažesnis nei 36 metrai. Jis taip pat turi puikias sėdynes, yra tiksliausiai valdomas ir gali pasiūlyti didžiausią išliekamąją vertę. Tad ar jis – idealus automobilis? Nevisai. Dėl adaptyvios pakabos jis sužavėjo dideliu komfortu ir puikiu valdymu,
tačiau su papildomai užsakomais 18 colių ratlankiais važiuoklė pernelyg kietai reaguoja į skersinius nelygumus ir šulinio dangčius – su šia užduotimi Insignia susitvarko
geriau. Ir dar jis yra išties brangus – pigiausia komplektacija su bandytu 2.0 TDI motoru kainuoja nuo 28 865 eurų, o su papildoma įranga skirtumas nuo konkurentų gali siekti ir 10 000 eurų – už tiek galima įsigyti visiškai naują Volkswagen Up…

test7

IŠVADA

Dar viena puiki Passat pergalė su rekordiniu 44 taškų atotrūkiu nuo antroje vietoje likusio Superb. Automobilis iš Volfsburgo beveik neturi silpnų vietų ir šios klasės atstovams suformuoja naujus standartus. Tai pasakytina ir apie kainą.

ABL, 2015 m. Nr. 2