Vidutinės klasės Jaguar? Juk taip jau yra buvę – nuo 2001 iki 2009 metų buvo gaminamas X-Type. „Jaguar“ sugrįžta į šią klasę su naujuoju XE modeliu ir meta iššūkį 3 serijos BMW.
Jaguar pasirengęs atakai! Atrodo, jau nuo birželio mėnesio visiškai naujas Jaguar XE puls vokišką vidutinę klasę. Tuo, kad šį kartą viskas pasisektų, pasirūpino įmonės dizaino vadovas Ianas Callumas, kuris tikrai gali įtraukti šią sėkmę į savo sąskaitą. Iš šono XE šiek tiek panašus į 3 serijos BMW, o štai galinis statramstis – labai. Ir jei dviejų dalių oro groteles būtų galima pakeisti į BMW „inkstą“, apsirikti tikrai būtų nesunku. XE matmenys puikiai dera prie šio segmento rinkos dalyvių matmenų.
Būdamas 4,67 m ilgio ir turėdamas 2,84 m atstumą tarp ašių jis tampa beveik 5 cm ilgesnis nei 3 serijos BMW, bet vis dar 14 cm trumpesnis nei C klasės Mercedes. Automobilio siluetas – tai neturėtų stebinti – šiek tiek primena katiną, kuris ruošiasi šuoliui. Stogo linija žemėja gerokai aiškiau nei vokiečių konkurentų automobiliuose. Efektas? Priekyje sėdima patogiai, o gale, nepaisant lubų profiliavimo, aukštesnių nei 180 cm ūgio keleivių galvoms bus per maža vietos.
Užtat XE kėbulas turi kitų privalumų. Jis „kiečiausias“ iš visų Jaguar modelių. Pagamintas 75 proc. iš aliuminio, todėl sveria vos 342 kg. Joks kitas gamintojas tokios klasės transporto priemonėse neišdrįso panaudoti tiek lengvojo metalo (pavyzdžiui, magnio). Todėl pagrindinė Jaguar XE modelio versija (su dviejų litrų dyzeliniu varikliu) sveria 1400 kg. Palyginimui: Mercedes C 220 BlueTEC svoris siekia 1475 kg.
Žinoma, lengvesnis automobilis padeda taupyti degalus. Per naujojo modelio bandymus pavyko pasiekti 3,8 l/100 km vidutines degalų sąnaudas (su „automatu“ ZF – 4,1 l/100 km). Kita naujovė – tai ASPC sistema, kuri važiuojant naujuoju Jaguar XE įvairiomis kelio dangomis užtikrina optimalų galinių ratų sukibimą su paviršiumi. Jei kas nori palenktyniauti „Premium“ lygoje, turi bandyti įveikti vokiečių konkurentus jų pačių ginklu, pavyzdžiui, kalbant apie 3 serijos BMW – puikia važiuokle. Pripažįstame, kad britai viską padarė tinkamai. Per bandomąjį važiavimą automobiliai su 180 AG turbodyzeliniais varikliais nepriekaištingai įveikė skersinius nelygumus ir kanalizacijos šulinius. Pirmas Jaguar automobilių istorijoje elektrohidraulinis vairo stiprintuvas veikia labai tiksliai ir užtikrina vairuotojui gerą grįžtamąjį ryšį.
Išlepintus Vokietijos pirkėjus Jaguar gamintojai nori nustebinti priežiūros išlaidų apmokėjimu iki 60 000 km ridos. Įdomu, ar „Jaguar“ atstovas Lietuvoje taip pat ryšis tokiam žingsniui? Vokietijoje pagrindinė XE versija kainuoja 36 450 eurų ir kartu taikosi į tiesioginius 3 serijos BMW konkurentus.
IŠVADA
Dinamiškas kaip 3 serijos BMW, komfortiškas kaip C klasės Mercedes, suprojektuotas kaip Audi A4? Jaguar XE tikrai labai priartėjo prie šios aukščiausios klasės trijulės. O prie mažų pokštų, kaip, pavyzdžiui, iš centrinės konsolės išsikišantis „automato“ valdymo reguliatorius, reikia priprasti.
Įvertinimas: 5 žvaigždutės iš 5
ABL, 2015 NR. 4