
Automobilis išblizgintas, net tviska. Iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip naujas. Tai turėtų būti geras pirkinys. Taip manote? Tokį apgaviką, kaip šis Audi Cabrio, gali atpažinti net nemokša.
Šviečia saulė, draugiškai nuteikdama kiekvieną apsilankiusįjį naudotų automobilių pardavimo aikštelėje. Dideli informaciniai stendai skelbia apie suteikiamą garantiją ir galimybę pirkti automobilį išsimokėtinai, o aikštelę puošia blizgios vėliavėlės. Tokių Vokietijoje daug. Jose stovi įvairių markių automobiliai, tačiau beveik visi „gerokai pagyvenę“. Pavyzdžiui, tokie kaip šis šešiolikos metų Audi Cabrio, už kurį prašoma 5000 eurų. Jis stovi pirmoje eilėje, neseniai perėjo techninę apžiūrą, yra tvarkinga serviso knygelė. Juo nuvažiuota 161 500 km – kaip automobiliui, kuris pagamintas 1999 m., tai gana vidutiniška rida. Vis dėlto pasižiūrėjus atidžiau, kyla abejonių, ar tai išties vertas dėmesio pasiūlymas. Nelygūs tarpai tarp bagažinės dangčio ir šoninių elementų, be to, visa galinė dalis perdažyta, darbas atliktas neprofesionaliai, atrodo, lyg remontuojama buvo abejotinos reputacijos garažiuke. Kai kuriose vietose dažų sluoksnis atrodo kaip mandarino žievelė.
Deja, to dar negana: klibančios vairuotojo durelės, kilimėlis nutrintas, nusidėvėję vairuotojo sėdynės apmušalai ir akmenukų žymės ant kėbulo liudija, kad šis Audi nuvažiavęs gerokai daugiau kilometrų, nei rodo odometras. Paprašome parodyti transporto priemonės registravimo liudijimą ir įsidėmime buvusio savininko vardą, pavardę ir gyvenamąją vietą. Telefonu jis mums papasakoja: „Buvo pažeistas kabrioleto galas, todėl šią Audi pardaviau už grynuosius privačiam asmeniui.
Be to, automobilio rida buvo jau 315 000 km“. Taigi, atlikus vieną triuką, odometras stebuklingai neteko net 150 000 km! Apstulbinti šios apgavystės vos nepražiopsojome, kad šis Audi neturi ESP, nors pardavimo dokumentai byloja, kad ši sistema yra. Pasirodo, elektroninė stabilumo kontrolės sistema buvo diegiama tik į vėlesnės kartos Audi modelius.
AR TIKRA AUTOMOBILIO RIDA?
Koks greičiausias būdas, padidinti automobilio kainą? Paprasčiausiai atsukti odometrą atgal. Nesąžiningi automobilių pardavėjai tai vadina „palankiai nuteikti klientą“. Seną kilometrų rodmenų volelį pakeitė LCD ekranas, bet odometrų „koreguotojai“ ir tam jau yra seniausiai pasirengę. Specialia kompiuterine programa galima pakoreguoti beveik kiekvieno automobilio kilometražą. Netikėkite, jei pardavėjas siūlo pirkti septynerių metų mašiną, o odometras rodo, kad ja nuvažiuota viso labo 40 000 km. Vidutinė metinė rida, priklausomai nuo transporto priemonės klasės, nuo 10 000 (mažų ir kompaktinių automobilių) iki 40 000 km (aukštesnės vidutinės ir liukso klasės). Atidžiai peržvelkite serviso knygelę, atkreipkite dėmesį į datas ir techninės priežiūros fiksuotus ridos rodmenis.
ŽALA PO EISMO ĮVYKIO – GLAISTAS VIETOJ METALO
Naudotas automobilis buvo daužtas, deja, vėliau suremontuotas neprofesionaliai. Jeigu pardavėjas apie mašinai padarytą žalą arba kitus jos trūkumus žino, jis apie tai privalo informuoti pirkėją. Jeigu pardavėjas to nepadaro, pirkėjas gali pareikalauti grąžinti pinigus už nupirktą automobilį (tik tuo atveju, jei pirkote iš atsakingo pardavėjo ir deramai įforminote dokumentus). Po avarijos neprofesionaliai atliktas remontas visada palieka pėdsakų. Skeptiškai turėtų nuteikti perdažytos pavienės detalės. Pakeistus sparnus ir dureles galima atpažinti pagal pėdsakus ant varžtų. Daug blogiau, jei po avarijos ant kėbulo konstrukcijos elementų lieka įlinkimų ir įtrūkimų, kurie liudija apie visai konstrukcijai padarytą žalą. Todėl būtinai atidžiai patikrinkite pagrindinius kėbulo konstrukcijos elementus, pakabą ir atsarginio rato nišą bagažinėje.
DAŽYMAS, NEMOKŠIŠKAI PARUOŠUS PERDAŽOMŲ DETALIŲ PAVIRŠIŲ
Dažų paviršių būtina atidžiai apžiūrėti. Tai reikėtų daryti neskubant, dienos šviesoje ir kai automobilio kėbulas sausas. Ar dažai visur tolygiai padengti? Ar spalva visur vienoda? Jei dažė mėgėjas, o ne profesionalas, jis perdažomų detalių neišmontavo, o paprasčiausiai apklijavo neperdažomus elementus, pavyzdžiui, laikraščiais, ir ėmėsi darbo. Dažų likučia ant automobilio detalių, durelių arba stiklų sandarinimo elementų išduoda, kad darbai atlikti nekokybiškai. Taip pat neturi būti dulkių, šlifavimo pėdsakų, dažų nutekėjimo žymių. Padažyti ratlankiai ir pajuodintos padangos – tik pigi kosmetika.
IEŠKANT TIKROJO AUTOMOBILIO AMŽIAUS
Triženklis padangų DOT numeris rodo: padangos beveik vienuolikos metų senumo. Nuo 2000 m. DOT numeris yra keturženklis. Pirmieji du skaičiai informuoja apie gamybos savaitę, paskutiniai du – apie gamybos metus. Taigi DOT 5004 reiškia, kad padanga buvo pagaminta 2004 metų 50-ąją savaitę. Ant kitų detalių taip pat galima rasti gamybos datą. Kada pagaminta detalė galima sužinoti pažiūrėjus į ant jos gamintojo dedamą specialų spaudą.
TECHNINĖS PRIEŽIŪROS YPATUMAI – IŠVAIZDA PUIKI, O TECHNIKA PASMERKTA ŽLUGTI?
Išblizginti automobilio kėbulą ir idealiai išvalyti saloną patyrusiam automobilių meistrui – kelių valandų darbas. Prasta automobilio techninė priežiūra ir laiku neatliktas būtinas remontas vėliau brangiai kainuos. Dauguma pardavėjų taip bando sutaupyti pinigų. Nepriekaištinga automobilio išvaizda gali būti labai apgaulinga, todėl neapsigaukite. Patikrinkite serviso knygelę ir lipduką, kada keista alyva. Po variklio gaubtu turi būti lipdukai, informuojantys kada keistas stabdžių ir aušinimo skystis bei dantytasis variklio diržas.
AR TIKRAI VISA NURODYTA PAPILDOMA ĮRANGA YRA AUTOMOBILYJE?
Puiki komplektacija – tuo pardavėjai ypač uoliai vilioja pirkėjus. Bet ar tikrai automobilyje rasite visą pažadėtą įrangą? Naujokams, turintiems mažai patirties, sunku patikrinti kai kurios papildomos įrangos egzistavimą. Pavyzdžiui: prošvaisos reguliavimas, ESP arba traukos kontrolės sistema. Todėl pirmiausia išsiaiškinkite, ar konkrečių gamybos metų modelis apskritai buvo komplektuojamas su pardavėjo nurodyta papildoma įranga. Išstudijuokite automobilio techninės eksploatacijos instrukciją, patikrinkite kontrolines prietaisų skydelio lemputes. Jei kyla abejonių, kreipkitės į oficialią konkrečios automobilių markės atstovybę ir paprašykite paaiškinimo.
IŠVADA
Manipuliacijos su odometru ir užmaskuota avarijos padaryta žala gali pasitaikyti bet kokios klasės automobilyje. Bet ne visuomet. Rimti naudotų automobilių pardavėjai savo prekes parduoda su garantija ir patikros sertifikatais ir apie per eismo įvykį padarytą žalą informuoja pirkėją. Dėmesio: kai kuriuos privačius skelbimus apie parduodamą mašiną pateikia ne itin sąžiningi pardavėjai. Jei kyla abejonių, kreipkitės į rimtą automobilių konsultantą.
ABL, 2015 NR. 4