Ateitis, kurioje miesto gatvėmis patys, be vairuotojo pagalbos važinėja automatiniai automobiliai – didžiulis iššūkis ne tik autonominio vairavimo sistemų kūrėjams, mokslininkams, automobilių gamintojams, bet ir dalių automobilių pramonei tiekėjams, miestų statytojams, socialinių mokslų atstovams ir valdžios institucijoms.
Vokietijos Federalinė ekonomikos ir energetikos ministerija sukūrė projektą Ko‑HAF (vok. Kooperation fuer Hochautomatisiertes fahren), kurio tikslas – sukurti autonominio vairavimo transporto priemonių veikimo ir sąveikos su kitais eismo infrastruktūros objektais priemones, veikimo principus ir standartus
Audi gamintojai šį projektą laiko itin svarbiu ir aktyviai jame dalyvauja. Dalyvavimas projekte apima daugybę teorinio mokslinio darbo ir praktinės inžinerijos sričių, pradedant kompiuteriniu modeliavimu ir baigiant automobilių prototipų bandymais tiek uždaruose poligonuose, tiek viešojo eismo keliuose.
Be to, Audi bendrovė šio projekto rėmuose glaudžiai bendradarbiauja su kitais Vokietijos automobilių gamintojais, stambiaisiais dalių ir komponentų automobilių pramonei tiekėjais ir universitetais. Veikla ir bendradarbiavimas šiame projekte apima tokias sritis:
- tikslios gatvių ir kelių elektroninės kartografinės medžiagos sudarymą;
- tikslios automobilio buvimo vietos nustatymą pagal elektroninius žemėlapius, eismo infrastruktūros objektus ir paties automobilio jutiklių teikiamą informaciją;
- saugų autonominį vairavimą užtikrinančių saugos priemonių kūrimą;
- operatyvią reakciją į eismo sutrikimus ir nestandartines situacijas;
- operatyviomis prognozėmis paremtą autonominį vairavimą pagal faktinius automobilių srauto parametrus, užtikrinančius maksimalų keleivių komfortą ir saugumą.
Jau daugelį metų Audi bendrovė žinoma kaip automatizuoto vairavimo sistemų kūrimo lyderė. Audi gamintojų dalyvavimas keliuose stambiausiuose kasmetiniuose autosalonuose buvo išskirtinis, nes bendrovės inžinieriai juose demonstravo ne tolimos ateities technologijas ir dar tik laboratorijų sienas mačiusius bandymų stendus, modelius ar prototipus, bet dabar jau taikomas serijinės gamybos sistemas bei automobilių modelius arba labai netolimos ateities objektus, kurių serijinė gamyba arba jau patvirtinta bendrovės strateginiuose planuose, arba jie patys jau pakeliui į serinę gamybą.
Per pastaruosius metus buvo atlikta keletas didelio visuomenės atgarsio sulaukusių autonominio vairavimo sistemų bandymų. 2014 m. spalį DTM etapo lenktynių Hockenheimo žiede žiūrovai išvydo neįprastą reginį – prieš pagrindines lenktynes trasa praskriejo Audi RS 7 Sportback be vairuotojo, kuris, be klaidų įveikęs vieną trasos ratą, pademonstravo dažnam lenktynininkui sunkiai pranokstamą rato įveikimo laiko rezultatą.
Šių metų liepą gerokai patobulintas to paties Audi RS 7 prototipas be vairuotojo vieną po kito suko ratus Kalifornijoje esančioje Sonomos trasoje. Ir vėl buvo išvengta vairavimo klaidų bei pademonstruoti puikūs rezultatai.
2015 m pradžioje įvyko neįprasta ekspedicija, kurios metu žurnalistų grupė su A7 autonominio vairavimo prototipu važiavo iš Silicio slėnyje (JAV) esančio Stenfordo į CES buitinės elektronikos parodą Las Vegase. Serijinės ir ikiserijinės gamybos vairavimo pagalbininkų prikimštu automobiliu įveikta maždaug 550 mylių, vairuotojo veiksmai buvo minimalūs, o jo pagalbos prisireikė tik tuomet, kai eismo sąlygos viršydavo šiuolaikinių technologijų galimybes.
2015 m gegužę Šanchajuje vykusios CES Asia parodos metu žurnalistai turėjo galimybę autono miškai vairuojamu Audi prototipu pasivažinėti judriomis šio didmiesčio gatvėmis. Autonominio vairavimo sistemos puikiai integravosi į pakankamai chaotišką Kinijos didmiesčio eismą, sutrikimų ir avarinių situacijų neužfiksuota.
Audi bendrovė jau seniai akcentuoja automobilio ir eismo infrastruktūros objektų sąveiką ir serijinės gamybos modeliuose turi įdiegusi ne vieną šią sąveiką atliekančią saugos sistemą ar vairavimo pagalbininką. Tobulėjant autonominiams automobiliams, šios sąveikos reikšmė tik didės.
Tai viena iš esminių priežasčių, kodėl Audi bendrovė aktyviai dalyvauja Vokietijos vyriausybės vykdomame Ko‑HAF projekte. Žadama, kad netrukus pasirodysiančiame naujausios kartos Audi A8 limuzine bus įdiegta daug vairavimą palengvinančių ir vairavimo stresą mažinančių bei vairuotoją išlaisvinančių autonominio vairavimo sistemų. Pavyzdžiui, važiavimą greitkeliu iki 60 km/val. greičiu bus galima visiškai patikėti automobilio automatikai.
www.auto-bild.lt