Aukščiausio lygio komfortas

komfortas

Milžiniškas kėbulas ir erdvus vidus, labai gera įranga ir įdomūs varikliai – štai naujasis Volvo XC90.

Angelina Jolie visada jūsų automobilyje. Galima ją net švelniai spragtelti per nosį, kai paspaudžiamas vaire įtaisytas balso atpažinimo mygtukas. Šio mygtuko simbolis – tai ne šiaip sau koks įprastas ženkliukas, o būtent jos nuotrauka. Julia Roberts ir George‘as Clooney neatlaikė konkurencijos – juokiasi projekto vadovas Denis Nobelius. Ši mini atranka rodo, kiek dėmesio „Volvo“ skyrė kurdama savo naująjį flagmaną XC90.

komfortas2

Iš 2002 metais pristatyto pirmtako automobilis perėmė tik šiek tiek aukščiau įmontuotą, vaikams skirtą trečios eilės sėdynę. Ir jei ana mašina šiek tiek priminė trapios duonos pakuotę, naujoji yra visiškai kitokia. Ją kuriantis Thomas Ingelathas yra vokietis, kadaise dirbęs „Volkswagen“ koncerne.

Automobilis 14 cm ilgesnis (4,95 m) ir 2 cm platesnis nei pirmtakas, todėl dabar savo matmenimis jis didesnis už Mercedes ML ir labiau priartėja prie Audi Q7. Ir nėra ko stebėtis – automobilis pirmiausia turi patikti JAV ir Kinijoje, o ten juk tokie dydžiai mėgstami. Spėjama, kad SUV modelio bus parduodama daugiau, nei netrukus pasirodysiančio sedano S90. XC90 alsuoja tiesiog karališku didumu. Skersai įmontuotas variklis užima mažai vietos, todėl erdvės priekyje – marios.

komfortas3

Tarp jaukių sėdynių susidaro platus tunelis, kuriame hibridinėje SUV versijoje bus paslėpti akumuliatoriai. Ant galinės sėdynės net labai aukšto ūgio keleiviams bus patogu, jie galės pasidėti vieną koją ant kitos, o bagažinėje laisvai tilps atostogauti išsirengusių keturių asmenų šeimos bagažas. Trečioji sėdynių eilė siūloma pasirinktinai. Gerokai svarbiau už prabangią, bet brangią pasirenkamą įrangą, yra stilius, kuriuo įrengtas šio SUV vidus. Automobilyje įmontuotas „kino“ ekranas, kurio skersmuo siekia devynis colius. Įdomu tai, kad šis ekranas nėra liečiamasis. Tereikia priartinti prie jo ranką ir infraraudonųjų spindulių davikliai akimirksniu sureaguos į judesį ir pavers jį veiksmu. Ši sistema veiks, net mūvint pirštines. Labai įdomu, kaip tai veiks ilgesnėje perspektyvoje.

komfortas4

Nauji ir malonūs važiuojant kasdien yra dyzeliniai Volvo XC90 varikliai. Tiksliau būtų sakyti variklis, nes iš tikrųjų tai yra tas pats dviejų litrų darbinio tūrio ir keturių cilindrų motoras, tik dviejų galios versijų – 190 ir 225 AG. Garso izoliacija puiki, taigi važiuojant įprastai, tiek automobilio keleiviai, tiek vairuotojas beveik negirdi veikiančio variklio. Tačiau pakanka stipriau paspausti akceleratoriaus pedalą ir atsisveikinimas su penkių cilindrų dyzeliniais motorais yra akivaizdus – išgirstame tradicinį dyzelio dundėjimą. Nepaisant to, kad po kapotu dirba 225 „arkliai“, mašina turi savitų manierų, ir tik važiuojant „Dynamic“ režimu, aštuonių padėčių „automatas“ veikia šiek tiek sklandžiau.

komfortas5

Gaila, nes automobilis siūlo keturis važiavimo režimus – nuo „Eco“  iki „Dynamic“. Neslepiame, kad sodo pavėsinės dydžio transporto priemonėje mums labiausiai patiko „Comfort“ režimas, kurį įjungus, pneumatinė pakaba „sugeria“ visus nelygumus. Tai nėra taip paprasta, nes mūsų bandomojo modelio ratai – 20 colių dydžio. Tik ir tai nepadės XC90 tapti sportininku iki kaulų smegenų. Ir labai gerai – važinėdami šiuo automobiliu, jautėmės kaip patogiame, aukščiausio lygio limuzine. Komfortas ir darbo kokybė – paties geriausio įmanomo lygio. Atrodo, sportinių SUV ir BMW. Gamintojo, kuris laikomas saugumo sistemų naudojimo lengvosiose transporto priemonėse pirmtaku, automobilio įrangą papildo dvi naujovės.

Pirmoji – įveikiant posūkius praverčianti sistema, kuri fiksuoja skersinį judėjimą, antroji – įrenginys, kuris minimizuoja galimus sužalojimus, įvykus eismo įvykiui: iš anksto įtempia saugos diržus ir specialiai suformuoja sėdynes. Pigiausias XC90 su priekiniais varančiaisiais ratais ir 190 AG dyzeliniu varikliu kainuoja 51 719 Eur. Visos kitos versijos standartiškai turi abiejų ašių pavarą. Automobilio su pagrindiniu benzininiu varikliu (T5/254 AG) vertė siekia 58 906 Eur. Už septynvietę versiją tenka primokėti 1573 Eur – tokia konfigūracija sudaro hibridinės versijos standartą.

IŠVADA

XC90 – tai stilinga, aukštos kokybės ir ramybe alsuojanti alternatyva prabangos visureigių gerbėjams. Taigi šiandien kiekvienas SUV mėgėjas turi iš ko pasirinkti. Volvo? O kodėl gi ne! Savininkai iš Kinijos (Volvo markė dabar priklauso „Geely“ koncernui) šiandien suteikia europiečiams pasirinkimo galimybę.

ABL, 2015 m. Nr. 4