Madingi ir praktiški – kas jie?

madingi

Kompaktiniai SUV, krosoveriai ir vienatūriai dygsta lyg grybai po lietaus. Tik ar jie iš tiesų yra praktiški? Šiame teste vertinami pigiausi baziniai modeliai, praktiškumas, komfortiškumas, matomumas ir eksploatacijos paprastumas.

Automobilių dizainerių kūrybos festivalis tęsiasi! Gamintojai tarp savęs varžosi, kas pristatys kuo originaliau atrodantį modelį, kuris dažnai gimsta
kryžminant skirtingų klasių ir paskirties automobilius.

Pirkėjai entuziastingai laukia dar vieno mažo vienatūrio ar SUV debiuto. Dažnai jie būna tokie originalūs, kad lengvai gali tapti naujos automobilių
klasės pradininkais. Be to, tokių modelių pardavimas Europoje itin sparčiai auga. Šįkart mes norime atsakyti į klausimą, ar originalūs automobiliai
yra praktiški eksploatuojant juos kasdien. Tiesa, šį kartą vietoje sudėtingų bandymų ir matavimų bandysime atsakyti į paprastą klausimą
– ar testuojamas automobilis yra komfortiškas ir praktiškas? Todėl vietoje techninių parametrų lyginimo, kuris dažnai yra suprantamas tik
nuodugniai besidomintiems automobiliais, šiame teste vadovaujamės kur kas paprastesniais metodais, suprantamais kiekvienam vartotojui.

Tad visi apibendrinimai ir išvados bus aiškios ir suprantamos net ir tiems, kas tiesiog tik nori įsigyti transporto priemonę. Tad, kaip ir minėjome,
pagrindiniai šio testo dalyvių vertinimo kriterijai du – automobilio komfortiškumas ir kasdienės eksploatacijos paprastumas.

Kaip mes vertinome? Pradėjome nuo įprastų dalykų, su kuriais neišvengiamai susiduriama įsėdant į automobilį. Patikrinome, ar lengva įsėsti į automobilį ir ar plačiai atsiveria durelės. Taip pat įvertinome automobilio sėdynes, jų dydį, sėdėjimo aukštį, taip pat sėdynės profilį, kuris
turi itin didelę įtaką važiavimo komfortui ir gerai vairuotojo savijautai. Nepamiršome ir matomumo per šoninius ir galinį automobilio langą, nes
tai itin svarbu manevruojant automobiliu mieste.

DACIA DUSTER 1.5 dCi, 61 taškas

madingi1

Didžiausias šio automobilio privalumas – kaina. Už tokią sumą neįsigysi nė vieno kito SUV su dyzeliniu motoru. Nors variklis taupus ir žvalus, deja, salono apdaila nuvilia, nes yra pigi. Sėdynių apmušalai itin minkšti, be to, jos neturi tinkamo šoninio prilaikymo, taip pat nėra sėdynės atlošo gylio
reguliavimo. Dar vienas trūkumas yra tai, kad vairo kolonėlę galima reguliuoti tik aukštyn ir žemyn, todėl aukšti vairuotojai sunkiai ras tinkamą padėtį prie vairo. O ir priekinių sėdynių sėdimoji dalis itin trumpa. Išlipant iš automobilio lengva išsitepti į plačius jo slenksčius, nors daugiau įsėdimui ir išlipimui priekaištų nėra. Tad jei nebūtų šių slenksčių, kelnės liktų švarios. Deja, šiuolaikinės vairuotojo pagalbinės sistemos Dacia automobiliui nėra
siūlomos, o ksenoninių žibintų nėra net papildomos įrangos sąraše.

madingi2

KIA SOUL 1.6 GDI, 63 taškai

madingi3

Kvadratinis ir praktiškas – vadinasi, geras? Nebūtinai. Nors kėbulas ir kampuotos, bet vairuotojas negali pasidžiaugti geru matomumu. Šoninį
vaizdą labai riboja siauri stiklai, o važiavimą atbuline eiga apsunkina itin mažas galinis stiklas. Ir daiktus sudėti sudėtinga – sunkias dėžes, norint jas
įdėti į bagažinę, nuo žemės tenka pakelti net 80-čia centimetrų. Taip pat ir Soul sėdynės yra per minkštos, be to, trumpa jų sėdimoji dalis, kūnas
nefiksuojamas stabilioje padėtyje, tad tolimoje kelionėje tai pradeda varginti. Keliaujant nepraverčia ir stipriau akceleruojant garsiai dirbantis variklis
ir kieta važiuoklė su didelio diametro ratlankiais bei žemo profilio padangomis. Tačiau Soul prietaisų skydeliui priekaištų nėra – medžiagos išvaizdžios
ir kokybiškos, svarbiausi valdikliai išdėstyti matomoje ir patogioje vietoje. Tad ar grožis gali paslėpti trūkumus? Galbūt ir taip, bet tik ne šį kartą.

madingi4

OPEL MERIVA 1.4 TURBO, 70 taškų

madingi5

Kvadratinis ir praktiškas – vadinasi, geras? Nebūtinai. Nors kėbulas ir kampuotos, bet vairuotojas negali pasidžiaugti geru matomumu. Šoninį
vaizdą labai riboja siauri stiklai, o važiavimą atbuline eiga apsunkina itin mažas galinis stiklas. Ir daiktus sudėti sudėtinga – sunkias dėžes, norint jas
įdėti į bagažinę, nuo žemės tenka pakelti net 80-čia centimetrų. Taip pat ir Soul sėdynės yra per minkštos, be to, trumpa jų sėdimoji dalis, kūnas
nefiksuojamas stabilioje padėtyje, tad tolimoje kelionėje tai pradeda varginti. Keliaujant nepraverčia ir stipriau akceleruojant garsiai dirbantis variklis
ir kieta važiuoklė su didelio diametro ratlankiais bei žemo profilio padangomis. Tačiau Soul prietaisų skydeliui priekaištų nėra – medžiagos išvaizdžios
ir kokybiškos, svarbiausi valdikliai išdėstyti matomoje ir patogioje vietoje. Tad ar grožis gali paslėpti trūkumus? Galbūt ir taip, bet tik ne šį kartą.
Tikras keistuolis. Šio Opel galinės durelės atsidaro į priešingą pusę.

madingi6

Tačiau „keistuolis“ nebūtinai reiškia blogą charakterio savybę. Taigi automobilyje sumontuotos itin patogios ergonominės sėdynės, kurių teigiamą
poveikį stuburui patvirtino ir Vokietijos medikų asociacija. Deja, nors sėdima gana aukštai, geram matomumui kliudo dėl ypatingos durelių konstrukcijos sumontuotas platus vidurinis statramstis. Be to, dėl aukštų sėdynių kraštų vairuotojui ir priekiniam keleiviui nėra itin patogu
į automobilį įsėsti ir išlipti, o į galą sėdantiems keleiviams galima priekinėmis durelėmis netyčia priverti pirštus. Tai, kad į Meriva vienatūrį galima lengvai pakrauti daiktus, jis važiuoja komfortiškai, variklis dirba tyliai – džiugina. O štai prastu sprendimu galima pavadinti tai, kad nesiūlomos
važiavimo savo juosta palaikymo, taip pat nematomos zonos perspėjimo sistemos, nėra galimybės užsisakyti ksenoninių žibintų. Be to, pasiekti sėdynių reguliavimą gali tik itin plonų pirštų savininkai, tad nustatyti reikiamą sėdynės atlošo padėtį gana sudėtinga.

madingi7

RENAULT CAPTUR TCe 90, 72 taškai

madingi8

Mažas, bet populiarus! Captur atrodo kaip mažesnis Nissan Qashqai su visais šiam modeliui būdingais privalumais – dėl siaurų statramsčių
į automobilį patogu įlipti, sėdima aukštai (64 cm) lyg ant virtuvinės baro kėdės, o pačios sėdynės standžios ir patogios. Nors Captur atrodo išties puikiai, dailus automobilio dizainas turi ir trūkumų – šoniniai veidrodėliai itin maži, o galinis stiklas labiau primena durų akutę. Ir skaitmeninis spidometras patiks toli gražu ne visiems. Tačiau trijų cilindrų variklis veikia užtikrintai ir pasiekia 90 AG, kurių užtenka važiuojant bet kokiais režimais. Tad mums tik kyla nuostaba, kodėl vokiečių gamintojai, išskyrus Opel markę, savo vienatūriams nesiūlo tokio puikaus trijų cilindrų
motoro.

madingi9

NISSAN QASHQAI 1.2 DIG-T, 73 taškai

madingi10

Pirmos kartos modelis buvo itin populiarus. Tad ir antros kartos Qashqai, pagamintas vadovaujantis ta pačia koncepcija, – tai praktiškas SUV, kuris iš esmės nesiskiria nuo lengvojo automobilio. Automobilis maloniai džiugina, nes į jį lengvai įsėdama nesunkiai perkeliant kojas per neplatų slenkstį ir įsitaisoma patogioje, plačioje sėdynėje. Nors sumontuota daug elektroninių pagalbininkų, centrinėje konsolėje jie išdėstyti patogiai ir naudotis jais lengva. Tiesa, dinamiška antros kartos Qashqai modelio išvaizda neužtikrina geriausio panoraminio matymo, o norint įdėti krovinį į bagažinę, jį
reikia pakelti į 79 cm aukštį. Nors šį automobilį galima užsisakyti su visų varančiųjų ratų pavara, pirkėjai tokią galimybę renkasi retai. Tiesiog
Nissan elektroninės pagalbinės sistemos puikiai valdo variklio galią ir tiksliai paskirsto sukimo momentą priekiniams ratams važiuojant slidžia
kelio danga. Ir net mažas 1.2 turbobenzininis motoras idealiai tinka šiam japoniškam SUV, nes užtikrina nedidelę bazinio modelio kainą ir mažas
eksploatacijos išlaidas.

madingi11

ŠKODA YETI 1.2 TSI, 80 taškų

madingi12

Tiesiog praktiškas automobilis. Taip galima būtų apibūdinti Škoda Yeti, kurio kampuotas kėbulas su dideliais, stačiakampiais langais siūlo tiek gerą matomumą, tiek ir praktiškai panaudojamą erdvę. Priekinės durelės aukštos, į automobilį patogu įsėsti, nors gale šiek tiek trukdo išsišovusi galinio
rato arka. Praktiškame čekų automobilyje daug kam patiks gerai žinomi „Volkswagen“ gamintojo sprendimai – tai ir tradicinis užvedimo raktelis,
ir paprastas stovėjimo stabdys. Prietaisų rodmenys ir valdikliai išdėstyti aiškiai ir po ranka, sėdynės patogios, jų apmušalai kokybiški.

Nepatogu tik tai, kad kaip ir kituose senesniuose Volkswagen modeliuose klimato kontrolės valdikliai sumontuoti itin žemai. Tačiau atsvara seniems sprendimams – modernus, elastingas ir tyliai veikiantis turbobenzininis 1.2 variklis po kapotu. Papildomai galima užsisakyti visų varančiųjų ratų pavarą, automatinę DSG pavarų dėžę, ksenoninius žibintus. Tačiau net ir be šios įrangos Yeti praktiškumu gerokai lenkia savo konkurentus.

madingi13

IŠVADA

Šiame teste nugalėjo geriausias skirtingų automobilių – SUV ir kompaktinio universalo – savybes turintis Škoda Yeti modelis. Jis siūlo tai, ko taip trūksta šiuolaikiniams SUV: geriausią matomumą ir paprastai valdomą įranga. Penkerių metų modelis aplenkė neseniai rinkoje debiutavusius Nissan Qashqai, Renault Captur ir Opel Meriva automobilius. Kitais žodžiais kalbant, patirtis nugalėjo jaunus išsišokėlius!

ABL, 2015 m. Nr. 3