Mazda CX-3: pirmas įspūdis – klaidinantis

nelauktas

Pirmasis įspūdis – klaidinantis: naujasis Mazda CX-3 atrodo lyg sportininkas, tačiau jis skirtas komforto mėgėjams.

Nedidelių krosoverių rinkoje sėkmingasis Opel Mokka nuo šiol konkuruos ne tik su didžiaakiu Nissan Juke bet ir naujuoju Mazda CX-3. Japonų gamintojas šią nišą atrado tik dabar, tačiau nedidelis, kompaktiškas krosoveris su priekiniais arba visais varančiaisiais ratais žada gerokai pakoreguoti kitų gaminttojų planus.

nelauktas2

Techniniais mažojo SUV donorais panaudoti kitų klasių Mazda automobiliai: iš didesniojo CX-5 pasiskolinta, prieš tai ją šiek tiek modifikavus, visų varančiųjų ratų transmisija, galinis tiltas ir pavarų dėžė, o su Mazda 2 jis dalinasi ne tik platforma

nelauktas3

(automobilių prošvaisa vienoda), bet ir nauju 105 AG ir 1,5 l darbinio tūrio dyzeliu. CX-3 variklių gamoje dar yra dviejų litrų 120 ir 150 AG benzininiai motorai. Naujojo krosoverio matmenys atskleidžia „Mazda“ tikslus: automobilio ilgis (4,28 m) ir plotis (1,77 m) beveik atitinka Mokka modelį, tačiau CX-3 yra daugiau kaip 12 cm žemesnis, todėl labiau primeną madingą krosoverio ir ketverių durų kupė hibridą. Dėl to ant jo galinės sėdynės lieka nedaug vietos keleiviams, o jei nepasirenkama „Premium“ klasės „Bose“ garso sistema, žematonis garsiakalbis smarkiai sumažina dar ir bagažinės talpą. Kaip ir Mazda 2 bei Mazda 3, taip ir CX-3 modelyje dizaineriai daug dėmesio skyrė interjerui: viduje daug erdvės, visa įranga kruopščiai parinkta ir suderinta.

nelauktas4

Sveikintina, kad atsisakyta šiai klasei įprasto pigaus plastiko: durelių apmušalai iš minkšto ir kokybiško plastiko, už vairo puikuojasi naujas tachometras. Pageidaujant, galima užsisakyti rodmenų projekciją ant priekinio stiklo („Head Up Display“). Centrinėje prietaisų skydelio dalyje įrengtas septynių colių įstrižainės ekranas, kuriame meniu valdomas patogiai apačioje įrengtu sukamuoju reguliatoriumi.

Važiavimo savybėmis CX-3 per daug neišsiskiria, tačiau vertinant bendrai, jos yra geros. Išprovokuojančią ir charizmatišką išvaizdą turinčio krosoverio būtų galima tikėtis daugiau sportinių ambicijų, standesnės pakabos ir tikslesnio vairo mechanizmo. Matyti, kad CX-3 prioritetas – komfortiškas važiavimas.

Automobilis su visų varančiųjų ratų transmisija sveria palyginti nedaug – tik 1350 kg (palyginimui, Opel Mokka yra 100 kg sunkesnis). Su didelį suspaudimo laipsnį turinčiu 150 AG benzininiu „Skyactiv“ varikliu CX-3 gali įsibėgėti ne tik iki 200 km/h greičio – jo vidutinės degalų sąnaudos tesiekia 6,4 l/100 km. Planuojama, kad automobilio su 120 AG benzininiu varikliu kaina bus nuo 17 990 eurų.

IŠVADA

Iki 2017 m. mažų krosoverių pasiūla turėtų padvigubėti. Taigi Mazda CX-3 rinkoje pasirodo pačiu laiku. Dizainas, technologijos ir kaina – džiugina. Tiesa, mes tikėjomės šiek tiek daugiau sportiškumo.

ABL, 2015 m. Nr. 4