Hyundai ix35 vėl tapo Tucson. Pasikeitė ne tik pavadinimas – šiame kompaktiniame SUV daug kas yra kitaip, negu buvo lig šiol.
Mes buvome pakviesti į išskirtinę naujojo Hyundai Tucson fotosesiją – pirmoji pažintis su automobilio ix35 įpėdiniu likus vos kelioms savaitėms iki jo pasaulinės premjeros Ženevos salone. Naujas kompaktinis SUV iš Korėjos – kas gi čia gali nustebinti? Daugybė dalykų! „Hyundai“ koncerno atstovams nutraukus audeklą nuo Tucson – atvipo žandikaulis. Pirmą kartą čia savo žymę paliko buvęs Audi automobilių kūrėjas Peteris Schreyeris, tapęs naujuoju „Hyundai“ koncerno dizaino padalinio direktoriumi. Charakteringi žibintai, didelės chromuotos trimatės aušinimo grotelės ir griežtos linijos – Tucson galėtų būti pagamintas ir Ingolštate. Akivaizdu, kad „Hyundai“ koncerne praėjo šiek tiek nerangaus, putlių formų dizaino laikai.
Beje, automobilis pagamintas ant visiškai naujos platformos. Toks sprendimas padėjo ne tik išlaikyti puikias proporcijas, bet ir suteikė salonui daugiau erdvės. Iš išorės Tucson padidėjo iki 4,48 m. Ant priekinių automobilio sėdynių galima išdidžiai išsidrėbti, o gale net ir patys aukščiausi keleiviai niekada nepajus nė kruopelytės ankštumo. Bagažinės talpa dabar 514 l, taigi dabar joje telpa vienu lagaminu daugiau negu iki šiol. Prietaisų valdymo skydelyje galima pastebėti, kaip greitai mokosi korėjiečiai – aiškiai matyti ir tai, kad pavyzdžiu tapo europietiškų prabangiųjų automobilių markės. Minkštas plastikas, kokybiška oda ir chromuoti jungiklių bei mygtukų papuošimai atrodo iš tiesų prabangiai. Ir aukštos raiškos ekranai tarp tachometro ir spidometro bei centrinėje konsolėje esantis navigacijos sistemai skirtas ekranas taip pat yra aukščiausios kokybės. Pasak gamintojų, dėl naujų mikroprocesorių jie turi veikti tris kartus sparčiau nei iki šiol.
Po variklio dangčiu dirba pažįstami agregatai. Tiesa, yra viena išimtis. Iš tiesų daug degalų naudojantis dviejų litrų benzininis variklis pakeistas mažesniu, 1.6/176 AG turbininiu varikliu, kuris nors ir yra galingesnis nei iki šiol, tačiau turėtų sutaupyti iki 20 procentų benzino. Pirmą kartą naujasis motoras gali būti derinamas su dvigubos sankabos pavarų dėže. Dyzelinių variklių galingumas siekia 115, 136 ir 184 AG.
„Hyundai“ koncernas kol kas neišduoda rinkos naujoko kainų. Šiuo klausimu atkleidžiamos labai skurdžios žinios: korėjiečių gamintojas kukliai praneša, kad automobilis nebus pigesnis už ix35, kuris dabar Lietuvoje kainuoja nuo 18 290 eurų. Tai akcijinė kaina, o įprasta buvo nuo 19 900 eurų.
Penkerių metų garantija ir prieinamos kainos – iki šiol „Hyundai“ koncernas gamino racionalius automobilius. Naujasis Tucson atrodo pritrenkiančiai gerai. Daugiau apie rinkos naujoką galėsime pasakyti po testo Lietuvos keliuose.
ABL, 2015 m. Nr. 3