Prancūzas iš fitneso klubo

aaaa

Su nuoboduliu baigta: Peugeot 308 GT meta iššūkį Volkswagen Golf GTI ir GTD.

Kompaktinių automobilių klasė dažnai dar vadinama Golf klase. Tai modelis, į kurį reikia lygiuotis visiems kitiems šio segmento atstovams – taip galvoja dauguma gamintojų, tarp jų ir „Peugeot“ koncernas. Taigi prancūzai 308-ąjį modelį ne tik dizainu, bet ir matmenimis priderino prie vokiečio.

aaaa1

Norėdami paerzinti Golf GTI, „Peugeot“ savo kompaktiniam „liūtui“ jau iškart suteikė daugiau galios. Naujasis benzininis 308 GT startuoja turėdamas
205 AG, o dyzelinis – 180 AG. Šiek tiek vėliau turėtų pasirodyti dar galingesnė 308 GTI versija.

Kad vairuotojui iškart būtų aišku, jog tai nepaprastas modelis, įjungiant variklį ekranas rodo languotą starto vėliavėlę. Važiuojant prietaisų skydelyje
gali būti rodomi: variklio galia ir sukimo momentas, turbinos oro slėgis, skersinis ir išilginis pagreičiai. Gal tai ir smulkmena, tačiau maloni.

Jei dideliu sukimo momentu ir didele galia pasižymintis dyzelinis modelis gali lengvai palenktyniauti su Golf GTD (180 AG), tai benzininiam GT
automobiliui 205 „arklių“ nepakanka, kad galėtų aplenkti Golf GTI. Malonumas prasideda nuspaudus sportinio važiavimo mygtuką, esantį centrinėje konsolėje. Tuomet keturių cilindrų 1.6 variklis spontaniškiau reaguoja į veiksmus akceleratoriaus pamina, elektrinis vairo stiprintuvas tiesiogiai perduoda valdymo komandas, važiuoklė užtikrina veržlesnį, geru pasukamumu pasižymintį važiavimą.

aaaa2

Pakaba neblogai sugeria smūgius važiuojant per šulinių dangčius ir didesnius skersinius kelio nelygumus. Per garso kolonėles perduodamas
benzininės versijos variklio „balsas“ skamba šiek tiek nenatūraliai, o štai dyzelio „murkia“ tarsi tai būtų brangiausias pasaulyje sportinis modelis.

Kokios kainos? Navigacijos ir klimato kontrolės sistemas, LED šviesų žibintus serijinės įrangos sąraše turintis modelis su benzininiu 1.6/205 AG varikliu Lietuvoje kainuoja 24 603 eurus, o su dyzeliniu 2.0/180 AG motoru 27 628 eurus.

aaaa3

IŠVADA

Peugeot 308 GT – išties puikus automobilis, kuris tiks ir šeimai. Jei tikitės gerokai didesnių kvapą gniaužiančių pojūčių, tuomet derėtų luktelėti
daug galingesnės (apie 270 AG) GT modelio versijos.

aaaa4

ABL, 2015 m. Nr. 3