Ford Focus su trimis cilindrais – į pirmąją vietą

testaso

Mūsų išbandyto automobilio variklio dosjė: trys cilindrai, 125 AG, darbinis tūris – vos vienas litras. Ar jis iš tiesų patikimas? Ar užtikrintai
veikia 100 000 kilometrų? Taip, be menkiausios abejonės, jis – patikimas! Mažas variklis be rūpesčių įveikė šį atstumą. Ir ne tik jis.

Tūkstantį kubinių centimetrų paskutinį kartą aptikome mažajame Panda modelyje. Dabar tokį variklį turi gerokai didesnis naujasis Focus, kuris, be to, dar ir trijų cilindrų. „Ar jis atlaikys mūsų ištvermės maratoną?“ – pirmųjų, įsitaisiusių prie šio automobilio vairo, požiūris akivaizdžiai skeptiškas. Tai atspindi įrašai kelionės žurnale, vos tik 2013 m. balandžio 5 d. Focus 1.0 EcoBoost Titanium nusileido į „Auto Bild“ požeminį garažą. Tai, kad moderniausias „Eco Boost“ serijos variklis su tiesioginiu benzino įpurškimu, turbokompresoriniu pripūtimu ir bepakopiu skirstymo fazių reguliavimu leidžia mėgautis puikiomis dinaminėmis savybėmis, jau buvo patirta. Tačiau žinant bėdas, su kuriomis susiduria mažesnio darbinio
tūrio varikliai, liko išsiaiškinti esminį dalyką: ar jis pajėgus be gedimų įveikti 100 000 km atstumą?

testaso2

Nepaisant skeptiško požiūrio, trijų cilindrų variklis nuo pat pradžių nestokojo populiarumo. Ištraukos iš kelionės žurnalo: „Įspūdinga trauka pajudant iš vietos, trijų cilindrų varikliams būdingas „urzgimas“ ir tolygi, bet užtikrinta dinamika“; „Sunku patikėti, kad šio variklio darbinis tūris yra tik vienas litras. Tokia sukimo momento charakteristika ir tylus darbas trijų cilindrų varikliui yra tiesiog neįmanomi dalykai, o jo galios atsargos visiškai pakanka greitkelio ritmui. Žinoma, tuomet vienu litru padidėja degalų sąnaudos“.

Dėl šios priežasties automobilio Focus degalų sąnaudų vidurkis per visus įveiktus 100 000 km pasiekė neabejotinai įspūdingą ribą – 8,2 l/100 km. Tai nėra mažai, tačiau dideliais greičiais važiuotas ne vienas etapas. Šio testo pradžioje 100 km kelio Focus vidutiniškai sunaudojo 6,5 l, o pabaigoje – 7,1 l degalų, nepaisant to, be didelių pastangų galima apsieiti ir su 5 l/100 km sąnaudomis. Nepriklausomai nuo darbo režimų, kuriuos teko iškęsti, variklis išliko energingas ir temperamentingas iki paskutinės minutės, kuri, kaip byloja įrašai kelionės žurnale, baigėsi ties 96 158 km rida. Bandytojų reziumė: „Būklė – puiki, automobilis važiuoja be priekaištų, o trijų cilindrų variklis vis toks pat žvalus ir veikia nepriekaištingai“.

testaso3

testaso4

Taigi, atrodo, nėra prie ko prikibti? Ne visiškai taip: nuvažiavus 22 105 km variklio valdymo programa ne kartą ėmė veikti avariniu režimu, todėl
teko sukti į servisą. Įdiegus naują programinę įrangą, sutrikimas daugiau nepasikartojo. Kritikos nusipelno alyvos lygio matuokliė. Ja labai sunku
pamatuoti alyvos, net ir mažo klampumo 5W-20, kuri būtent ir skirta šiam varikliui, kiekį.

Nepaisant nedidelių nesklandumų, kelionės žurnale aptinkame daug pagyrimų. Važiuoklė įvertinta „šešetu su pliusu už komfortą ir stabilumą, automobilis Focus labai dinamiškas ir puikiai valdomas“. Vieningai sutariama dėl ilgoms kelionėms itin patogių sėdynių, turinčių šildymo funkciją ir išsiskiriančiu puikiu šoniniu prilaikymu. Pagyrimo nusipelno ir gerai veikianti bei patogiai reguliuojama klimato kontrolės sistema.

Viską galima įvertinti puikiai,išskyrus vieną dalyką: navigacijos ir „Hi-Fi“ sistemos valdymas su daugybe klaidžių mygtukų ir mažyčiu ekranėliu į neviltį varė visus, kas tik važiavo šiuo automobiliu. „Tai tikras įžeidimas – gėda, tokios navigacijos kūrėją derėtų ištepti degutu ir išvolioti plunksnose. O gal jis daug šnekančią navigacijos sistemą su lyg po devyniais užraktais paslėptais žemėlapiais sukūrė dar 1998 metais?“ – tokius, atviro susierzinimo kupinus įrašus aptinkame testo dienoraštyje.

testaso5

Yra ir šiek tiek santūresnių pasisakymų: „Kuo tokia valdymo koncepcija įtikino sprendimus priimančius asmenis? Juk Focus yra masinio segmento
automobilis: juo važinėja namų šeimininkės, pensinio amžiaus vairuotojai, juos mielai perka nuomos kompanijos“. Geras ir logiškas klausimas.

Negalime nepaskelbti fakto, kad „Ford“ šią klaidą ištaisė. Po modelio atnaujinimo, prietaisų skydelis galop buvo sutvarkytas – jo centre išdygo didelis aštuonių colių liečiamasis ekranas, skirtas navigacijos, „HiFi“, klimato kontrolės sistemoms ir kartu telefonui valdyti. Taip buvo atsikratyta buvusio mygtukų rebuso.

Emocijos neperžengė ribų – toks būtų apibendrintas šio ilgalaikio testo vertinimas. Focus sėkmingai ir be didesnių nuotykių įveikė 100 000 km atstumą. Tiesa, buvo išlindusi dar viena bėda. Nuriedėjus beveik 63 000 km padažnėjo nesusipratimai degalinėse: degalų užpildymo pistoletu niekaip nepavykdavo pripildyti bako. Patikrinus paaiškėjo, kad buvo sulūžęs vienas iš trijų įpylimo angos vožtuvų, kurio dalys ir trukdė tekėti degalams. Ir tai
buvo viskas – 2014 m. gruodžio 2 d., nuriedėjus bandomuosius 100 730 km, beliko tik pasveikinti Focus garbingai įveikus šį atstumą. Jo variklį – taip pat.

testaso6

ABL, 2015 m. Nr. 3