Rugsėjo 28 d. Darmštate (Vokietija) įvyks 11-asis tarptautinis automobilių šviesos technikos simpoziumas (ISAL 2015). Renginyje, kuriame kaip kviestiniai svečiai kalbės Nobelio premijos laureatai, automobilių gamintojai pristatys naujausias diegiamas apšvietimo technologijas. Keletą pranešimų skaitys ir šviesų technikos naujoves pristatys Audi apšvietimo technikos padalinio atstovai. Tai dėsninga, nes Audi jau daugelį metų yra automobilių apšvietimo technikos naujovių diegimo ir inovacijų lyderiai.
Renginį pradės 2014 m. Nobelio fizikos premijos laureatas Shuji Nakamura. Simpoziume dalyvaujantys Audi specialistai pristatys ir visiems suprantamai aiškins, kaip veikia neseniai įvykusiame Frankfurto autosalone parodyti Matrix OLED žibintai.
„Mums svarbiausia pristatyti pasiekimus diodinių šviesos šaltinių kūrimo ir tobulinimo naujoves bei atskleisti Audi veiklos tęstinumą šioje srityje, – teigia Audi apšvietimo technikos vyr. inžinierius Dr. Wolfgangas Huhnas. – Technikos progresas apima visas automobilio sistemas, neaplenkiant nė žibintų, kurių, atrodo, vienintelė funkcija yra tik apšviesti kelią tamsiuoju paros metu. Tačiau, pastarųjų metų mokslo pasiekimai leido daug nuveikti ir šioje srityje, suteikiant automobilio žibintams daugiau funkcijų užtikrinant gerą matomumą ir didinat eismo saugumą”.
Pasak W. Huhno, Audi bendrovėje šviesos technikos specialistai labai glaudžiai bendradarbiauja su išorės ir vidaus dizaineriais. Todėl Audi sukurti žibintai puikiai dera bendrame automobilio dizaino kontekste, o jų skleidžiamas šviesos raštas tampa dar vienu dizaino elementu ir net Audi markės firminiu bruožu.
Simpoziume taip pat kalbės už apšvietimo inovacijų diegimą atsakingas Audi bendrovės inžinierius Stephanas Berlitzas, kuris praves prezentaciją, pavadintą „Apšvietimo technikos ateitis”. Pranešėjas primins, jog šalia masiškai naudojamų halogeninių lempučių Audi modelių žibintų blokuose harmoningai dera šiuo metu pirmaujančios Matrix LED technologijos diodiniai šviesos šaltiniai ir atskleis plačias jų sąveikos su automobilyje įrengtais vairavimo pagalbininkais galimybes.
Pasak pranešėjo, Matrix LED technologija išrasta prieš keletą metų bei plačiai naudojama net ir masinės gamybos modeliuose. Maža to, jau sukurta ir pakankamai paplitusi (tiesa, kol kas tik naktinių lenktynių automobiliuose ir aukščiausios klasės modeliuose) ją turėsianti pakeisti Matrix Laser lazerinių žibintų technologija. Tačiau net ir ankstesnės Matrix LED technologijos potencialas dar visiškai neišnaudotas. Maža to, Audi apšvietimo technikos inžinieriai yra pateikę ne vieną sprendimą, kaip viename žibintų bloke „apgyvendinti“ šiuos skirtingomis technologijomis pagrįstus šviesos šaltinius ir užtikrinti maksimaliai naudingą sąveiką generuojančią jų sinergiją.
Kita šiame simpoziume pristatoma Audi specialistų tema – automobilio žibintų sąveika su kitais eismo infrastruktūros objektais. Audi bendrovė vysto vadinamąją „Car‑to‑X“ automobilių ir infrastruktūros sąveikos sistemą, kurioje nemenkas vaidmuo tenka ir žibintams, mat nemaža dalis važiavimų automobiliu būna tamsiuoju paros metu ar blogo matomumo sąlygomis. Vienas iš tokios sąveikos pavyzdžių – navigacinė sistema ir operatyvios eismo sąlygų informacijos gavimo centras atpažįsta automobilio maršrute esančius dėl kelio darbų ar eismo įvykių susidariusius kelio susiaurėjimus ir žibintai atitinkamai susiaurina bei atitinkamai pakreipia tuo metu esantį šviesos srautą, kad jis apšviestų tik įvažiavimą į kelio susiaurėjimą.
Audi – jau daugelį metų lyderiauja automobilių apšvietimo technikos naujovių diegimo ir inovacijų srityje. Dar 2004 metais pristatytame Audi A8 W12 flagmane pirmą kartą sužibo atskiros dienos šviesos lemputės. 2008 m. lenktyninis Audi R8 Le Mano prestižinio ištvermės maratono naktinio važiavimo tamsą sklaidė pirmaisiais vien tik iš LED šaltinių sudarytais žibintų blokais. 2010 m. pristatytame kitos kartos Audi A8 buvo įdiegta žibintų ir navigacinės sistemos sąveika. 2012 m. pristatytas naujos kartos sportinis Audi R8 turėjo dinaminius posūkio žibintus. 2013 m. Audi A8 turėjo Matrix LED diodinius žibintus, o 2014 m. Le Mano lenktynėms ruoštas Audi R8 LMX puikavosi Matrix Laser lazeriniais žibintais.
Naujausia masine inovacija tapo Frankfurto autosalone pristatyto naujos kartos Audi A4 Matrix LED žibintai su pažangia funkcija, neleidžiančia akinti vairuotojo nuo kelio ženklų atspindėta šviesa. Tai puikus Audi bendrovės deklaruojamo tvaraus technologijų vystymo pavyzdys – 2013 m. sukurta technologija buvo papildyta per pastaruosius du metus sukurta ir iki masinio pritaikymo subrandinta funkcija.
Naujausias Audi bendrovės apšvietimo technikos išradimas – OLED žibintai. Pirmą kartą jie buvo pademonstruoti neseniai įvykusiame Frankfurto autosalone pristačius Audi e‑tron Quattro konceptą.
Audi specialistai prognozuoja, kad OLED technologija greitai bus taikoma ir galiniuose Audi žibintuose.
www.auto-bild.lt