Sėkmingas lietuvių pasirodymas Pasaulio kartingo čempionate

R. Baciuska

Italijoje, „La Conca“ trasoje vyko kartingo pasaulio čempionatas, kuriame dviejose klasėse – KF ir KF „Junior“ susirinko beveik 300 lenktynininkų iš viso pasaulio. Tarp jų kovėsi ir du mūsų šalies atstovai. Galingesnėje KF klasėje lenktyniavo Rokas Baciuška, o KF „Junior“ klasėje – Justas Jonušis.

Tarptautinės automobilių sporto federacijos (CIK-FIA) rengiamas kartingo pasaulio čempionatas – tai  vienos  ir svarbiausios varžybos viso pasaulio  geriausiems sportinininkams , tad čia nėra vietos suklysti. Net viena klaida gresia prarastomis pozicijomis ir sugadintu rezultatu – visą sezoną sportininkai ruošiasi būtent šiam, svarbiausiam metų startui. O itin permainingas oras ir vis užliejantis trasą lietus žadėjo itin aštrią kovą ir daugybę klaidų.

Italijos „La Conca“ yra viena moderniausių kartingo trasų pasaulyje. Paskutinį kartą čia pasaulio čempionato kovos rengtos prieš septynerius metus. Organizatoriai pasistengė, kad po tiek laiko sugrįžusios rungtynės paliktų neišdildomą įspūdį visiems dalyviams. Lenktynes pagerbė ir 1991 metų pasaulio kartingo čempionas, buvęs „Formulės 1“ lenktynininkas Jarno Trulli, kuris vėliau ant podiumo nugalėtojams įteikė taures.

sportininku rikiuote

Justas Jonušis viršijo komandos iškeltą uždavinį – nesunkiai pateko į finalą

Silpnesnėje KF „Junior“ klasėje susirinko daugiau kaip 100 sportininkų iš 35 pasaulio šalių – tai gerokai daugiau negu prieš metus. KF „Junior“ yra turbūt viena didžiausią konkurenciją turinčių kartingo sporto klasių. Joje lenktyniauja ir lietuvis Justas Jonušis, kuris buvo vienas iš kelių dešimčių pirmus metus šioje klasėje lenktyniaujančių sportininkų ir vienintelis atstovas iš Baltijos šalių. Klasėje dalyvauja jaunieji lenktynininkai nuo 13 iki 15 metų imtinai , tad trylikamečiams „naujokams“ tai labai sudėtingas metas – dviem metais vyresni konkurentai yra gerokai pajėgesni fiziškai ir konkuruoti su vyresniais jaunėliai turi mažai šansų. O štai penkiolikmečiai, čia lenktyniaujantys jau trečią sezoną po šių varžybų pereina į galingesnes klases ir jiems tai paskutinis šansas pakovoti dėl prestižinio titulo. Paprastai į pagrindinį finalą patenka vos vienas – kitas trylikametis sportininkas.

Kvalifikaciniuose važiavimuose Justas pasirodė gerai – savo grupėje užėmė 11 vietą, o bendroje kvalifikacijoje jis buvo klasifikuotas 46. Šiame čempionate Italijos „DR Racing“ komanda, kuriai atstovauja lietuvis, jam kėlė tikslą patekti tarp 34 geriausių lenktynininkų, t.y. prasimušti į pagrindinį finalą.

Prieš atkrintamuosius važiavimus po lietaus džiūstančioje trasoje lietuvis laisvose treniruotėse savo grupėje parodė net geriausią rezultatą – buvo pirmas, tačiau atkrintamuosiuose važiavimuose jau gerokai išdžiūvusioje trasoje Justas nebuvo toks greitas. Kadangi pasaulio čempionate susirinko tiek daug dalyvių, sportininkai buvo suskirstyti į penkias grupes ir Justui teko kautis net penkiuose atkrintamuosiuose važiavimuose. Viename iš važiavimų lietuvis finišavo septintas ir lengvai pateko tarp tų sportininkų, kurie galėjo kautis pagrindiniame finale. O štai 32 jo konkurentams teko krautis lagaminus – jie net nepateko į pusfinalius. Pusfinalyje J. Jonušis startavo iš 18 pozicijos ir labai greitai pakilo iki devintos vietos. Deja, suklydo viename iš posūkių. Lenkdamas savo priešininką kovoje dėl aštuntos vietos jis dviem ratais išvažiavo iš trasos ir prarado daugybę pozicijų – finišavo penkioliktas. Tačiau šis rezultatas leido lietuviui prasibrauti į finalinį važiavimą.

Į superfinalą patenka tik 34 greičiausi sportininkai ir iš jų tebuvo keturi, kurie šioje klasėje lenktyniauja pirmus metus.

Finale, startavęs iš 29 vietos, J. Jonušis finišavo 24 vietoje, bet dėl susidūrimo su priešininku buvo nubaustas 10 sek. bauda ir klasifikuotas 26 vietoje.

„La Conca“ trasa gan specifinė – ji techniška ir reikalauja iš sportininkų labai daug fizinių jėgų. Dėl to jaunesniems dalyviams čia kautis yra labai sunku. Būtent dėl to Justas susilaukė daug pagyrimų iš Italijos „DR Racing“ komandos vadovų. Justas tarp trylikamečių, kurie šiemet lenktyniauja pirmą kartą buvo trečias, o pasaulio čempionate vien papulti į superfinalo važiavimą yra didelis pasiekimas bet kuriam sportininkui.

Na, o pasaulio čempionu tapo penkiolikmetis Sergeant Logan iš Jungtinių Amerikos Valstijų.

Dabar lietuvio laukia „World Series Karting Final Cup“ lenktynės, kurios pirmą lapkričio savaitgalį vyks Italijos „Adria International“ lenktynių trasoje.

 

Rokas Baciuška – per žingsnelį nuo greičiausių dešimtuko

KF klasėje susirinko 66 dalyviai, tarp kurių ir vienintelis lietuvis – Rokas Baciuška.

Kvalifikacinių važiavimų metu lietuvis savo grupėje laikėsi tarp dešimties geriausių ir bendroje įskaitoje buvo kvalifikuotas šešioliktoje vietoje.

Atkrintamuosiuose važiavimuose savo grupėje R. Baciuška stabiliai laikėsi 7-8 vietose ir Šveicarijos „RB Racing“ komandą atstovaujantis lietuvis lengvai pateko į pagrindinį finalą, klasifikuotas šešioliktoje vietoje tarp 66 greičiausių pasaulio kartingo lenktynininkų.

Pusfinalyje jis liko septynioliktas, o superfinale pakilo per dvi pozicijas ir finišavo penkioliktas. Rokas Baciuška tapo vieninteliu Pabaltijo sportininku, šiais metais pasaulio čempionate patekusiu tarp 15 geriausių lenktynininkų.

Na, o pasaulio čempiono titulą KF klasėje laimėjo lenkas, „gamyklinę“ „Tony Kart“ komandą atstovaujantis lenktynininkas Karol Basz.

www.auto-bild.lt