Naujasis Škoda Superb kėsinasi sujaukti tvarką vidutinėje klasėje

2015-11-15 18-24-13 Скриншот экрана

Dėmesio, VW Passat ir Audi A4! Naujasis Škoda Superb kėsinasi sujaukti tvarką vidutinėje klasėje.

Vienas prieš visus! Ir klausimas: kiek dar geresnis gali būti Škoda flagmanas? Po Octavia ir Fabia modelių, kurie jau įžūliai konkuruoja su Golf ir Polo, naujasis Superb jau ir „ant popieriaus“ atrodo taip gerai pavykęs, kad nuo jaudulio ir įtampos turėtų aprasoti ne tik jo konkurentų Ford, Opel ir Hyundai radiatoriaus grotelės. Maža to, jis kėsinasi lipti ant kulnų net ir naujajam VW Passat bei prašmatniajam to paties koncerno „broliui“ Audi A4! Tačiau teorija yra teorija ir labiau intriguoja klausimas: ar naujasis Superb iš tiesų galės ištesėti tai, ką žada „Škoda“ koncernas. Nuvažiavus pirmuosius kilometrus pasidaro aišku: taip, jis gali! Pirmą kartą čekai savo flagmanui sumontavo reguliuojamą važiuoklę. Važiuojant „Comfort“ režimu, didysis Škoda limuzinas rieda per visus nelygumus taip minkštai, kad galėtų tapti naujuoju vidutinės automobilių klasės standartu. Važiavimo savybėmis Superb primena VW Passat, ir tai nė kiek nestebina – juk agregatai ir techniniai sprendimai atkeliavo iš Wolfsburgo. Kadangi Superb atstumas tarp ratų ašių yra 5 cm didesnis, daugelį nelygumų jis įveikia daug geriau.

2015-11-15 18-25-51 Скриншот экрана

Tačiau naujasis Superb modelis sugeba ne vien tai. Pasirinkus sportinį važiuoklės režimą, jis suteikia daug džiaugsmo dinamiško važiavimo mėgėjams. Žinoma, prie to prisideda ir jautriai bei tiksliai reaguojantis vairo mechanizmas. Džiugina ir naujasis 190 AG dyzelinis variklis, kurį pasirinkome mūsų pirmajam bandomajam važiavimui. Nuo pat žemiausių sūkių šis keturių cilindrų variklis ryžtingai kimba į darbą. Jam nebūdinga jokia „turboduobė“, kuri šiaip dažnai juntama automobiliuose su galingais turbodyzeliniais varikliais ir dvigubos sankabos pavarų dėže. Net esant dideliems sūkiams, TDI variklis išlieka tylus ir itin taupus. Kadangi „Škoda“, palyginti su pirmtaku, 90 kg sumažino tuščio automobilio svorį, jis turi pasitenkinti 4,5 l dyzelino 100 km
kelio įveikti. Na, bent jau taip teigia gamintojas. Taigi, ar viskas nauja šiame Superb? Nevisai. „Škoda“ nuosekliai pašalino senojo modelio trūkumus, o stipriąsias jo savybes išlaikė. Pirmiausia, šis modelis liko nepralenkiamas salono erdvumu. Gale sėdintiems keleiviams Superb siūlo beveik tiek pat erdvės, kiek ir S klasės Mercedes. Dėl penkiais centimetrais didesnio salono pločio dabar ir keleivių pečiai nelieka suspausti. Atidarius bagažinės dangtį norisi sušukti: „Oho!“. Superb bagažinės talpa siekia 625 l, o tai 39 litrais arba vienu dideliu lagaminu daugiau negu Passat sedane. Ir kadangi su stiklu atkeliamas Superb bagažinės dangtis yra didesnis nei konkuruojančių to paties koncerno modelių, labai patogu pakrauti ar iškrauti net ir didelių matmenų daiktus. Tai, kad pirkėjų daug labiau mėgstamas universalas pasirodys tik rudenį, beveik galima iškęsti.

2015-11-15 18-26-40 Скриншот экрана

Beliko aptarti kainas. Manantieji, kad „Škoda“ kels kainas puikuodamasi Superb kokybe, bus maloniai nustebinti. Bazinė sedano kaina Vokietijoje yra 24 590 eurų, o tai beveik 2000 eurų mažiau nei kainuoja Passat. Vienas prieš visus – intriga didėja.

2015-11-15 18-27-46 Скриншот экрана

IŠVADA

Mus retai džiugindavo tokie automobiliai, kaip naujasis Škoda Superb. Akivaizdu, kad sedanas atsisakė savo pirmtako kaprizų – jis pakeri aukštu komforto lygiu, erdvumu ir įkandamomis kainomis. Lažinamės, jam nebus lygių!

Škoda Superb 2.0

TDI DSG

Variklis – keturių cilindrų turbodyzelinis, įmontuotas priekyje skersai • Darbinis tūris – 1968 cm3 • Galia – 140 kW (190 AG) esant 3500 aps./min. • Maks. sukimo momentas – 400 Nm esant 1750 aps./min. • Maks. greitis – 234 km/h • Įsibėgėjimas 0–100 km/h – 7,7 s • Varantieji ratai – priekiniai • Pavarų dėžė – 6/DSG • Degalų bako talpa – 66 l • Ilgis/plotis/aukštis – 4861/1864/1468 mm • Ratų bazė – 2841 mm • Bagažinės talpa – 625–1760 l • Tuščio automobilio svoris – 1555 kg • Vid. degalų sąnaudos – 4,5 l/100 km • CO2 emisija – 118 g/km • Kaina – n.d.

ĮVERTINIMAS – 5 žvaigždutės iš 5 – Puikiai

ABL, 2015 m. Nr. 6