Praėjus vos mėnesiui po to, kai kilo abejonių dėl kai kurių Volkswagen koncerno modelių CO2 taršos parametrų pagrįstumo, Volkswagen vadovybė paskelbė beveik nustačiusi šios problemos mastą. Atlikus intensyvų vidinį tyrimą ir pakartotinius matavimus nustatyta, kad daugumos modelių CO2 taršos parametrai atitinka tikrovę. Tai reiškia, kad šie automobiliai gali būti reklamuojami ir parduodami be jokių apribojimų. Įtarimai, kad šiuo metu gaminamiems modeliams buvo neteisėtai koreguojami degalų sąnaudų parametrai, nepasitvirtino. Atlikus vidinius pakartotinius matavimus, nedideli nesutapimai paaiškėjo tik 9-iems Volkswagen markės modeliams.
Tikimasi, jog dar iki šv. Kalėdų šie modeliai bus visapusiškai patikrinti nepriklausomose serviso dirbtuvėse stebint atitinkamų valdžios institucijų atstovams. Jeigu bus patvirtintas pirminių parametrų tikslumas, tai neturės jokių teisinių ir administracinių pasekmių. Šių modelių automobilius įgaliotieji atstovai galės pardavinėti be apribojimų. Užfiksavus parametrų nesutapimus, kaip įprasta tokiais atvejais, bus ištaisytos dokumentacijoje esančios parametrų reikšmės.
Jau atliktų tyrimų rezultatus Volkswagen pateikė Vokietijos federalinės vyriausybės komisijai ir Federalinei autotransporto valdybai (KBA). Pirminiai Volkswagen Group vadovybės vertinimai, kad probleminiais yra maždaug 800000 automobilių, nepasitvirtino. Taršos parametrų nesutapimai aptikti tik 9 Volkswagen modeliuose ir vidutiniškai siekė tik po keletą gramų CO2 vienam kilometrui kelio, o vadovaujantis išplėsta NEDC metodika, degalų sąnaudos skyrėsi maždaug 0,1 – 0,2 litro 100 km kelio.
Per metus pagaminant maždaug 36000 vnt., šie probleminiai modeliai sudaro tik 0,5% visos Volkswagen markės metinės produkcijos. Šių 9 probleminių modelių sąrašas pateikiamas: www.volkswagen-media-services.com.
Kitos koncerno markės – Audi, ŠKODA ir SEAT taipogi susitarė atlikti panašias pertestavimo procedūras dalyvaujant atitinkamų valdžios institucijų atstovams.
Klientams tai neturi jokios įtakos, realios degalų sąnaudos išliko nepakitę ir jokios techninės automobilių techninės modifikacijos nėra reikalingos. Anksčiau minėta, kad visas šios problemos sprendimas gali kainuoti maždaug 2 milijardus eurų – tokiai sumai buvo suformuotas rezervas. Dabar jau aišku, kad visos šios sumos tikrai neprireiks.
Faktinės išlaidos, kurias šios problemos sprendimui turės skirti koncernas, priklausys nuo minėtų nepriklausomų testavimų rezultatų. Šie testavimai bus atlikti greitu laiku.
www.auto-bild.lt