„Goodyear“ įspėja sunkvežimių ir autobusų operatorius apie pavojus, kylančius naudojant žiemą netinkamas padangas. Dėl skirtingų žieminių padangų naudojimo taisyklių, kaip ir dėl blogų oro sąlygų, Europos šalyse transporto priemonės gali būti sustabdytos arba vairuotojai nubausti dėl teisės aktų nesilaikymo. Taip pat Europos šalyse žieminių padangų apibrėžimas gali skirtis.
„Visi operatoriai žino, kokias problemas gali sukelti staigiai iškritęs sniegas, ir paprastai tinkamai pasirūpina savo transporto priemonėmis“, – teigė „Goodyear“ komercinių padangų rinkodaros direktorius Europoje, Vidurio Rytuose ir Afrikoje Benjaminas Willotas. „Tačiau vis daugėja Europos šalių, kurios reikalauja komercinėse transporto priemonėse naudoti žiemines padangas ne tik, kai to reikalauja oro sąlygos, bet ir nustatytais metų laikotarpiais. Operatoriams daug sunkumų kelia ES teisės aktų dėl komercinių transporto priemonių žieminių padangų nesuderinimas. Dėl jų nesilaikymo, operatoriai gali būti nubausti baudomis arba transporto priemonei gali būti neleista tęsti kelionės.“
Komercinių transporto priemonių žieminių padangų apibrėžimas yra kuriamas Europoje. Žymėjimas M+S (taip pat MS, M&S, M-S), kuris reiškia „purvas ir sniegas“, paprastai buvo laikomas nacionalinių taisyklių dėl žieminių padangų pagrindu. Bet 2012 m. pabaigoje ES pristatė naują papildomą sunkvežimių žieminių padangų simbolį – trijų kalno viršūnių su snaige ženklą (3PMSF). Naująjį simbolį teisėtai galima naudoti tik tuomet, jei padangos atitinka minimalius reikalavimus esant sniego sąlygoms.
Komercinių transporto priemonių padangos, išlaikiusios šį standartizuotą bandymą ir turinčios 3PMSF ženklą, yra oficialios „padangos, skirtos važiuoti per sniegą, esant sunkioms sniego sąlygoms“. Tačiau 3PMSF simbolis nepanaikina M+S padangų naudojimo arba nepakeičia jų Europos teisės aktuose dėl sunkvežimių žieminių padangų. Abu ženklai yra galiojantys, tikslius reikalavimus žieminėms padangoms galima rasti skirtinguose nacionaliniuose teisės aktuose.
Europoje jau kelios šalys priėmė arba pakeitė savo teisės aktus dėl žieminių padangų, nurodydamos 3PMSF pažymėtas komercinių transporto priemonių padangas, bet jos vis dar priima visas M+S pažymėtas padangas su 3PMSF ženklu arba be jo. Naują ženklą pripažįstančios šalys yra Norvegija, Švedija, Turkija ir Rusija, o Austrija, Vokietija, Kroatija ir Italija savo nacionaliniuose teisės aktuose dėl žieminių padangų mini tik M+S ženklą. Kai kurios Europos šalys neturi jokių taisyklių sunkvežimių žieminėms padangoms, t. y. Belgija, Danija, Estija, Suomija, Vengrija, Airija, Latvija, Lietuva, Jungtinė Karalystė ir Lenkija.
Apskritai, M+S simbolis vis dar priimtinas, nustatant komercinių transporto priemonių žiemines padangas Europos šalyse, bet be jo dažnai yra papildomų reikalavimų, pavyzdžiui, minimalus protektoriaus gylis žiemos laikotarpiu.
„Goodyear Dunlop“ nustatė, kad yra 28 Europos šalys, turinčios komercinių transporto priemonių žieminių padangų taisykles. Kai kuriose yra vietiniai reikalavimai, kitose žieminės padangos būtinos esant tam tikroms aplinkybėms visuose keliuose, o dar kitose jos yra privalomos nustatytą laikotarpį, neatsižvelgiant į sąlygas. Transporto priemonių parkų operatoriai turėtų pasitikrinti kiekvienos šalies, kurioje jie vykdo veiklą, taisykles.
Ne visos komercinės žieminės padangos yra vienodos M+S reiškia, kad padanga turi geresnę trauką per sniegą nei įprasta padanga. Pažymėjimas nėra susijęs su standartizuotu bandymu. Kita vertus, 3PMSF padangos turi atitikti griežto ISO bandymo, kurį ES nustatė 2012 metais, reikalavimus. Jo metu lyginama etaloninės padangos trauka su bandomos padangos trauka ant stipriai sniegu padengto kelio. Padanga turi būti bent 25 % geresnė už etaloninę padangą, kad atitiktų bandymo reikalavimus. Remiantis šiuo važiavimo per sniegą reikalavimu, sunkvežimių padangos su 3PMSF simboliu yra geresnis pasirinkimas sunkioms žiemos sąlygoms nei padangos tik su M+S ženklu.
Specialios komercinių transporto priemonių žieminės padangos
Nei M+S, nei 3PMSF simbolis visko nepasako. Šie simboliai reiškia geresnį nei įprastų padangų veikimą žiemą, bet rinkoje taip pat yra specialios žieminės padangos. Šios specialios žieminės padangos sunkvežimiams, pažymėtos abiem ženklais, yra specialiai sukurtos sunkioms žiemos sąlygoms. Šiais metais „Goodyear“ pristatė visiškai naujos kartos specialias žiemines padangas sunkvežimiams. ULTRA GRIP MAX asortimentas buvo specialiai sukurtas žiemos sąlygoms. Jos pasižymi daug didesniu sukibimu ir trauka per sniegą, nei kitos „Goodyear“ M+S ar netgi 3PMFS ženklais pažymėtos sunkvežimių padangos, kad užtikrintų tinkamą transporto priemonių važiavimą žiemos sąlygomis.
„Mūsų naujasis ULTRA GRIP MAX asortimentas – tai specialios žieminės padangos sunkvežimiams, jos pasižymi tiksliai tomis savybėmis, kurių nori transporto priemonių parkų operatoriai, – didele trauka ir sukibimu esant atšiaurioms žiemos sąlygoms. Visos šios naujos kartos sunkvežimių žieminės padangos yra pažymėtos 3PMSF ir M+S ženklais, bet jų savybės esant sniego sąlygoms netgi viršija oficialius reikalavimus. ULTRA GRIP MAX D netgi atitinka oficialaus Europos žieminių padangų sunkvežimiams ženklinimo reikalavimus, kai yra 50 %[1] nusidėvėjusios. Naujasis ULTRA GRIP MAX asortimentas akivaizdžiai pasižymi geriausiomis savybėmis žiemos ir sniego sąlygomis, palyginti su kitomis mūsų plataus „Goodyear“ sunkvežimių padangų asortimento padangomis“, – teigė „Goodyear“ komercinių padangų rinkodaros direktorius Europoje, Vidurio Rytuose ir Afrikoje Benjaminas Willotas.
Naujas „Goodyear“ ULTRA GRIP MAX asortimentas apima ULTRA GRIP MAX S vairuojamosios ašies padangas, ULTRA GRIP MAX D varomosios ašies padangas ir ULTRA GRIP MAX T priekabų padangas. Tai yra specialios žieminės sunkvežimių padangos, turinčios 3PMSF ir M+S simbolius. Net kai varomosios ašies padangos nusidėvi 50 %[2], jos vis tiek atitinka 3PMSF ženklo reikalavimus. Šio išskirtinio veikimo pagrindas yra naudojamos technologijos „IntelliMax Block“ ir „IntelliMax Edge“. Jos padeda pasiekti didesnį sukibimą visą padangų naudojimo trukmę.
ULTRA GRIP MAX S vairuojamosios ašies padangos turi 5 % geresnę trauką važiuojant per sniegą ir jomis galima nuvažiuoti tiek pat kilometrų, kaip ir su jų pirmtakėmis „Goodyear“ ULTRA GRIP WTS. Be to, jos 30 % geriau sukimba su danga netgi perpus labiau nusidėvėjusios nei jų pirmtakės[3]. ULTRA GRIP MAX D vairuojamosios ašies padangų trauka per sniegą yra 40 % geresnė esant 50 % protektoriaus nusidėvėjimui[4] nei ankstesnių ULTRA GRIP WTD.
ULTRA GRIP MAX T priekabų padangos buvo sukurtos sudėtingoms žiemos sąlygoms įveikti, ant jų yra 3PMSF ženklas ir M+S simbolis.
Autobusams, ypač važiuojantiems Alpėmis žiemos sporto sezono metu, „Goodyear“ siūlo „UltraGrip Coach“ vairuojamosios ašies padangas. Jos specialiai sukurtos moderniems autobusams ir yra pažymėtos M+S ir 3PMSF simboliais.
www.auto-bild.lt