Civic Type-R nuo šiol su turbina

2015-12-06 12-10-05 Скриншот экрана

Naujausios kartos Civic Type-R – tai visiškai kitoks automobilis nei jo pirmtakai. Dabar jame montuojamas 310 AG turbobenzininis variklis. Mes patikrinome jo galimybes „Slovakia Ring“ trasoje.

Ankstesnis modelis turėjo dviejų litrų 201 AG variklį, kuris labai patiko ne tik šios markės gerbėjams, bet ir lenktynininkams. „Honda“, nusprendusi suprojektuoti kitos (trečios Europoje ir ketvirtos Japonijoje) kartos sportinį kompaktinės klasės automobilį, panoro dar labiau įtikti sportininkams ir sukūrė ekstremaliausią Type-R modelį per visą savo veiklos istoriją. Ką tai reiškia? Japonai sukonstravo lenktyninį automobilį, kuris gali važinėti viešaisiais keliais. Po jo kapotu ir dabar montuojamas dviejų litrų benzininis variklis su kintamų skirstomųjų fazių sistema (VTEC), tačiau dabar jis yra su turbina. Variklyje panaudoti aliumininiai stūmokliai, kaltiniai švaistikliai ir naujausios technologijos leidžia jam pasiekti net 310 AG galingumą ir 400 Nm sukimo momentą.

2015-12-06 12-11-40 Скриншот экрана

Užkietėjusius Honda gerbėjus, kurie išgirdę žinią apie Type-R su turbina, kraipė galvas, mes norime nuraminti. Sportinio kompaktinio automobilio variklis ir toliau dievina dideles apsukas. Pasiekus maksimalią reikšmę (7000 aps./min), girdėti būdingas variklio garsas, primenantis veikiantį šlifuoklį. Įdomybės: maksimalų 270 km/h greitį Honda Type-R pasiekia esant 6500 aps./min. Jei jau kalbame apie techninius duomenis, tai šiam modeliui įsibėgėti iki 100 km/h tereikia vos 5,7 s, t. y. 0,9 s greičiau, nei sugeba ankstesnis modelis, ir 0,2 s sparčiau už Leon Cupra (280 AG). Dar iki Type-R modelio pristatymo, Vokietijos Niurburgringo trasos „Šiaurinę kilpą“ (20,8 km) šis greituolis apvažiavo per rekordinį laiką – 7 min. 50,63 s, aplenkdamas visus priekine ašimi varomus konkurentus. Tai, neginčytinai, didelis 310 „arklių“ variklio nuopelnas. Jei ne naujoviški sprendimai, tokios didelės galios vienai ašiai nebūtų įmanoma perduoti. „Honda“ inžinieriai gerai padirbėjo tobulindami automobilio aerodinamiką. Daugybė vadinamųjų spoilerių (priekiniame buferyje, slenksčiuose, užpakalinėje dalyje) atlieka ne tik estetinį vaidmenį, bet ir užtikrina geresnį automobilio prispaudimą prie kelio. O štai daugybė oro įsiurbimo angų priekiniame buferyje padeda aušinti variklį ir stabdžius. Priekinė ašis sukonstruota taip, kad sumažėtų varančiųjų ratų prasisukimo galimybė įsibėgėjant.

2015-12-06 12-11-40 Скриншот экрана2

Stabilumu rūpinasi nauja adaptyvios pakabos sistema, kuri automobiliui įsibėgėjant kietina galinius amortizatorius ir taip neleidžia priekinei ašiai prarasti svorio. O štai stabdant ji mažina „nėrimo“ efektą, automobilio svyravimą į šonus. Ekstremaliai važiuojant „Slovakia Ring“ trasa, kurioje buvo pasiekiamas didesnis nei 200 km/h greitis, didelį įspūdį padarė Type-R elgsena. Automobilis ne tik puikiai didino greitį, bet ir buvo visiškai nuspėjamas įveikiant posūkius ir staigiai stabdant. Tai užtikrino specialiai šiam modeliui suprojektuotos Continental padangos ir Brembo stabdžių sistema. Trasoje važinėjome nuspaustu +R mygtuku. Jį panaudojus, variklis energingiau reagavo į akceleratoriaus pedalo paspaudimą,  o pakaba buvo 30 proc. kietesnė. Keitėsi ir prietaisų apšvietimas, o borto kompiuterio ekrane buvo galima stebėti turbinos slėgį ir trasos ratų įveikimo laiką. Emocijas sužadino sportinį garsą skleidžianti išmetamųjų
dujų sistema ir pavarų keitimo svirtis su 4 cm eigomis, veikiančiomis su sportiniams automobiliams būdingu pasipriešinimu. Naujojo Type-R kaina Lietuvoje nuo 35 480 eurų.

2015-12-06 12-11-40 Скриншот экрана3

Honda Type-R 2.0 VTEC Turbo

Variklis – turbobenzininis, L4 • Darbinis tūris – 1996 cm3 • Galia – 310 AG esant 6500 aps./ min. • Maks. sukimo mom. – 400 Nm esant 2500 aps./min. • Pavara – priekiniai varantieji ratai/6 mech. • Maks. greitis – 270 km/h • 0–100 km/h – per 5,7 s • I/P/A – 4390/1878/1466 mm • Bagažinė – 498–1214 l • Autom. svoris – 1382 kg • Vid. degalų sąn. – 7,3 l/100 km • CO2 – 170 g/km • Kaina – nuo 35 480 eurų

MUMS PATIKO

Nors varančioji yra tik viena ašis, automobilis išsiskiria labai galinga ir harmoninga trauka ir puikiu valdomumu įveikiant posūkius.

MUMS NEPATIKO

Nepaisant sumontuotos turbinos, per mažai galios važiuojant mažomis apsukomis, kietoka pakaba kasdieniam naudojimui.

IŠVADA

PUIKUS, O LABIAUSIAI TRASOJE

Kieta pakaba, sportinės sėdynės ir didelių apsukų variklis puikiai pateisina save trasoje. Nepaisant to, naujasis Civic Type-R yra sportinis automobilis, kuriuo galima važiuoti ir kasdien.

ĮVERTINIMAS

4,5 žvaigždutės iš 5

ABL, 2015 m. Nr. 8