Kaip Škoda Fabia sekasi kelyje?

2016-01-06 19-06-20 Скриншот экрана

Netrukus Škoda Fabia pasirodys rinkoje. Turėjome progą susidaryti nuomonę, kaip važiuoja naujas automobilis.

Sausį į prekybos salonus atkeliaus naujasis Škoda Fabia modelis. Jis yra žemesnis ir platesnis už savo pirmtaką, tačiau vis dar lengvai atpažįstamas. Pažemintas stogas turėtų sumažinti erdvės virš galvos, todėl kūrėjai griebėsi vieno paprasto triuko: naujajame Fabia sėdima 2,5 cm žemiau. Devyniais centimetrais padidėjęs plotis ir aukšta apatinė langų linija suteikia didesnės erdvės pojūtį. Ant plačių sėdynių bet kokio ūgio vairuotojas sėdi puikiai, tik automobilio gale aukštaūgiai keleiviai ir vėl savo kelius spaudžia į priekinių sėdynių atlošus. Populiarioji bazinė versija „sulieknėjo“ 40 kg, nes senąjį 1.2 variklį pakeitė mažesnis vieno litro talpos benzininis motoras. Palyginti su senuoju 1.6 TDI varikliu, naujieji mažesni 1.4 dyzeliai (90 ir 105 AG) lengvesni 28 kg, o tuo pačiu ir taupesni. 2015 metais pasirodys supertaupioji automobilio Greenline versija, kuri 100 km kelio turėtų sunaudoti tik 3,1 l degalų.

2016-01-06 19-07-50 Скриншот экрана

Bandomajam važiavimui gavome modelį su 1.2 TSI/90 AG varikliu ir penkių pavarų mechanine transmisija. Benzininis motoras dirba sklandžiai, automobilis greitėja tolygiai, iki 100 km/h jis įsibėgėja per 10,9 s. Variklis energingai reaguoja į vairuotojo komandas, tad mes nejautėme jokio galios ar sukimo momento trūkumo. Be to, jis tylus ir, neva, naudoja mažai degalų. Ar taip yra iš tikrųjų, galėsime įsitikinti atlikdami bandomąjį važiavimą Lietuvoje. Transmisijos pavaros gana ilgos: antroji ir trečioji galėtų būti ir trumpesnės – tai pagerintų įsibėgėjimą. Už pakabą atsakingi inžinieriai verti pagyrimo, nes šis Fabia mazgas stulbinamai gerai ir tyliai slopina nelygumus ir duobes. Geriau amortizuojantis ir 3 cm didesnį atstumą tarp ašių turintis naujasis Fabia rieda tyliau ir brandžiau. Fabia nebijo šiurkštesnio vairavimo, bet įveikiant ilgus posūkius turi savybę pasvirti, nes šio kompaktinio automobilio pakaboje panaudotos minkštesnės nei ankščiau spyruoklės. Bet juk jis sukurtas kasdieniam važinėjimui, o ne lektynių trasai, taigi turi būti patogus. Neturime jokių pastabų dėl naujo elektromagnetinio vairo stiprintuvo „C-ESP“, kuris siunčiamas komandas greitai perduoda ratams.

2016-01-06 19-09-08 Скриншот экрана

2016-01-06 19-09-08 Скриншот экрана2

2016-01-06 19-10-43 Скриншот экрана

2016-01-06 19-10-43 Скриншот экрана2

Išvada

Škoda markė lieka ištikima sau: paimti visa, kas yra geriausia, iš VW automobilių, atsisakyti nebūtinos prabangos ir kainuoti mažiau. Daugelis nedidelių patobulinimų padėjo Fabia modeliui tapti brandesniu ir komfortiškesniu automobiliu, jo proporcijos dabar dailesnės, trumpiau tariant – evoliucija vyksta tinkama kryptimi. Mums Fabia paliko gerą įspūdį, tik nežinome, ar šis automobilis vertas savo kainos, kuri paaiškės sausį.

ABL, 2015 m. Nr. 9