Po daugiau nei 20 metų Laguna modelio karjerai atėjo galas. Pristatytas Talisman yra jo įpėdinis.
Ar šis modelis atneš „Renault“ sėkmę, įsitvirtinant tarp vidutinės klasės automobilių?
Varžytis vidutinėje ir aukštesnėje klasėse nėra paprasta. Pastaraisiais metais „Renault“ patyrė tai savo kailiu. Iš pradžių Avantime, paskui Vel Satis – nepaisant projektų novatoriškumo ir daugybės įdomių sprendimų, šiems modeliams visiškai nepasisekė. Kaip ir paskutinei prancūzų prestižinei versijai Latitude – ji gana greitai baigė savo karjerą ir „pasitraukė“ iš daugelio rinkų praėjus vos trejiems metams po debiuto. Išgydyti šias nesėkmes žada… naujasis Talisman, kuris keičia Laguna modelį ir žada būti daugiau nei vien vidutinės klasės atstovas.
Prancūzai yra tvirtai įsitikinę sėkme ir nori nušluostyti nosį vokiečiams, nes žiūrint į šį automobilį sunku atsispirti nuomonei, kad Talisman konkuruos su Opel Insignia, VW Passat ir Ford Mondeo. Užtikriname: automobilis pretenduoja užimti neblogą poziciją. Pirmas įspūdis išties geras! Iš pradžių „Renault“ pristatė sedano versiją su didžiule 608 litrų talpos bagažine, o vėliau, rugsėjį vykusioje tarptautinėje automobilių parodoje Frankfurte – universalo. Mes turėjome galimybę išsamiai apžiūrėti šį automobilį, pasėdėti jame, patikrinti vidaus apdailos kokybę, sėdynių patogumą.
Vien kėbulo dizainas daro įspūdį – jis elegantiškas ir grakštus, bet ne nuobodus. Priekinėje dalyje iš karto į akis krinta masyvios grotelės, sujungtos su žibintais. Jų skiriamasis elementas yra C raidės formos dienos šviesos žibintai. Dar prašmatniau atrodo Talisman galinė dalis. Negana to, kad ji labai daili, joje įrengti siauri, net bagažinės vidurį siekiantys, žibintai iš karto traukia žvilgsnį. Pagirtinos ir geros priekinės bei užpakalinės automobilio dalių proporcijos. Be patrauklaus kėbulo dizaino, 4,85 m ilgio, 2,81 m atstumo tarp ašių, Talisman turi daug kitų naudingų privalumų. Prie vairo sėdėti labai komfortiška: daug vietos, itin patogios ir plačios sėdynės, viskas lengvai pasiekiama ranka. Gale taip pat daug vietos, ypač kojoms. Čia daug įvairių slėptuvių (bendras jų tūris sudaro 25 l).
Trumpai tariant, čia miela ir malonu. Prietaisų skydelis dvelkia šiuolaikiškumu. Dėl kokybės nekyla jokių abejonių, apdailos medžiagų suderinimas palieka nepaprastai gerą įspūdį, nors turime pasakyti, kad mūsų žinioje buvo labai prabangiai įrengtas automobilis. Tai patvirtina „Renault“ siūlomi net penki vidaus apdailos variantai: „Life“, „Zen“, „Business“, „Intens“ ir „Initiale Paris“, kurie tarpusavyje skiriasi tiek įrangos lygiais, tiek medžiagų kokybe. Visiškai kitas klausimas yra techniniai sprendimai. „Renault“ parengė visą saugumą užtikrinančių (aktyvių ir pasyvių) ir komfortą bei malonumą važiuojant garantuojančių sistemų arsenalą. Tai eismo juostos kontrolės ir saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės stebėjimo sistema, perspėjimas apie greičio
viršijimą su kelio ženklų atpažinimo funkcija, aklosios zonos stebėjimas, parkavimo davikliai, aktyvi pastovaus greičio palaikymo sistema, „Headup“ ekranas ir neliečiamo bagažinės atidarymo funkcija. Tačiau labiausiai „Renault“ didžiuojasi keturių varančiųjų ratų sistema, suderinta su adaptyvia ratų pakaba – būtent todėl Talisman yra stabilus ir vikrus. Be to, valdymo sistema „Multi-Sense“ (žinoma, perimta iš naujojo Espace) leido koordinuoti, kaip veikia beveik visos komfortą, saugumą ir stabilumą didinančios sistemos. Be jau minėtos „4 Control“ sistemos ir adaptyvios
pakabos, ji taip pat valdo pavaros ir vairo sistemų veikimą, borto įrangą, variklio darbo garsą ir vidaus apšvietimą. Rezultatas? Vairuotojas gali rinktis vieną iš keturių veikimo režimų: „Comfort“, „Sport“, „Eco“ ir „Neutral“, kurie kardinaliai keičia Talisman būdą. Dar yra „Perso“ režimas, t. y. automobilio parametrų nustatymo personalizavimas pagal vairuotojo skonį ir poreikį. Kalbant apie variklius, iš pradžių „Renault“ numatė dvi benzinines TCe versijas: 150 ir 200 AG, siūlomas tik su septynių padėčių dviejų sankabų EDC dėže, ir tris dCi turbodyzelius: 110, 130 ir 160 AG – du pirmieji šios serijos varikliai bus siūlomi su mechanine šešių pavarų dėže (pasirinktinai – EDC), o galingiausias standartiškai turės įrengtą EDC versiją.
Naujasis Talisman prekybos salonus (Prancūzijoje) pasieks metų pabaigoje, Lietuvoje jo debiutas numatomas 2016 m. sausį. Kokia bus kaina? Ją sužinosime tikriausiai jau visai netrukus. Jei ji bus patraukli, Talisman turėtų gerokai sukrėsti rinką.
IŠVADA
Talisman – tai didelis „Renault“ šansas. Pirmas įspūdis? Tikrai daugeliu atžvilgių geras automobilis, pradedant išvaizda ir eksploatacinėmis savybėmis ir baigiant įranga.
ABL, 2015 m. Nr. 11