
Šiuolaikinių automobilių žibintai šviečia ryškiai ir labai įvairiai. Trumpai apžvelgsime dabar siūlomas skirtingas šviesų sistemas.
Modernūs žibintai yra technikos stebuklas. Jie apšviečia gatves iki pat tolimiausio kampo, prisitaiko prie eismo sąlygų, pasisuka posūkio kryptimi, be to, dar yra ir dienos šviesos. Taigi automobilių apšvietimo sistemos pažanga aiškiai matyti, palyginti su senais standartiniais žibintais. Kokios apšvietimo sistemos siūlomos šiuolaikiniuose automobiliuose, dabar ir apžvelgsime.
LAZERINIAI ŽIBINTAI: ATEITIS
BMW ir „Audi“ paskelbė kautynes dėl lempų. Šie du automobilių gamintojai apsiginklavo lazerine technika, lyg būtų filmo „Žvaigždžių karai“ herojai. Tiesa, jų lazeriai skirti ne griauti viską, kas yra aplink, o užtikrinti kuo didesnį saugumą mūsų gatvėse. Įkraunamuose hibridiniuose BMW i8 arba naujuose 7 serijos BMW modeliuose kartu su ypač moderniais LED žibintais galima papildomai užsisakyti ir lazerinį modulį. Šis lazeris padeda palaikyti tolimųjų šviesų funkciją ir padvigubina apšvietimo plotą nuo 300 iki 600 metrų. Palyginti su LED technika, lazeris turėtų sunaudoti 30 procentų mažiau energijos. Kainos: 6300 eurų (i8), 1200 eurų (naujajame 7 serijos BMW) (nurodytos kainos Vokietijoje).
LED ŽIBINTAI: TECHNIKOS PAŽANGA
2006 metais debiutavęs Audi R8 buvo pirmasis serijinis automobilis su LED žibintais. Už 2000 eurų galima rinktis žibintus su šviesos diodais, o pavyzdžiui, kompaktiniam Seat Leon modeliui jie siūlomi už 1200 eurų (nurodytos kainos Vokietijoje). LED žibintai gali pasiūlyti precizišką ir išmanų šviesos paskirstymą. Šie žibintai turėtų „dirbti“ visą automobilio naudojimo laiką ir sunaudoti 50 procentų mažiau energijos. Trūkumas: labai didelės išlaidos, kai pavieniai šviesos diodai nustoja švieti.
KSENONINIAI ŽIBINTAI: ILGAAMŽIŠKUMO PAVYZDYS
1991 metais ksenoniniai žibintai buvo pirmą kartą panaudoti 7 serijos BMW modelyje. Kaip serijinė įranga jie siūlomi vis dar retai, tačiau papildomos įrangos sąraše jie siūlomi beveik visų klasių automobiliams. Kainos: maždaug nuo 1000 iki 1500 eurų (nurodytos kainos Vokietijoje). Palyginti su halogeniniais žibintais, ksenoniniai užtikrina šviesesnį šoninį apšvietimą, o pats apšvietimo plotas yra didesnis. Kartu su šiais žibintais privalu dar pasirinkti ir automatinį šviesos nuotolio reguliavimą bei žibintų plovimo įrangą. Yra ir keletas neigiamų aspektų: pirmiausia – didelė jų kaina, antra – pakeisti jų lemputes įmanoma tik automobilių servisuose.
HALOGENINIAI ŽIBINTAI: KLASIKINIS VARIANTAS
Pirmoji halogeninė lemputė rinkoje pasirodė XX a. septintojo dešimtmečio viduryje ir iki šiol yra plačiai paplitusi. Standartinės lemputės šiuo metu yra H4 ir H7. H4 turi dvi degimo spirales, skirtas artimajam ir tolimajam apšvietimui, H7 (nuo 1995 metų) – tik vieną. Halogeninės lemputės yra pigesnės ir jas galima pakeisti pačiam. Palyginti su ksenoniniais ir LED žibintais, jos nėra tokios ilgaamžiškos, be to, prasčiau apšviečia aplinką.
MŪSŲ PATARIMAS
Kad ir kaip būtų, vis dėlto net ir pats geriausias žibintų užtikrinamas aplinkos apšvietimas niekuo nepadės, jei automobilio vairuotojo regėjimas yra prastas. Todėl, jei turite prastą regėjimą, pirmiausia pasirūpinkite tinkamais akiniais arba kontaktiniais lęšiais ir tik po to sėskite prie automobilio vairo. Be to, nepamirškite servise patiktinti, ar tinkamai sureguliuoti jūsų automobilio žibintai.
ABL, 2015 m. Nr. 12