Sportinių genų turintis vidutinės klasės sedanas yra populiariausias gamintojo modelis Vokietijoje. Mėgstamas jis ir Lietuvoje. Tačiau toli gražu ne kiekvienas šios serijos modelis yra vienodai vykęs.
Ieškantys 3 serijos BMW (E90), gaminto 2005–2012 metais, susiduria su nelengva užduotimi. Kokį kėbulą pasirinkti? Sedaną (E90), universalą (E91), kupė (E92) ar kupė–kabrioletą (E93) standžiu sulankstomu stogu? Ne ką mažesnė ir variklių gausa: nuo taupaus dyzelinio 116 AG motoro iki energingo V8/420 AG variklio. Tad kurį iš jų rinktis? Gera žinia visiems šio modelio gerbėjams – kiekviename 3serijos automobilyje tūno tikrasis BMW: veržlumas, manevringumas, tikslus valdymas ir vairavimo malonumas. O kur dar tikrą džiaugsmą keliantis variklio darbas! Bet neskubėkite.
Nusivylimo kartėlis pažįstamas beveik kiekvienam vos 2600 vienetų tiražu pagaminto 320si (2006/05– 2007/08) modelio vairuotojui, mat trūkinėja iš aliuminio lydinio pagamintos šio variklio cilindrų įvorės. Rekomendacija paprasta: venkite reto ir rūpesčių keliančio 320si modelio!
Bėdų turi ir nuo 2007 metų rugsėjo gaminami naujos kartos keturių cilindrų dyzeliniai varikliai (vidinis kodas N47). Visiems žinomas šių motorų trūkumas: dėl nevykusios varančiosios alkūninio veleno žvaigždutės konstrukcijos skirstomoji grandinė sparčiai dėvisi, keldama nemalonų garsą. N47 serijos varikliuose, pagamintuose nuo 2009 metų sausio, BMW pateikė šios problemos sprendimą: kitaip tvirtinamas skirstomosios grandinės kreipiančiąsias ir naujnaujos konstrukcijos alkūninį veleną kartu su slydimo guoliais. Norint šias modifikacijas atlikti jų neturinčiam varikliui, jį būtina beveik išardyti. Procedūra nėra itin pigi ir savininko piniginę gali patuštinti beveik 4000 eurų*. BMW gamintojai pripažįsta prastą šio svarbaus mazgo konstrukciją ir neleistiną skirstomosios grandinės bei alkūninio veleno žvaigždutės dėvėjimąsi.
Pasiekus didesnę ridą pasitaiko pavienių atvejų, kai tenka imtis kapitalinio variklio remonto dėl nutrūkusios skirstomosios grandinės. Taip nutikus motoro remontui teks skirti gerokai didesnę sumą ir, atsižvelgiant į variklio seriją, tai gali kainuoti iki 8500 eurų*. Jei N47 serijos variklis, pagamintas iki 2011 metų, vis dar neblogai traukia, būtina pasidomėti jo gedimų ir remonto darbų istorija. Kilus bent menkiausiai abejonei, rekomenduojame kreiptis į autorizuotą BMW atstovą.
IŠVADA
Tiek techninės apžiūros centro, tiek „Auto Bild“ ilgalaikio testo įvertinimas patvirtina: 3 serijos BMW (E90) yra rimtas automobilis. Tiesa, nerekomenduojame gana retai sutinkamų 320d modelių, kurių variklio gedimai veikiau yra taisyklė nei išimtis. Visų 2007– 2011 metais pagamintų dyzelinių N47 serijos motorų aptarnavimo ir remonto istorija turėtų būti išanalizuota itin atidžiai.
ABL, 2015 Nr. 12