Audi paskelbė, jog ne vienos automobilių parodos žvaigžde ir automobilių žurnalų svarbiausiuoju traukos akcentu tapęs padidintos galios R8 kupė turės dar įdomesnę modifikaciją. Niujorko autosalone debiutuos dvivietis rodsteris Audi R8 Spyder. Tikimasi, jog jis sužavės atnaujintu, dar veržlesniu dizainu ir įspūdinga galia alsuojančiu, daugiau nei 5 litrų darbo tūrio, 397 kW (540 AG) pajėgumo, net 10 cilindrų V10 formos 5,2 FSI benzininiu varikliu, leidžiančiu 100 km/val greitį pasiekti vos per 3,8 sek ir važiuoti 318 km/val. maksimaliu greičiu.
Lengvas kėbulas ir automatinis stogas
Lengvą ir standų R8 Spyder rėmą gaubia įdomiai suformuotas aliuminio kėbulas, kurio priekinę dalį akcentuoja atpažįstamos SIngleframe stiliaus grotelės ir būdingos įsiurbimo kiaurymės. Automobilio viršutinė dalis su įdomiai įkomponuotu galiniu langu suformuota pagal vadinamąjį „targa“ principą, leidžiantį atidengti tarp priekinio stiklo ir galinių statramsčių esantį salono segmentą, taip suformuojant virš vairuotojo ir keleivio galvų atvirą erdvę. Važiuojant atidengtu stogu, galinis langas atlieka nuo vėjo saugančios aerodinaminės sienelės funkciją. Pablogėjus oro sąlygoms arba įsigeidus važiuoti dar didesniu greičiu, vienu mygtuko paspaudimu galima uždengti elektra valdomą stogą. Uždengimo procesas trunka maždaug 20 sekundžių, o jį galima atlikti net ir važiuojant, tačiau ne didesniu, kaip 50 km/val. greičiu.
Dar lengvesnis ir standesnis Audi Space Frame rėmas
Dvivietis sportinis automobilis sveria maždaug 1612 kg. Sportiniam superautomobiliui – tai stebėtinai nedidelis svoris, už kurį labiausiai turėtume būti dėkingi aukščiau minėtam aliumininiam kėbului ir iš aliuminio bei anglies pluošto pagamintam Audi Space Frame (ASF) rėmui.
Maždaug 79% rėmo svorio sudaro aliumininiai elementai. Lyginant su pirmtaku, t.y., ankstesnės kartos Audi R8 Coupé, naujojo rodsterio kėbulas yra daug standesnis ir saugesnis. Papildomi standumo elementai įrengti priekiniuose statramsčiuose, durelių slenksčiuose bei galinėje dalyje. Audi kėbulų inžinieriai tvirtina, kad naujojo R8 svoris yra net 208 kg mažesnis, o išilginis standumas – net 50% didesnis, nei pirmtako.
Galingas V10 variklis
Naujasis Audi R8 Spyder V10 – dvivietis sportinis automobilis su kėbulo viduryje montuojamu varikliu. Galingas 5,2 litro darbo tūrio 395 kW (540 AG) pajėgumą ir iki 540 Nm sukimo momentą išvystantis motoras sumontuotas tuoj pat už sėdynių, standžia sienele atskirtame variklio skyriuje. Maksimalus sukimo momentas (540Nm) pasiekiamas prie 650 aps./min. Nuo 0 iki 100 km/val.greičio automobilis įsibėgėja per 3,6 sek., jo maksimalus greitis – 318 km/val. Vidutinės degalų sąnaudos siekia 11,7 l benzino 100 km kelio, o į apninką išmetama maždaug 277 g CO2 vienam km kelio.
Nors energinis efektyvumas tarsi ir nėra tokio tipo automobilių prioritetas, naujajame Audi R8 Spyder V10 yra iš tiesų aukšto lygio: automatinė transmisija stengiasi parinkti ekonomiškiausią pavarą, kai tik įmanoma, įjungiamas saviriedos režimas, variklyje įdiegta pažangiausia terminio valdymo sistema.
Dinamiška ir stabili quattro pavara
Galingo dešimties cilindrų variklio kuriamą judesį išmaniai paskirsto 7 laipsnių Stronic automatinė pavarų dėžė, o ratams perduoda sklandžiai veikianti DSG transmisijos ir quattro visų ratų pavaros pora. Audi drive select kompleksinė automobilio parametrų suderinimo sistema leidžia vieno mygtuko paspaudimu pasirinkti labiausiai vairavimo stilių ir eismo sąlygas atitinkantį automobilio parametrų rinkinį. Galimi pasirinkimai: ekonomiškas, sportinis ir komfortiškas. Užsisakius padidinto funkcionalumo daugiafunkcinį vairaratį, Audi drive select sistema įgyja dar 3 parametrų rinkinius, optimizuojančius automobilio parametrus priklausomai nuo kelio būklės. Galimi pasirinkimai: sausa, šlapia ir snieguota kelio danga. Toks priderinimas pagal kelio dangą patiks vienai iš potencialių pirkėjų grupių – vadinamiesiems „savaitgalio lenktynininkams“, laisvalaikiu su savo automobiliais dalyvaujantiems mėgėjiškose lenktynėse arba tiesiog mėgstantiems greitą važinėjimą specializuotomis lenktynių trasomis.
Ergonomiškos valdymo priemonės
Vairuotojo darbo vieta labai ergonomiška, visos valdymo priemonės išdėstytos taip, kad vairuotojas galėtų jas naudoti beveik intuityviai, visą dėmesį sutelkdamas į kelią. Ypač patogus Audi daugiafunkcinis sportinis vairaratis su šalia išdėstytomis „lenktyninio“ tipo pavarų perjungimo mentelėmis. Vietoj įprasto rodmenų skydo gali būti montuojamas 12,2 colio Audi virtual cockpit daugiafunkcinis rodmenų ekranas, turintis įprastą, trimatį ir lenktyninį atvaizdavimo režimus.
Kitas valdymo priemonių blokas – borto kompiuteris su MMI touch multiterpės įvesties sistema. Kituose automobiliuose retai sutinkama funkcija – saugos diržuose įmontuoti mikrofonai, padedantys geriau kalbėti mobiliojo telefono laisvųjų rankų įranga gaudžiant varikliui ir švilpiant vėjui važiuojant atviru stogu bei įgalinantys patogesnę balso komandų įvestį MMI sistemai.
Puikus junglumas ir naujoviškos Audi connect paslaugos
Patikimą jungtį su internetu užtikrina pažangi LTE sparčiojo ryšio Audi išmanioji sąsaja. Yra galimybė išmaniojo telefono atmintyje saugomą turinį (garso įrašus, navigacinės sistemos žemėlapius ir pan.) naudoti MMI sistemoje ir net atvaizduoti Audi virtual cockpit rodmenų ekrane. Nuo šių metų pradžios Audi gerokai išplėtė firminių Audi connect paslaugų spektrą ir šių metų viduryje jos bus prieinamos visuose R8 šeimynos automobiliuose. Įrangos sąraše taip pat yra išmanioji mobiliojo telefono jungtis su įkrovimo funkcija ir galimybe naudoti išorinę automobilio anteną geresniam ryšio stiprumui užtikrinti.
Aukštos klasės garsą užtikrina Bang & Olufsen garso sistema. Naujajame Audi R8 Spyder prietaikyta naujovė – galvos atlošo pagalvėlėse įmontuoti papildomi garsiakalbiai, suteikiantys galimybę mėgautis kokybišku garsu net važiuojant dideliu greičiu su atidengtu stogu.
Nepriekaištinga medžiagų ir surinkimo kokybė
R8 Spyder – Nekaro Ulmo mieste (Vokietija) esančioje Audi gamykloje gaminamas smulkiaserijinis automobilis. Gaminant naudojamos aukštos kokybės medžiagos ir daug aukštos kvalifikacijos rankų darbo. Vairuotojas ir keleivis „panardinami“ į ergonomiškai suprojektuotas kaušelio formos lenktynines sėdynes. Standartinę komplektaciją galima išplėsti papildoma įranga ir apdailos elementais iš keleto papildomos įrangos ir suasmeninimo katalogų.
Pageidaujantys dar sportiškiau atrodančio automobilio, gali rinktis įvairius aerodinaminius sparnus ir difuzorius, kurių dalis gaminami iš lengvo ir patvaraus anglies pluošto. Galima rinktis aukštų technologijų LED žibintus arba dar pažangesnius padidinto funkcionalumo lazerinius šviestuvus.
Išankstinai užsakymai naujajam Audi R8 Spyder V10 bus pradėti priimti jau šių metų vasaros pradžioje, o pirmieji pagaminti automobiliai pirkėjus turėtų pasiekti vasaros pabaigoje. Pradinė kaina Vokietijoje – nuo 179000 eurų.
Orientacinės degalų sąnaudos ir CO2 tarša:
Audi R8 Spyder V10:
Vidutinės degalų sąnaudos, l/100 km: 11,7;
Vidutinė CO2 tarša:, g/km: 277
www.auto-bild.lt