MERCEDES nukarūnavo legendą Volkswagen

Vokietijoje šeimos, kurioms reikėjo erdvaus automobilio, dešimtmečiais rinkosi keleivinį Volkswagen Transporter modelį. Neseniai debiutavo naujausias T6 Multivan autobusiukas ir iš karto stojo į kovą su itin stipriu varžovu – V klasės Mercedes.

2016-08-12 08-11-35 Скриншот экрана

Sėkmė migdo ant laurų. O kalbant apie seniai ikona tapusią keleivinę Transporter versiją Multivan, ši sėkmė jam, matyt, nusibodo arba jis paprasčiausiai pavargo. Keleivinis Transporter ir brangesnė Multivan versija daugelį dešimtmečių Vokietijoje buvo puikiai parduodami, o testuose pelnydavo vieną pergalę po kitos. Tad kam ir kodėl rūpintis itin dideliais pakeitimais, pristatant naujos, jau šeštos kartos Multivan automobilį? Štai kodėl gamintojas iš Volfsburgo apsiribojo išraiškinga išvaizda ir laiko patikrinta technika. Tačiau paaiškėjo, kad to, kas anksčiau visada pasiteisindavo, šiandien jau nebepakanka. Ir ne todėl, kad T6 būtų prastas automobilis, o todėl, kad Mercedes modelių gretose yra itin stiprus varžovas – vis dar gana naujas V klasės modelis. Ir dar todėl, kad Mercedes ne pavargęs, o išalkęs pergalių!

2016-08-12 08-15-15 Скриншот экрана

TAI JIE SIŪLO: VIETOS NESTINGA NĖ VIENAME

Trumpas T6 (4,9 m) prieš gerokai ilgesnį V klasės Mercedes (5,14 m) – tai labiau panašu į nelygią kovą, tačiau šiuokart jau nieko nepakeisi. Šiandien „Volkswagen“ nesiūlo ilgesnės 5,3 m Multivan versijos, o pasirinktas Mercedes autobusiukas yra tarpinio dydžio (tarp siūlomų versijų yra trumpas 4,9 m modelis ir itin ilgas 5,37 m automobilis). Todėl mes palyginome abu modelius tokius, kokie jie yra. Tai reiškia, kad priekyje Mercedes turi šiek tiek daugiau erdvės ties važiuojančiųjų pečiais, nors jos, tiesą sakant, nestinga ir Volkswagen automobilyje. Multivan durelės gerokai storesnės, tačiau, kaip ir ankstesniuose modeliuose, jame yra labai patogūs ranktūriai. O štai kalbėdami apie galinę abiejų autobusiukų dalį pasakysime taip – „visiška lygybė“. T6 modelyje gale vietos netgi daugiau, nes galines sėdynes galima pastumti atgal, o vietos ties pečias ir virš galvos panašiai kaip ir V klasės modelyje. Vis dėlto atostogaujant arba persikraustant Mercedes, lyg įgudęs pokerio žaidėjas, paskutinis atskleidžia visas savo kortas – į jo bagažinę telpa dviem lagaminais daugiau, o atskirai atidaromas galinių durelių langas leidžia nesunkiai sudėti nedidelius daiktus. Be to, švabas džiugina maloniau atrodančiu salonu, kokybiškesne apdaila ir šiuolaikiškesnėmis technologijomis. Nors Volkswagen stengiasi neatsilikti siūlydamas belaidžio interneto prieigą ir „Apple CarPlay“, „Android Auto“ ir „MirrorLink“ sąsajas, leidžiančias naudotis mobiliuosiuose telefonuose esančiomis programėlėmis, vis dėlto V klasės modelis pranoksta varžovą navigatoriumi su kietuoju disku (Volkswagen autobusiuke reikia įdėti atminties kortelę) ir turi daugiau pagalbinių sistemų.

2016-08-12 08-15-15 Скриншот экрана2

O štai prakalbus apie sėdynes, Multivan modelis yra kur kas pranašesnis. Jas galima stumdyti bėgeliais, vidurinės eilės sėdynės turi rankenėlę, kuri padės jas lengvai apsukti (V klasės modelyje tai užtruks gerokai ilgiau), ir jau serijinėje įrangoje vietoje dviejų galinių sėdynių (tiek jų siūlo Mercedes) čia yra trys vietos, kurias lengvai galima transformuoti į miegamąją zoną. Taip pat Volkswagen „busiukas“ siūlo daug nišų daiktams, o tai didelis kelionėms skirto automobilio privalumas. Ir tik vairuotojai skundžiasi, nes čia tenka sėdėti net 12 centimetrų žemiau nei Mercedes mikroautobuse. Taip pat Volkswagen nusileidžia, kai pabandome pertvarkyti salono įrangą ir tenka gaišti laiką, kol susitvarkome su nepatogiais plastikiniais tvirtinimais ir aliumininiais bėgeliais.

2016-08-12 08-17-23 Скриншот экрана

TAIP JIE VAŽIUOJA: MERCEDES AMORTIZUOJA KUR KAS ŠVELNIAU

Nežinia, ar tai priklauso nuo 20 cm ilgesnės Mercedes važiuoklės bazės, ar tiesiog kompanijos inžinieriai sugebėjo geriau suderinti pakabos darbą, tačiau V klasės Mercedes džiugina kur kas didesniu važiavimo komfortu. Ilga važiuoklės eiga net ir didelius kelio nelygumus įveikia netrikdydama keleivių, tačiau automobilis siūbuoja tik šiek tiek daugiau nei konkurentas ir visus puikiai apsaugo nuo nemalonių pojūčių. O štai T6 kitoks. Nors jo reguliuojama važiuoklė yra kur kas pranašesnė už buvusią T5 modelyje ir automobilis išsiskiria puikiomis važiavimo savybėmis, kelio nelygumus jis perduoda kur kas stipriau. Pavyzdžiui, priekinė pakaba nepakankamai sugeria duobes ir važiuojant nelygiu keliu elgiasi nervingai, kelia nemažą triukšmą, o vairuotojas visą laiką jaučia kelio dangos skirtumus. Matyt, Multivan buvo kurtas su mintimi, kad jame visada bus daug keleivių – automobiliu galima pervežti net 670 kilogramų. Vis dėlto net ir visiškai pakrautas Volkswagen nevažiuoja taip komfortiškai, kaip lyg plunksna sklendžiantis ir 600 kg galintis pervežti Mercedes. Abu XXL dydžio mikroautobusus varo keturių cilindrų turbodyzeliniai varikliai, kurie dėl papildomai įpurškiamo karbamido tirpalo atitinka „Euro 6“ standartus. Mercedes variklis pasiekia 190 AG, kurios trumpam gali būti padidintos iki 204 AG – to pakanka, kad V klasės automobilis užtikrintų tokią pačią kaip ir T6 dinamiką, nors ir sveria 40 kilogramų daugiau. Tad sprinto rungtyje lygiosios, lygiai taip pat kaip ir maksimalaus greičio bandyme – abu pasiekia šiek tiek didesnį nei 200 km/h greitį. Tai daugiau nei pakankamas rezultatas didiesiems greitkelių laivams. O štai Volkswagen garso izoliacija atrodo yra geresnė, variklis darbuojasi tyliau, septynių laipsnių DSG dėžė pavaras perjungia sklandžiai ir nepastebimai. Tačiau Mercedes septynių greičių pavarų dėžė darbuojasi dar geriau. Ir sudeginę tik šiek tiek daugiau nei 8 l/100 km abu automobiliai yra gana taupūs.

2016-08-12 08-19-19 Скриншот экрана

2016-08-12 08-19-19 Скриншот экрана2

2016-08-12 08-19-19 Скриншот экрана4

2016-08-12 08-19-19 Скриншот экрана3

TIEK JIE KAINUOJA: ABU NĖRA PIGŪS

Dabar laikykitės! Kainos, apie kurias kalbėsime, išties įspūdingos. Net bazinis T6 Multivan 2.0 TDI modelis kainuoja daugiau kaip 45 tūkst. eurų, o su papildoma įranga jo kaina siekia beveik 55 tūkst. eurų. Tikra beprotybė! Tačiau Mercedes dar brangesnis – bazinis modelis kainuoja nuo 50 840 eurų, o su papildoma įranga jo kaina šokteli beveik iki 60 tūkst. eurų ir gali būti dar gerokai didesnė! Vis dėlto lygindami modelius turime pasakyti, kad Mercedes ilgiau išlaiko savo vertę (pagal „Schwacke“ katalogą), nors švabo draudimas ir atsieina brangiau. Taip pat jo garantija yra treji metai, o štai Volkswagen automobilio, ypač atsižvelgiant į jo kainą, yra tiesiog juokingai maža ir siekia vos dvejus metus. Čia Volkswagen turėtų gerokai pasitempti, nes tai tikrai nėra pateisinama.

2016-08-12 08-24-33 Скриншот экрана

Abu šie erdvėlaiviai tikrai nėra itin geidžiami, vis dėlto jie pirkėjus traukia savo paprasta ir praktiška koncepcija. Mercedes siūlo prabangą ir komfortą, o Volkswagen vilioja kultiniu įvaizdžiu.

ABL, 2016 m. Nr. 1