2012 m. Ženevos autosalone debiutavęs trečiosios kartos Audi A3 pelnė daugelio vairuotojų simpatijas ir užkariavo rinką. Šiuo metu Audi gamintojai rengia techninį modelio atnaujinimą, apimantį nedidelius išorės dizaino pokyčius, išplėstą vairavimo pagalbininkų sąrašą bei variklių asortimentą (įskaitant hibridinį ir suspaustomis dujomis varomus variantus) bei suteiktą galimybę užsisakyti aukštesnės klasės automobiliams būdingą pramogų ir komforto įrangą.
Išmanūs vairavimo pagalbininkai
Saugiai ir patogiai valdyti Audi A3 vairuotojui padeda daugybė išmanių vairavimo pagalbininkų. Kai kurie jų iki šiol buvo montuojami aukštesnės klasės modeliuose. Vairavimo saugumą ypač didina Audi active lane assist – naujoviškas važiavimo eismo juosta pagalbininkas. Jam talkina išmani Audi pre sense front sistema su pėsčiųjų atpažinimo ir apsaugos funkcija. Šios sistemos vaizdo jutikliai nuolat ne tik stebi priešais automobilį esančią erdvę ir prognozuoja eismo saugumui galinčias kilti grėsmes, bet ir padeda operatyviai imtis saugos priemonių.
Audi ACC adaptyvinis tempomatas seniai tapo vienu iš savotiškų vairavimo pagalbininkų valdymo centrų. Jo firminė Stop&Go funkcija jau ne vienerius metus padeda važinėti intensyvaus eismo miesto gatvėmis. Atnaujinto Audi A3 pirkėjai galės užsisakyti iki šiol aukštesnės klasės modeliams būdingą važiavimo eismo kamštyje pagalbininką, nuolat stebintį priešais važiuojančio automobilio greitį bei jo stabdymo ir greitėjimo manevrus ir automatiškai prisiderinantį prie jo važiavimo pobūdžio, išlaikant saugų atstumą tarp jų.
Važiuojant eismo kamštyje iki 65 km/val. greičiu gera kelio danga asfaltuotomis miesto gatvėmis, ši tempomato ir prie jo prijungtų pagalbininkų „brigada“ užtikrina beveik pilnai automatinį automobilio valdymą eismo kamštyje, beveik nereikalaujantį vairuotojo įsikišimo. Audi inžinieriai tvirtina, kad sklandus automatizuotų pagalbininkų veikimas – viena iš esminių ateities autonominių automobilių veikimo prielaidų.
Kita A3 šeimynai skirta naujovė – papildomai užsakomas kritinių atvejų pagalbininkas. Sistemai užfiksavus, kad tam tikrą laiką neatliekami jokie vairo judesiai ar kiti automobilio valdymo veiksmai, įsijungia įspėjamasis signalas. Vairuotojui nereaguojant automatinė sistema pati imasi veiksmų saugiai sustabdydama automobilį.
Tai nepakeičiama pagalba sušlubavus vairuotojo sveikatai. Kitas naujas vairavimo pagalbininkas aktyviai stebi erdvę už automobilio važiuojant atbuline eiga ir įspėja apie statmenai judėjimo krypčiai atvažiuojančius kitus automobilius. Ši funkcija itin praverčia išvažiuojant iš stovėjimo aikštelės atbuline eiga.
Patogūs valdikliai, raiškūs ekranai ir dar daugiau internetinio junglumo
Naujajame Audi A3 vietoje įprasto rodmenų skydo galima užsisakyti Audi virtual cockpit daugiafunkcinį ekraną. Šiame vairuotojui prieš akis esančiame 12,3 colio aukštos raiškos TFT ekrane rodoma svarbiausia automobilio valdymo informacija. Vienu ant daugiafunkcinio vairaračio esančio mygtuko paspaudimu galima rinktis vieną iš dviejų informatyvių atvaizdavimo režimų. Pasirinkus įprastą režimą, ekrane rodomos standartinės analoginės rodmenų skalės. Įjungus informacinį režimą, šalia įprastų rodmenų skalių gali būti rodomas navigacinės sistemos žemėlapis, radijo stočių derinimo skalė, muzikos grojaraštis, prijungto išmaniojo telefono numerių knygelė ir pan.
Naujojo Audi A3 valdymo sistemos šerdis – iš pagrindų atnaujinta MMI sąsaja, atliekanti borto kompiuterio, automagnetolos ir navigacinės sistemos funkcijas. Jos meniu struktūra intuityviai suprantama ir primena išmaniųjų telefonų struktūrą.
Pagrindinė MMI sistemos valdymo priemonė – apvalus daugiafunkcinis valdiklis su jutikline plokštele, stebinančia valdymo būdų gausa. Šį valdiklį galima pasukti, paspausti, pakreipti. Viršuje esančią jutiklinę plokštelę galima naudoti simbolių ir iš išmaniųjų telefonų pažįstamų valdymo gestų įvedimui. Taip pat yra valdymo balsu ir balso įvesties galimybės.
A3 e-tron modelyje įdiegtos specializuotos MMI sistemos funkcijos, leidžiančios programuoti akumuliatoriaus įkrovimo procesą ir formuoti hibridinio pavaros mechanizmo veikimo algoritmą pagal navigacinės sistemos suformuotą kelionės maršrutą. Tai suteikia galimybę užmiestyje važiuoti naudojant benziną arba hibridiniu režimu, o išvykus iš vieno miesto ir atvykus į kitą – automatiškai persijungti į netriukšmingą ir taršos nekeliantį važiavimo vien tik elektra režimą.
Audi MMI connect taikomoji programėlė užtikrina interneto jungtį, sąveiką su išmaniaisiais įrenginiais ir prieigą prie Audi connect internetinių paslaugų.
Išmaniuosius telefonus su iOS ir Android operacinėmis sistemomis nesunku prijungti prie automobilio MMI sistemos per specialią sąsają. Tarp priekinių sėdynių esančiame ranktūryje įrengta Audi phone box jungtis turi pažangią belaidžio prijungimo galimybę. Užtenka tiesiog padėti išmanųjį telefoną į tam skirtą skyrelį ir atsiranda galimybė belaidžiu būdu prisijungti prie automobilio antenos bei įkrauti telefono akumuliatorių.
Išraiškingesnis išorės dizainas
Nors buvo pakeisti tik keli simboliniai išvaizdos štrichai, jie atnaujintam Audi A3 suteikė dar daugiau veržlumo. Priekinėje dalyje dizaineriai dar labiau pabrėžė atpažįstamas Singleframe stiliaus radiatoriaus groteles ir suteikė priekiniams žibintams dar daugiau išraiškingumo.
Šiek tiek daugiau pokyčių automobilio galinėje dalyje. Čia žvilgsnį traukia naujos formos galinių žibintų blokai ir naujoviškas galinis difuzorius.
Praturtinta ir kėbulo spalvų paletė. Nuo šiol galima rinktis vieną iš 12 naujų kėbulo spalvų, tarp kurių naujos Ara blue ir Cosmic blue, mėlynos, Nano gray pilka, Tango red raudona ir Vegas yellow geltona. Iš S line papildomos įrangos katalogo galima užsisakyti Daytona gray pilką perlamutrą.
Atnaujintas Audi A3 automobilis komplektuojamas su įvairaus dizaino 16 colių lengvo lydinio ratlankiais. Specializuoti papildomos įrangos ir suasmeninimo katalogai leidžia užsisakyti ir didesnių, įdomios stipinų formos ir išskirtinio dizaino 17, 18 ir 19 colių ratlankių. Visų ratlankių dydžiams įmanoma parinkti veržliam važinėjimui tinkamas sportines, arba priešingai – aplinką tausojančias, mažą pasipriešinimą riedėjimui turinčias padangas.
Kompaktinės klasės naujovė – Matrix LED žibintai
Audi šviesų technikos inžinieriai atskleidžia, kodėl vieną iš nedaugelio dizaino pakeitimų patyrė būtent žibintai. Bazinės komplektacijos žibintų blokuose patalpinti Xenon plus žibintai. Papildomai galima užsisakyti tobulesnius LED diodinius žibintus arba paskutiniu technikos žodžiu laikomus matrix LED žibintus.
Audi A3 su naujos konstrukcijos 1.0 TFSI benzininiu varikliu sveria maždaug 1150 kg. Tai vienas geriausių rodiklių kompaktinėje klasėje. Nors ir lengvas, Audi A3 kėbulas pasižymi puikiu standumu, patikimai saugančiu salone esančius žmones avarijos atveju.
Plati variklių gama
Iš pradžių atnaujinto Audi A3 variklių asortimente bus šeši griežtus EU6 standartus atitinkantys 85 kW (110 AG) – 140 kW (190 AG) galios varikliai (3 benzininiai ir 3 dyzeliniai). Vėliau asortimentą papildys dar keli agregatai. Be to, bus ir e-tron įkraunamas hibridas, ir g-tron suspaustų dujų jėgainė.
85 kW (115 AG) galios 3 cilindrų 1.0 TFSI – pradinis Audi A3 gamos variklis. Audi variklių specialistai tikina, kad jo galios pilnai užtenka važinėjimui mieste, o trys cilindrai ir maždaug litro darbinis tūris – kruopštaus ilgamečio įdirbio rezultatas, įgalinantis sklandų veikimą ir galią, kokia anksčiau tryško tik daug masyvesni, didesnio litražo varikliai.
110 kW (150 AG) galios 1.4 TFSI COD ultra variklyje įdiegta COD automatinio cilindrų išjungimo technologija, leidžianti atjungti 2 iš 4 cilindrų varikliui veikiant nedidele jėga. Be to šis variklis pasižymi padidinto ekologiškumo suderinimais ir yra montuojamas į A3 šeimynos padidinto ekologiškumo modifikacijas.
140 kW (190 AG) galios 2.0 TFSI jėgos agregatui charakteringas naujoviškas uždegimo procesas.
Pageidaujantys dyzelinio variklio gali rinktis 110 kW (150 AG) pajėgumo 2.0 TDI arba 81 kW (110 AG) 1.6 TDI. Dar vienas 135 kW (184 AG) galios 2.0 TDI bus montuojamas į Audi A3 vėliau.
Varomieji ratai – priekiniai. Pasirinkus galingiausią, t.y., 140 kW (190 AG) 2.0 TFSI benzininį variklį, galima užsisakyti quattro nuolatinę visų ratų pavarą.
Audi A3 Sportback e-tron įkraunamas hibridas
Audi A3 Sportback e-tron – įkraunamas hibridas, kurį varo 110 kW (150 AG) galios 1.4 TFSI variklio ir 75 kW galios elektros motoro tandemas. Bendra sistemos galia siekia puikius 150 kW (204 AG), tad Audi inžinieriai teigia, kad šis A3 šeimynos narys turi puikių sportinio automobilio bruožų ir patiks aktyvesniems vairuotojams.
Suspaustomis dujomis varomas Audi A3 Sportback g-tron
Suspaustomis dujomis varomas A3 Sportback g-tron su modifikuotu 81 kW (110 AG) galios varikliu patiks taupiems, aplinką tausojantiems vairuotojams. Jis gali būti varomas tiek įprastomis suspaustomis dujomis, tiek Audi e-gas komercinį pavadinimą turinčiais sintetiniais arba biologiniais analogais.
Važiuojant dujomis su pilnais balionais galima įveikti iki 400 km kelio. 100 km nuvažiuoti dujomis Vokietijoje šiuo metu kainuoja maždaug 4 eurus. Ištuštėjus dujų balionams, galima važiuoti benzinu – konstrukcijoje numatytas nedidelis bakas.
Su dujomis ir šiuo benzino bakeliu galima įveikti iki 900 km kelią.
Padidintos galios Audi S3
Pageidaujantys galingesnio automobilio gali užsisakyti padidintos galios Audi S3 modifikaciją. Čia po variklio gaubtu montuojamas iki 400 Nm sukimo momentą išvystantis 228 kW (310 AG) 2.0 TFSI variklis ir S tronic automatinė pavarų dėžė.
Planuojama, kad atnaujintas Audi A3 nuo konvejerio pradės riedėti 2016 m. gegužę. Pirmieji užsakyti automobiliai Europos rinkoje pirkėjus turėtų pasiekti jau šią vasarą.
Modelių degalų sąnaudos:
Nei vienas čia paminėtas Audi A3, Audi S3, Audi A3 Sportback e-tron, Audi A3 Sportback g-tron automobilis šiuo metu dar neparduodamas, todėl dar nėra aprobuotas pagal 1999/94/EB direktyvos reikalavimus.]
www.auto-bild.lt