„Padedant sumaniai jungiamumo technologijai, autonominis vairavimas tampa saugiu ir efektyviu“, – Vokietijos žurnalo „auto motor und sport“ organizuotame kongrese, skirtame ateities mobilumui, sakė dr. Elmaras Degenhartas, „Continental“ valdybos pirmininkas. „Padangas, elastomerus, elektroniką ir mechatronines sistemas mes tiekiame jau 145 metus. Virš 30 metų įmonės inžinieriai daug dėmesio skiria jutiklių technologijai ir programinei įrangai, o besiplečiančios skaitmeninės technologijos vis labiau keičia mūsų gaminius ir siūlomus sprendimus. Šie nauji gaminiai skirti autonominiam vairavimui ir kuria ateitį naujoms mobilumo paslaugoms“.
Šeši pamatiniai autonominio vairavimo segmentai
„Mes kuriame autonominiam vairavimui reikalingus komponentus ir sistemas visame pasaulyje – JAV, Japonijoje, Kinijoje ir Europoje. Mūsų inžinieriai sprendžia šešias pamatines užduotis: jutiklių technologiją, klasterių jungiamumą, žmogaus ir mašinos dialogą, sistemos struktūrą, patikimumą ir autonominio vairavimo pripažinimą“, – apibrėžė dr. Degenhartas, apibūdindamas įmonės autonominio vairavimo darbo užduotis.
Jutikliai. Koncepcija „jokių eismo įvykių“ nebėra utopija. Ji grindžiama pažangiomis vairuotojo pagalbinėmis sistemomis su jutikliais, kurios vertina automobilio aplinką bent jau neprasčiau, nei pats žmogus. Šoniniai galinio vaizdo veidrodėliai gali būti pakeisti kameromis, kurios, be kitų privalumų, dar pasižymi ir mažesniu oro pasipriešinimu bei užtikrina mažesnes degalų sąnaudas. Jutiklių sąveikai ir ypatingai jų siunčiamiems duomenims, „Continental“ kuria dirbtinį intelektą. „Ateityje mes į padangas pradėsime montuoti jutiklius, kurie vertins kelio dangą, todėl padangos taps itin svarbia automobilio jutiklių tinklo dalimi“, – sako dr. Degenhartas.
Klasterių jungiamumas. Internetas taps šeštuoju automobilio jausmu. „Continental“ kuria galingą vidinį kompiuterį, kuris teiks itin tikslią eismo informaciją. Pagrindiniu jo informacijos šaltiniu taps jutiklių duomenys, kuriais vartotojai dalinsis su vidiniu eismo kompiuteriu. Toks dalijimasis duomenimis padidins jutiklių veikimo atstumą ir leis automobiliams „pažvelgti už posūkio“.
Žmogaus ir automobilio dialogas. Kokia bus veiksmų eiga, kai automobilis, važiuojantis visiškai autonominiu režimu, privažiuos prie išvažiavimo iš greitkelio ir vairuotojui vėl reikės perimti automobilio kontrolę? „Continental“ kuria sistemas, kurios bus reikalingos šiai ir kitoms automobilio ir vairuotojo sąveikoms. Tuo pačiu metu įmonė bando naujus sprendimus, reikalingus besikeičiantiems žmogaus ir automobilio dialogo poreikiams.
Sistemos struktūra. Ateities autonominio vairavimo sistemos struktūra turės saugiai suvaldyti milžiniškus apdorojamų duomenų srautus. Per vieną minutę realiu laiku turės būti apdorotas gigabitas jutiklių duomenų. Didinant jutiklių siunčiamos informacijos kiekį automatiškai padidės ir duomenų srautas, o tam reikia itin galingos ir patikimos elektronikos ir programinės įrangos struktūros.
Patikimumas. Šiandien pažangios vairuotojo pagalbinės sistemos naudojamos padėti vairuotojui kelyje. O autonominio važiavimo metu, įvykus sistemos sutrikimui, automobilis turi toliau arba saugiai tęsti kelionę, arba saugiai sustoti – tam jau yra kuriama papildoma stabdymo sistema. Taip pat reikia įvertinti ir apsaugą nuo galimo valdymo perėmimo – „Continental“ drauge su IT ir automobilinės industrijos partneriais jau sprendžia kaip atpažinti tokius bandymus ir apsaugoti automobilio sistemas nuo įsilaužimo.
Pripažinimas. „Continental“ manymu, autonominis vairavimas bus pripažintas tada, kai žmonės pradės pasitikėti naudojamomis technologijomis. Šis pasitikėjimas atsiranda pažangios komunikacijos tarp automobilio ir vairuotojo metu. Vairuotojas visada turi tiksliai žinoti, kokio veiksmo imsis automobilis, tad jau šiandien pažangių vairuotojo pagalbinių ir informacinių sistemų kūrėjai į tai kreipia didelį dėmesį. O didėjantis tokių sistemų naudojimas didins ir ateities autonominio vairavimo funkcijų pripažinimą.
www.auto-bild.lt