Noriu pirkti kelerių metų naudotą automobilį, tačiau perskaičiau, kad gana dažnai genda mane dominančių modelių mechaninės greičių dėžės. Anksčiau maniau, kad genda tik „automatai“. Kodėl atsiranda tos bėdos ir ką daryti, kad dėžė negestų?
Renaldas
Iš tikrųjų, mechaninių greičių dėžių gedimų pasitaiko vis dažniau. Tai globalizacijos rezultatas – dauguma bėdų susiję su keliais greičių dėžių tipais, kurios, deja, yra montuojamos dešimtyje skirtingų gamintojų automobilių. Tokiais atvejais gedimų priežastis yra konstrukcijos klaidos ir nekokybiškos medžiagos. Tačiau kartais bėdų gali kilti dėl greičių dėžės nesandarumo. Mechaninėse greičių dėžėse dažniausiai yra nedaug alyvos (1,3–3 l), bet net nedidelis jos nuotėkis gali paskatinti greitesnį greičių dėžės susidėvėjimą. Remonto išlaidos visada yra didelės, nesvarbu, kuri šio mazgo detalė sugedo. Taip yra todėl, kad daugumą gedimų galima pašalinti tik išardžius pačią dėžę, o tai užima daug laiko ir reikalauja profesionalių mechaniko žinių. Net tada, kai pakeisti reikia tik vieną nebrangų guolį, greičių dėžės remontas kainuos mažiausiai 250 eurų, o kartais ir dar daugiau. Sugedus senesniam automobiliui, geriausias sprendimas būtų sumontuoti naudotą greičių dėžę – nebent ji išimta iš automobilio modelio, kuriam būdingas būtent šio mechanizmo gedimas.
Dėžėms kenkia ne tik šiurkštus vairuotojo elgesys. Jei važinėjama šiurkščiai, tuomet paspartinamas greičio dėžių sinchronizatorių susidėvėjimas, nes labai staigiai perjungiant pavaras gadinamas krumpliaratis. Atminkite, kai greitis nedidelis, nepatartina daug važinėti žemomis apsukomis, nes guoliams tenka per didelė apkrova.
ABL, 2016 m. Nr. 2