BMW X1 SUV – populiarus, geidžiamas, bet ar geras?

Pirmasis naujojo BMW X1 SUV palyginimas su atnaujintais konkurentais Mercedes GLA ir Range Rover Evoque.

Receptas paprastas: aukšta sėdėjimo padėtis, pagal galimybes ne per dideli matmenys ir nepriekaištinga kilmė – galima neabejoti, kad tokį automobilį rinkoje tikrai lydės sėkmė.

Po to, kai 2009 metais BMW pristatė pirmos kartos X1 modelį, iš paskos suskubo ir „Mercedes“ su savuoju GLA bei „Range Rover“ su Evoque automobiliais. Ar jie buvo geri? Ne visiškai – tik įsėdus galėjai pasakyti, kad buvo skubama suspėti į įsibėgėjantį madingų SUV automobilių traukinį, o kokybė buvo stumtelėta į antrą planą.

Šiandien tai jau yra istorija, nes naujos kartos BMW X1 pagaliau atitinka aukštus šios klasės reikalavimus. Turėdamas naują platformą ir priekinius varančiuosius ratus, jis siūlo ne tik daugiau vietos salone,bet ir pagaliau važiuoja taip pat gerai, kaip ir dera tokiam brangiam automobiliui.

Žinoma, nei „Mercedes“, nei „Range Rover“ nė nemano pasiduoti be kovos. Be to, norėdami neatsilikti, jie neseniai atnaujino savo bestselerius. Bent jau techniškai. Švabai į Mercedes GLA modelį sumontavo reguliuojamą pakabą ir iš naujo suderino pavarą, o britai Range Rover Evoque automobilį „apginklavo“ visiškai nauju dyzeliniu varikliu ir devynių pakopų automatine transmisija. Bet ar to pakaks aplenkti mažąjį BMW SUV? Kad ir kaip būtų, tai padaryti jiems tikrai nebus paprasta.

RANGE ROVER EVOQUE TD4

2016-08-12 11-21-00 Скриншот экрана

Range Rover yra savito dizaino ir turi daug šarmo – tuo jis skiriasi nuo savo konkurentų.

2016-08-12 11-22-14 Скриншот экрана

Kaip drąsu! Kai 2011 metų rugsėjį Evoque pasirodė keliuose, daugelis netikėdami tuo, ką mato, trynė akis. Range Rover automobilis atrodė taip pat šauniai kaip ir koncepcinis modelis, kurio tikrai nesitikėtum regėti tikrame gyvenime. Tiesa, dėl plokščio stogo ir ypatingų kėbulo formų jis nėra itin praktiškas, o ant galinės sėdynės kur kas ankščiau nei BMW automobilyje. Bet jis turi tai, ko taip lengvai nepagaminsi – savitą dizainą ir šarmą. Nors prietaisų skydelio ergonomika nėra nepriekaištinga, po modelio atnaujinimo mus džiugina aukštos rezoliucijos ekranas ir, pavyzdžiui, štai šis subtilus elementas – iškylantis apvalus automatinės pavarų dėžės perjungiklis. Atnaujinus modelį, automobilis tapo dar šiuolaikiškesnis: buvo sumontuotas 180 AG dyzelinis variklis su devynių pakopų automatine transmisija, kurie vienas su kitu itin gerai dera. Važiavimo savybėmis labai skųstis taip pat negalima, nors ir Mercedes, ir BMW tuo jį gerokai lenkia. Britų SUV rieda gana komfortiškai, bet važiuoklei trūksta sportiškesnių savybių, o vairo sistemai – tikslesnio valdymo. Be to, žavesį automobiliu atšaldo ir didžiausios tarp šio testo trijulės degalų sąnaudos – 100 km kelio vidutiniškai sunaudodamas 6,7 l dyzelino jis geru puslitriu yra labiau ištroškęs už konkurentus.

2016-08-12 11-22-14 Скриншот экрана2

MERCEDES GLA 220 d 4Matic

2016-08-12 11-23-52 Скриншот экрана

GLA taip turėjo važiuoti dar iki atnaujinimo.

2016-08-12 11-25-26 Скриншот экрана

Ar tai iš tiesų Mercedes? Švabų gaminamų modelių gamoje kito tokio automobilio kaip GLA tikrai nerasite. Mažas, ankštas, su kieta pakaba – taip mes jį įvertinome po pirmųjų bandymų. Bet pirkėjų tai, regis, visiškai nejaudina, nes mažasis SUV parduodamas itin sėkmingai – kartu su naudojant tą pačią platformą pagamintais A ir B klasės Mercedes 2015 metais šių automobilių pasaulyje parduota net 500 000! Ir nors atnaujintas modelis pasirodys tik šią vasarą, nuo šiol automobilį jau galima užsisakyti su adaptyvia pakaba (1440 eurų), kuri užtikrins komfortiškesnį važiavimą. Tad nors Mercedes salonas netapo erdvesnis ir jis yra vienas ankščiausių tarp šios klasės atstovų, bent jau važiuojant dabar jame nebe taip krato. Veržli automobilio išvaizda atitinka žvalų dyzelinio variklio charakterį, kuris puikiai dera su nauja suderinta septynių greičių dviejų sankabų pavarų dėže. T ad kodėl Mercedes nelaimėjo? Didžiausi modelio trūkumai niekur nedingo. Tai ir itin ankštas, ypač gale, automobilio salonas, taip pat maža bagažinė. Ir, žinoma, besikandžiojanti kaina – šiuo atžvilgiu tai neabejotinai yra tikras Mercedes.

2016-08-12 11-25-26 Скриншот экрана2

BMW X1 xDrive 20d

2016-08-12 11-26-44 Скриншот экрана

X1 yra aukščiausio lygio etalonas – jis beveik neturi jokių trūkumų.

2016-08-12 11-27-37 Скриншот экрана

O, kaip teko gerbėjams drebėti ir nekantrauti, kai BMW pranešė, kad naujos kartos X1 turės tą pačią kaip ir 2 serijos Active Tourer modelis platformą su priekiniais varančiaisiais ratais. Ir lyg dar to būtų maža – su trijų cilindrų varikliu! Laimė, laukti teko neilgai ir greitai viskas išaiškėjo. Naujoji platforma leido ne tik sukurti tinkamą SUV automobilio išvaizdą, bet ir pasiūlė gerokai erdvesnį saloną, išsaugant beveik tokius pačius išorinius automobilio matmenis. Ar sėdėsite priekyje, ar gale, vietos čia tikrai užteks. Kas galėjo pagalvoti – X1 su erdviausiu tarp šios klasės atstovų salonu?! Kad ir kaip būtų keista, bet tai tiesa. Be to, BMW vilioja ne tik praktiškais privalumais, bet ir daug geresnėmis nei konkurentų važiavimo savybėmis. Dyzelinis 190 AG variklis (šiuokart tai keturių cilindrų motoras) palieka didžiausią įspūdį iš visos trijulės, taip pat jis atsikratė vibracijos, kai veikia laisvomis apsukomis. Be to, jis puikiai suderintas su aštuonių pakopų automatine transmisija, kuri tiesiog nepastebimai jas perjungia. Ir dar, BMW važiuoklė išsiskiria geriausiu balansu tarp sportiškumo ir komforto. X1 sugeria beveik kiekvieną kelio nelygumą ir yra vikriausias įveikdamas posūkius – jei ne aukšta sėdėjimo padėtis, atrodytų, kad važiuoji Mini modeliu. Net kai tikrinome automobilių jungiamumą, paaiškėjo, kad BMW taip pat yra geriausias tarp savo klasės atstovų. Užtikrinta pirma vieta – tai jam garantavo nauja platforma!

2016-08-12 11-27-37 Скриншот экрана2

2016-08-12 11-29-48 Скриншот экрана

2016-08-12 11-29-03 Скриншот экрана

ABL, 2016 m. Nr. 3