2007 metais Audi pristatė dabar legendine tapusią A5 kupė šeimyną. Jau pats pirmasis jos narys – dviejų durų A5 kupė – sukėlė didžiulį susidomėjimą Ženevos ir Melburno autosalonuose, o neužilgo ir pelnė pripažinimą bei komercinę sėkmę visose pasaulio rinkose. Dabar, po 9 neprilygstamos sėkmės metų, Audi pristato antrąją A5 kupė šeimynos kartą, neabejotinai sieksiančią pakartoti pirmtako šlovę. Tam yra visos prielaidos – atnaujinto kupė išvaizda stebina veržliu ir naujovišku, tačiau atpažįstamu dizainu, naujos konstrukcijos važiuokle, puikiu galingų, tačiau energiškai ypač efektyvių variklių asortimentu, gausiu vairavimo pagalbininkų rinkiniu ir pažangiausiomis informacinėmis pramogomis.
Dizainas
Žvelgiant į Audi A5 Coupé* stebina originali naujumo ir gerai atpažįstamų pradų dermė. A5 šeimynos kupė – vis dar tas pats ištęsto sportiško silueto dviejų durų automobilis su ilgu variklio gaubtu, elegantiškai besileidžiančiu galiniu statramsčiu ir būdingomis masyviomis ratų arkomis, kuriose sukasi dideli, pravažiomis padangomis apauti išskirtinio dizaino lengvo lydinio ratlankiai, visa savo esybe liudijantys aukščiausios klasės sportinį pravažumą, kurį užtikrina naujausios kartos quattro nuolatinė visų ratų pavara.
Apatinės dalies sportinį veržlumą simbolizuoja pakeistos formos, tačiau atpažįstamos singleframe stiliaus radiatoriaus grotelės ir kėbulo tąsa tapę priekinis bei galinis bamperiai. Pagrindiniu priekinės dalies akcentu tapo papildomai užsakomi bet kokią tamsą patikimai skrodžiantys LED arba Matrix LED priekiniai žibintai, o galinę dalį puošia įspūdingą šviesos raštą kuriančios galinės LED lempos.
Varikliai
Vokietijos pirkėjai galės rinktis vieną iš 5 nuostabių variklių. Asortimente – du TFSI benzininiai ir trys TDI dyzeliniai motorai, kurių galios diapazonas yra nuo 140 kW (190 AG) ir 210 kW (286 AG). Inžinieriai tvirtina, jog naujieji varikliai vidutiniškai 17% galingesni, ir vidutiniškai net 22% ekonomiškesni, lyginant su pirmtakais. Kūrėjai ypač didžiuojasi aukščiausioje asortimento pakopoje atsidūrusiais dviem ypač galingais ir sklandžiai veikiančiais šešių cilindrų 3.0 TDI varikliais.
Benzininiai varikliai taip pat žavi puikiu energiniu efektyvumu ir gausiomis techninėmis inovacijomis. Ypač įspūdingas 260 kW (354 AG) pajėgumo benzininis V formos 6 cilindrų 3.0 TFSI, kuris net 15 kW (21 AG) galingesnis už pirmtaką. O bene svarbiausia, kad pritaikytų energinio efektyvumo priemonių dėka nenuvilia išaugusiomis degalų sąnaudomis.
Pavaros mechanizmas
Kiekvienam naujam Audi A5 Coupé varikliui buvo sukurta atskira, tik jam vienam pritaikyta transmisija. Visi automobiliai su 4 cilindrų varikliais ir 160 kW (218 AG) 3.0TDI ir su priekiniais arba visais varomais ratais komplektuojami su 6 laipsnių mechanine arba 7 laipsnių S tronic automatine pavarų dėže. 8 laipsnių tiptronic automatinė pavarų dėžė rezervuota galingiausiam 210 kW (286 AG) TDI varikliui ir kaip atskira modifikacija einančiam padidintos galios modelio Audi S5 Coupé* forsuotam varikliui.
Pageidaujantys dar aštresnių vairavimo pojūčių, su bet kuriuo varikliu gali užsisakyti sportinį galinės ašies diferencialą.
„Ultra” indeksu pažymėta naujausios kartos quattro visų ratų pavara šiuo metu prieinama kartu su visais 4 cilindrų TFSI ir TDI varikliais. Vėliau ji bus pritaikyta ir kitiems motorams.
Vienas stipriausių argumentų renkantis antrosios kartos A5 kupė – visiškai naujos konstrukcijos važiuoklė, užtikrinanti įspūdingą komfortą kasdieninėse išvykose ir neprilygstamus pojūčius pasirinkus sportinį vairavimo stilių. Papildomai galima užsisakyti reguliuojamo amortizatorių standumo ratų pakabą. Minėtas standumas gali būti reguliuojamas tiek automatiškai, priklausomai nuo kelio dangos pobūdžio, pasirinkto vairavimo stiliaus ir eismo sąlygų, tiek ir pasitelkus Audi drive select kompleksinio automobilių parametrų reguliavimo sistemą, suteikiančią vienu reguliatoriaus paspaudimu pasirinkti vieną iš keleto parametrų rinkinių.
Audi drive select įgalina rinktis ekonomišką, sportinį, komfortišką ir dar keletą specializuotų vairavimo režimų.
Elektromechaninis vairo stiprintuvas – taip pat naujos konstrukcijos. Jis tapo dar tikslesnis, patvaresnis ir ilgaamžiškesnis. Papildomai galima užsisakyti dinaminio vairavimo sistemą, operatyviai keičiančią vairo perdavimo santykį priklausomai nuo automobilio greičio ir tuo metu esančio vairo pasukimo kampo.
Kėbulas
Audi A5 Coupé tapo daug lengvesnis ir aptakesnis. Aptakumu pasirūpino kėbulo dizaineriai, o mažindami automobilio svorį itin vaisingai padirbėjo Audi medžiagų atsparumo laboratorijos darbuotojai, kiekvienam kėbulo ir rėmo elementui pritaikę tinkamiausią metalų lydinį. Naujas kėbulas net 60 kg lengvesnis nei pirmtako, o jo aerodinaminis koeficientas yra net 0,25 (t.y., geresnis, nei pirmtako).
Salonas
Antrosios kartos Audi A5 Coupé šiek tiek didesnis ir turi ilgesnę ratų bazę, nei pirmtako. Labiausiai šis matmenų padidėjimas jaučiasi salone, kuris tapo pastebimai erdvesnis. Atvėrus dureles, sužavi horizontali salono komponuotė su išilginių linijų gausa, kurianti ir vizualų erdvės pojūtį.
Kaip ir įprasta Audi, medžiagos ir surinkimo darbai – aukščiausios kokybės. Visos bazinės komplektacijos ir spalvų deriniai pasižymi puikia ergonomika ir vizualiniu išraiškingumu. Salono apšvietimas reguliuojamas, galimi net 30 šviesos stiprumo lygių ir atspalvių. Garso izoliacija – taip pat įspūdinga. Net ir važiuojant dideliu greičiu variklio gausmas ir važiavimo garsai neviršija akustinio komforto ribų.
Ūgtelėjusių automobilio matmenų dėka 465 l tūrio bagažinė padidėjo 10 litrų. Automobilio kraulumą galima dar labiau padidinti nulenkus galinių sėdynių atlošą, kuris, beje, susilanksto asimetriškai, santykiu 40:20:40. Papildomai galima užsakyti koja atveriamą bagažinės dangtį ir elektra valdomą atlenkiamą priekabos buksyravimo kablį.
Valdymo priemonės
Vietoje įprasto rodmenų skydo galima užsisakyti Audi virtual cockpit daugiafunkcinį rodmenų ekraną. Šis skydo formos 12,3 colio įstrižainės daugiafunkcinis aukštos raiškos rodmenų ekranas turi keletą informacijos atvaizdavimo režimų, vienas iš kurių atkartoja įprasto rodmenų skydo skales. Taip pat yra keli išplėstiniai ir papildomos realybės režimai.
Šis rodmenų ekranas veikia tiek savarankiškai, tiek ir glaudžioje sąveikoje su MMI navigation plus navigacine sistema, kurios 8,3 colio jutiklinis ekranas užima visą centrinę konsolę ir yra daugelio automobilio informacinių bei komforto funkcijų valdymo priemonė. Kita svarbi MMI navigation plus valdymo priemonė – jau tradiciniu tapęs Audi daugiafunkcinis valdiklis, kurį galima pasukti, pakreipti ir paspausti. Jo paviršiuje yra lietimui jautri plokštelė, kurią galima naudoti navigacijai, naršymui bei duomenų įvedimui. Ji taip pat atpažįsta iš išmaniųjų telefonų pažįstamus multituoch valdymo gestus. Numatyta ir balso įvesties bei valdymo balsu galimybė.
Informacinės pramogos ir Audi connect paslaugos
Audi connect SIM – eSIM formato įmontuojamoji SIM kortelė, paverčianti automobilio borto kompiuterį savotišku mobiliuoju ryšių centru. Jungtį su internetu užtikrina 100 MBit/s spartos LTE/UMTS modulis.
Užsisakius MMI Navigation plus pramogų ir navigacijos sistemą, 3 metams suteikiamas neribotas duomenų srautas Audi connect paslaugoms. Renkantis šiek tiek kuklesnę MMI Navigation pramogų ir navigacijos sistemą, 3 mėnesiams suteikiamas neribotas duomenų srautas Audi connect paslaugoms, su galimybe už papildomą mokestį pratęsti šį terminą iki 3 metų. Pasibaigus minėtam 3 metų laikotarpiui, Audi connect paslaugos bus teikiamos už nustatytą mokestį.
Naudojantis Audi connect SIM, bus galima naudotis navigacijos pagal Google Earth ir Google Street View paslaugomis, gauti operatyvią eismo sąlygų informaciją apie važiavimo maršrute esančią padėtį, duomenis apie eismo kamščius ir netoliese esančias parkavimo vietas. Be to, per šią SIM kortelę bus užtikrinama prieiga prie vairuotojo turimo išmanaus telefono kalendoriaus, elektroninio pašto dėžutės ir Twitter paskyros. Būtent tam ir bus naudojamas aukščiau minėtas neribotas duomenų srautas.
Naudojantis nemokamu ir neribotu Audi connect duomenų srautu, už papildomą mokestį galima įsigyti Wi-Fi prieigos taškui skirtų duomenų paketų. Šios prieigos suformavimo galimybė – viena iš MMI sistemos funkcijų, automobilyje suformuojanti belaidės prieigos tašką ir leidžianti Audi keleiviams prijungti turimus išmaniuosius nešiojamus įrenginius (telefonus, planšetes ir kompiuterius) prie interneto.
MMI sistema žavi labai išplėstu junglumu ir sąveikos su gausybe išmaniųjų įrenginių galimybe. Tuo ypač džiaugsis Apple išmaniųjų įrenginių mėgėjai. Apple Car Play standarto MMI connect programėlė užtikrina sklandžią sąveiką su visu daugybe Apple įrenginių – iPhone telefonais, iPad planšetėmis, išmaniaisias laikrodžiais ir net naujausios kartos Apple TV televizijos priedėliu. Pastarosios galimybės dėka galima atlikti daug veiksmų su stovinčiu automobiliu – atrakinti/užrakinti dureles, variklio gaubtą ir bagažinės dangtį, žemėlapyje pasitikslinti, kur palikote automobilį, peržiūrėti automobilio būsenos parametrus (degalų ir alyvos lygį, padangų oro slėgį ir pan.).
Nenuskriausti ir Android sistemos išmaniųjų telefonų savininkai. Android Auto standarto programėlė užtikrina puikų junglumą su Android išmaniaisiais telefonais bei planšetėmis, o papildomai užsakoma Audi phone box sąsaja su belaidžio įkrovimo funkcija vienu mostu paverčia išmanųjį telefoną Audi A5 Coupé infrastruktūros dalimi. Pakanka jį įdėti į specialią įkrovimo vietą šalia centrinio ranktūrio arba pirštinių dėžutėje (priklausomai nuo sumontavimo vietos).
Neprilygstamus garso pojūčius kuria aukštos klasės automagnetola ir įspūdinga Bang & Olufsen erdvinio garso garsiakalbių sistema.
Vairavimo pagalbininkai
Audi A5 Coupé konstrukcijoje numatyta daugybė iš pirmo žvilgsnio nepastebimų, bet ypač naudingų vairavimo pagalbininkų, padedančių patogiau vairuoti ir didinančių eismo saugumą. Šie pagalbininkai sujungti į darniai veikiančią visumą, kurią Audi inžinieriai jau dabar vadina neatsiejama ateities autonominio vairavimo sistemos dalimi.
Naujoviškas energinio efektyvumo pagalbininkas padeda taupyti degalus, eismo juostas įvaldžiusi pagalbininkų grupė – persirikiuoti arba važiuoti eismo juostoje, o adaptyvinis tempomatas ir jam pavaldūs vairavimo pagalbininkai padeda palaikyti pastovų greitį greitkeliuose, laikytis saugaus atstumo intensyviame ir kamščiais garsėjančiame didmiesčių eisme. Parkavimo pagalbininkas padeda pastatyti automobilį, o galinės apžvalgos sistema ir važiavimo atbuline eiga pagalbininkas – augiai išvažiuoti iš stovėjimo vietos arba riedėti atbulomis.
Specialūs pagalbininkai atpažįsta į kelią netikėtai išbėgusius pėsčiuosius ir laukinius gyvūnus, daugiafunkcinis avarinis stabdys telkia maksimalias pastangas išvengiant susidūrimo bei gerokai sušvelnina pasekmes, jei jis neišvengiamas, specializuota vaizdo kamera atpažįsta kelyje esančius eismo ženklus ir tiekia vairuotojui patarimus MMI sistemos ekrane.
Audi A5 Coupé Vokietijos rinkoje pasirodys 2016 m. rudenį. Vėliau debiutuos kitose Europos rinkose. Lyginant su pirmtaku, labai išaugo bazinės ir papildomos įrangos sąrašas. Žibintų asortimente yra kombinuoti žibintų blokai su ksenoniniais žibintais ir LED dienos šviesos lemputėmis, galiniai LED žibintai, LED salono apšvietimas.
Salono bazinėje komplektacijoje – MMI sistemos automagnetola su 7 colių MMI spalvotu jutikliniu ekranu, Bluetooth ir USB įkrovimo funkcijos, 3 stipinų daugiafunkcinis vairaratis su pavarų perjungimo mentelėmis (tik modeliuose su automatine pavarų dėže), Audi drive select kompleksinė automobilio parametrų reguliavimo sistema ir Audi pre sense city saugos pagalbininkų kompleksas.
Gausios išorės ir salono suasmeninimo galimybės pateikiamos net kelete papildomos įrangos katalogų ir apdailos paketų. Pavyzdžiui, pasirinkus S line sportinį apdailos paketą, Audi A5 Coupé išvaizda taps dar veržlesnė ir sportiškesnė.
Audi S5 Coupé*
Pageidaujantiems daugiau galios ir sportiškumo, gamintojai siūlo rinktis padidintos galios Audi S5 modifikaciją. Su naujausios konstrukcijos 260 kW (354 AG) galios varikliu nuo iki 100 km/val. S5 įsibėgėja per 4,7 sek., o 100 km kelio sunaudoja tik 7,3 l degalų.
Bazinėje šio modelio komplektacijoje tiekiamas S line išorės ir salono apdailos paketas neleis suklysti, kad prieš jus – ypač galingas ir greitas, sportinio automobilio bruožų turintis S5 dviejų durų kupė.
Išsamesnė informacija apie Audi A5 ir Audi S5 Coupé pateikta teminiame interneto leidinyje „Audi A5 illustrated”, adresu: www.audi-illustrated.com/en/audi-a5-s5<http://www.audi-illustrated.com/en/au
di-a5-s5>.
Čia paminėtų modelių degalų sąnaudos:
Audi A5 Coupé
Automobilis dabar dar neparduodamas. Jis dar nėra aprobuotas pagal 1999/94/EB direktyvos reikalavimus. Visos tekste paminėtos degalų sąnaudų ir taršos parametrų reikšmės yra orientacinio pobūdžio.
Audi S5 Coupé
Automobilis dabar dar neparduodamas. Jis dar nėra aprobuotas pagal 1999/94/EB direktyvos reikalavimus. Visos tekste paminėtos degalų sąnaudų ir taršos parametrų reikšmės yra orientacinio pobūdžio.
www.auto-bild.lt