2016 m. pradžioje Las Vegase įvykusioje CES 2016 buitinės elektronikos parodoje Volkswagen pademonstravo futuristinių formų elektra varomą koncepcinį autobusiuką Volkswagen BUDD-e. Atvėręs mikroautobusams būdingas dideles slankiojančias dureles, vairuotojas ir keleiviai panyra į prabangaus lengvojo automobilio interjerą. Pasukus užvedimo raktelį, nušvinta futuristinis elektroninis rodmenų skydas ir pradeda tyliai burgzti galingas elektros variklis, maitinamas išmanios ypač talpių akumuliatorių sistemos. Šiuo metu BUDD-e tapo Volkswagen ateities elektrinio mobilumo ambasadoriumi ir keliauja po įvairiose šalyse vykstančius elektromobilių propagavimo ir kitokius teminius renginius, reprezentuodamas netolimoje ateityje pasirodysiančią naują, aplinkos visiškai neteršiančių automobilių kartą.
Šiuo metu BUDD-e keliauja po Kiniją. Kinus iš kart sužavėjo futuristinis, tačiau atpažįstamas autobusiuko dizainas, kildinamas iš legendinio Volkswagen „Bulli”.
Kinijos vairuotojai ir valdžios institucijos labai domisi elektromobiliais ir kitais alternatyviais pavaros mechanizmais varomomis transporto priemonėmis. Daugelis Kinijos didmiesčių negali pasigirti puikiomis aplinkos sąlygomis: dažnai tvyro smogas, gatvės užkimštos neišvažiuojamais kamščiais ir kenčia nuo niekad nenutylančio variklių gausmo.
Todėl valdžios institucijos ir savivaldos organai taiko daugybę įvairių elektrinio ir alternatyvaus mobilumo skatinimo priemonių. Pavyzdžiui, didžiausiuose megapoliuose Pekine (21 mln. gyventojų, 3 pagal dydį pasaulio miestas) ir Šanchajuje (24 mln. gyventojų, didžiausias pasaulio miestas) griežtai ribojamas naujai registruojamų automobilių skaičius. Todėl įsigijus naują automobilį valstybinio numerio tenka laukti ilgose eilėse. Išimtys daromos tik vadinamiesiems New Energy Vehicles (NEV), t.y., automobiliams su alternatyviniais pavaros mechanizmais – elektromobiliams, hibridams, vandeniliniams automobiliams ir pan. Vienintelė sąlyga – jie turi būti pagaminti Kinijoje.
Volkswagen koncernas forsuoja dalinai arba visiškai elektra varomų automobilių kūrimą ir įvedimą į gamybą. Iki 2020 m. Kinijos gamybinėse bazėse bus gaminami ir į šios šalies rinką tiekiami net 7 Volkswagen markės automobiliai su alternatyviniais pavaros mechanizmais. Dar po keletą modelių tieks ir kitos Volkswagen koncerno sesės. Taip pat prognozuojamas Volkswagen bendrose įmonėse gaminamų savitų, vietos rinkai pritaikytų modelių pasirodymas.
Tad po Kinijos parodų paviljonus ir renginių scenas keliaujantis demonstracinis BUDD-e konceptas – savotiškas būsimosios naujoviško transporto epochos ambasadorius.
www.auto-bild.lt