GENERATORIUS: KEISTI AR RESTAURUOTI?

Sugedo mano Peugeot 208 generatorius. Serviso meistras siūlo jį restauruoti, nes naujas atsieis gana brangiai? Ar toks meistro pasiūlymas vertas dėmesio?
Jolita

Išties, daugumą generatoriaus gedimų galima pašalinti ir taip nemažai sutaupyti. Geri servisai klientams pataria nuodugniai restauruoti šį mazgą, nes, pavyzdžiui, vien pakeisti senesnio generatoriaus šepetėlius nepakanka, reikia nepamiršti ir visų susidėvinčių dalių. Profesionali restauracija visiškai atkuria generatoriaus funkcionalumą. Daugelyje generatorius restauruojančių įmonių pažeisti elementai keičiami iš karto į anksčiau restauruotus, tad sutvarkytos detalės nereikia ilgai laukti. Be to, geri servisai suteikia garantiją ir remontuotam generatoriui. Profesionalų atliktas remontas paprastai kainuoja nuo 20 iki 150 eurų (nuodugni restauracija). Generatoriaus neverta mesti lauk net tada, kai jo korpusas įskilęs, nes jei tai ekonomiškai pagrįsta, galima jį pakeisti, o nutrūkusį laikiklį – privirinti. Neremontuotini paprastai yra tik labai sugadinti generatoriai, kuriuose vienu metu sugedo keletas elementų ir jų remontas bus itin brangus. Automobilių dalių parduotuvėse arba net firminiuose servisuose parduodami generatoriai dažnai taip pat yra restauruoti, tik tai padaryta profesionaliai ir gamykloje. Beje, naujuose automobiliuose šį mazgą vis sudėtingiau remontuoti, nes generatorių gamintojai stengiasi vis labiau apsunkinti šį procesą – naujiems modeliams nėra originalių atsarginių dalių, o ir jų korpusai neardomi. Laimė, patyrusiems specialistams paprastai pavyksta apeiti ir tokias kliūtis. Pakovoti tikrai yra dėl ko, nes nauji generatoriai kainuoja net kelis šimtus eurų.

ABL, 2016 m. Nr. 5