Žvitrus, tačiau rūdija

2016-08-13 10-51-33 Скриншот экрана

Patikimas, praktiškas ir patrauklus – toks yra Mazda 6 automobilis. Tačiau jam tinka ir kitoks apibūdinimas: iš išorės dailus, viduje surūdijęs.

Istorija kartojasi: į apačią platėjančios kelnės, vinilinės plokštelės, ekologinė daržininkystė ir… rūdijantys automobiliai. Apmaudu, bet taip! Praėjusio šimtmečio aštuntajame dešimtmetyje beveik visi nauji
automobiliai po septynerių metų virsdavo rūdžių kalnu. Tačiau jau devintajame dešimtmetyje gamintojai rado efektyvų būdą kaip kovoti su „ruduoju maru“ ir jis, jau rodėsi, įveiktas visiems laikams. Deja, prabėgus tridešimtmečiai metų kai kurie jų su šia įsisenėjusia bėda vis dar tebekovoja. Mazda 6 (GH tipas, 2007–2012 m.), nepaisant daugelio gerų savybių, būtent toks ir yra.

2016-08-13 10-52-56 Скриншот экрана

Tiesa, įpėdinis atsparesnis rūdims už sparčiai senstantį savo pirmtaką, kurio ratų arkas, slenksčių ir durelių kraštus korozija įveikia itin greitai. Viena bėda liko nepasikeitusi: smarkiai rūdija šio automobilio dugnas, todėl prieš įsigyjant, jį privalu labai nuodugniai apžiūrėti. Jei automobilis buvo prižiūrimas autorizuotame „Mazda“ servise (priežiūros instrukcijoje yra tai patvirtinantys įrašai), galima tikėtis, kad aptiktus korozijos židinius pagal garantiją sutvarkys gamintojas.

2016-08-13 10-52-56 Скриншот экрана3

Išskyrus silpnybę rūdims, Mazda 6 yra patikimas, kokybiškai surinktas automobilis. Antros kartos Mazda 6 buvo siūlomas trimis kėbulais: hečbeko, sedano ir universalo. Naudotų automobilių rinkoje didžiausia pasiūla yra universalų su dyzeliniais varikliais. Turbodyzelinis 2,2 litro motoras nutaikytas į sportiškesnių VW Passat segmentą, todėl, atsižvelgiant į modifikaciją, gali turėti nuo 125 iki 185 AG. Variklis išsiskiria tyliu darbu, dideliu sukimo momentu ir per mūsų bandomąjį važiavimą vidutiniškai sunaudojo tik 6,5 litro dyzelino 100 km kelio. Bene vienintelis jo trūkumas: daug važiuojant trumpais atstumais dažniau reikia keisti kietųjų dalelių filtrą ir alyvą. Su dviejų litrų 147 arba 155 AG benzininiu motoru Mazda 6 yra toks pat puikiai subalansuotas: dėl jame įrengto balansinio velenėlio
su atsvarais variklis dirba tyliai ir be jokios vibracijos, tačiau automobilis įsibėgėja ne taip žvitriai kaip dyzelinė versija. Abiem atvejais pagyrimo nusipelno tiksli ir informatyvi mechaninė šešių pavarų dėžė.

2016-08-13 10-54-47 Скриншот экрана

Bandymams iš naudotų automobilių pardavėjo Hamburge (www.cmaarat. de) pasirinktas Mazda 6 yra geros techninės būklės, vizualiai jis atrodo taip pat gerai. Vis dėlto net ant tokios būklės automobilio kėbulo aptinkame korozijos židinių. Pakabos detalės ir dujų išmetimo sistemos galinė dalis gana smarkiai aprūdiję. Teisybės dėlei, korozija dar nėra kiauryminė ir nekenkia mazgų funkcijoms.

2016-08-13 10-54-47 Скриншот экрана2

Remiantis „Schwacke“ transporto priemonių vertinimo kompanijos duomenimis, 10 900 eurų* kaina yra 500 eurų mažesnė už statistinę likutinę tokio automobilio vertę. Gera investicija, bet tik tuomet, jei Mazda 6 dugnas tuojau pat bus padengtas papildoma antikorozine apsauga.

2016-08-13 10-52-56 Скриншот экрана2

ABL, 2016 m. Nr. 5