
„Auto Bild Lietuva“ žurnale – klasių kova: ar pavyks 20 000 eurų pigesniam Škoda Superb aplenkti ką tik pasirodžiusį naujausią E klasės Mercedes?
Kas tai per palyginimas?! Tik prašytume iš įniršio nepradėti plėšyti žurnalo – tada niekada nesužinosite, kodėl mes nusprendėme naująjį E klasės Mercedes palyginti ne su kuo nors kitu, o būtent su Škoda Superb. Taip taip, Škoda prieš Mercedes! Šiam palyginimui mes parinkome pigiausią Mercedes modelį E 200, kurio ratus suka 184 AG variklis – toks automobilis kainuoja nuo 44 080 eurų. Jo varžovas – Škoda Superb 1.8 TSI DSG – turi 180 AG motorą ir kainuoja nuo 26 384 eurų. Tai net 17 696 eurais mažiau nei Mercedes! O parinkus panašią komplektaciją, juos jau skiria beveik 20 tūkst. eurų praraja!
Jei vertintume šį skirtumą šiek tiek kitaip, už tokią pinigų sumą išeitų net du nauji bazinės komplektacijos Fabia automobiliai – čia net ir pats ištikimiausias Mercedes gerbėjas susimąstytų!
TAI JIE SIŪLO
Iš pradžių apžvelkime naująjį E klasės Mercedes ir pasimėgaukime prabanga: vienus labiausiai sužavės visiškai skaitmeninis prietaisų skydelis, kitus – didžiausias „iPad“ pasaulyje. Tikra tiesa, mes jį net išmatavome – stiklu padengtas ir iš dviejų dalių susidedantis prietaisų skydelio ekranas yra 71,4 cm ilgio ir 14,8 cm aukščio. Šio milžiniško ekrano, kainuojančio 1029 eurus, kairėje pusėje atvaizduojami skaitmeniniai spidometras ir tachometras. Bet jis siūlomas tik kartu su „Command Online“ navigacijos sistema, kurios žemėlapiai ir kiti duomenys rodomi dešinėje ir kainuoja papildomus 3328 eurus. O kaip atrodo automobilis be šio stebuklingo prietaisų skydelio, galima bus sužinoti, jei jus sustabdys Hamburgo policija (jie užsisakė būtent tokius) arba Vokietijoje pasinaudosite taksi paslaugomis – šiuos automobilius itin vertina taksistai.
Čekiško Superb multimedijos įranga yra tokia pati kaip Volkswagen Golf ir Passat modelių: didelė „Columbus“ navigacijos sistema su interneto prieigą turinčiu navigatoriumi, atsižvelgiant į komplektaciją, kainuoja nuo 1195 eurų. Palyginti su milžinišku Mercedes ekranu, sistema atrodo kukliai, bet savo darbą atlieka nepriekaištingai. Galime pasakyti dar ir taip: Škoda automobilyje esanti multimedijos sistema veikia taip paprastai, kaip ir dujinė viryklė su keturiais jungikliais, o štai Mercedes įrangą galima palyginti su indukcine virykle, turinčia jutiklinį paviršių – tie, kurie tokia naudojasi, kitokios nebeįsivaizduoja, na, o nesusidūrusiems tenka mokytis, mokytis ir dar kartą mokytis!
Tad nereikia stebėtis, kad Mercedes įrangos aprašymas su kainomis užima net 64 puslapius, o Škoda automobiliui užtenka vos 16. Akivaizdu, kad Mercedes įrangos pasirinkimas gerokai didesnis: siūlomi skaitmeninis prietaisų skydelis, LED žibintai, projekcinis ekranas – visos šios įrangos net ir už papildomą kainą neužsisakysite Škoda automobiliui.
O kas dar? Mercedes ilgis siekia 4,92 m, Škoda – 4,86 m. Šis ištįsęs Passat „klonas“ visada laimi, kai būna lyginama salono erdvė – sėdėdami gale galite užsimesti koją ant kojos ir jaustis lyg S klasės Mercedes. O didelės bagažinės talpa, kurią galima dar labiau padidinti nulenkus galines sėdynes, siekia nuo 625 iki 1760 litrų. Taigi į talpųjį Škoda sedaną galima įdėti net dviratį, o štai Mercedes bagažinės talpa siekia tik 540 litrų.
TAIP JIE VAŽIUOJA
Ilgai nekankinsime su atsakymu į klausimą, kurį itin dažnai užduoda automobilininkai: taip, Mercedes visiškai pakanka mažo E 200 benzininio variklio. Ir ne tik užtenka, bet juo „apginkluotu“ automobiliu ir visai smagu važiuoti! Na, gerai, dirba jis grubiau nei Škoda motoras, kuris skamba puikiai, nes turi turbiną, bet Mercedes pasiekia maksimalius 240 km/h (Škoda – 232 km/h) – taip yra dėl puikiai suderintos ir su visais modeliais bazinėje įrangoje komplektuojamos automatinės devynių pakopų transmisijos. Ji veikia itin sklandžiai, o aukščiausia pavara lemia mažas degalų sąnaudas – važiuojant 110 km/h greičiu, apsukos siekia vos 1800 aps./min. Todėl nieko keisto, kad nors Mercedes už Škoda automobilį ir sunkesnis net 206 kilogramais, jis vidutiniškai sudegino tik 7 l/100 km – net 0,5 l mažiau nei čekas!
Mercedes laimi ne tik, kai kalbama apie taupymą, vokietis yra pranašesnis ir kai lyginame komfortą. Galime pasakyti ir taip: jei Škoda žaidžia Vokietijos „Bundeslygoje“, tai E klasės modelis varžosi prestižiniame Europos klubų Čempionų lygos turnyre. „Auto Bild“ specialiai parengtoje nelygumų atkarpoje su išdaužytu asfaltu, giliomis duobėmis ir net akmenimis grįsta dalimi Mercedes tik šiek tiek siūbuoja ant nedidelių nelygumų, o su kitkuo puikiausiai susitvarko pneumatinė pakaba (už papildomą 2299 eurų kainą). Taigi E klasės atstovas suteikia puikų komfortą, geresnį ir tikslesnį vairavimą dėl galinių varančiųjų ratų pavaros, patogesnes sėdynes, o garsą izoliuojantys langai užtikrina visišką tylą salone! Tad čia mes tikrai neklystame – nors Škoda taip pat važiuoja puikiai (ypač jei papildomai užsakyta reguliuojama DCC pakaba – 875 eurai), vis dėlto iš E klasės modelio persėdus į Superb, klasių skirtumas tampa iš karto akivaizdus, tiek kalbant apie važiavimą, tiek ir apie bendrą pojūtį.
TIEK JIE KAINUOJA
Bandymams skirto E klasės Mercedes modelio su įrangos lygiu „viskas įskaičiuota“ kaina gali perkopti net 80 tūkst. eurų, tad tokio automobilio fone brangiausias Škoda modelis atrodo neįtikėtinai pigus. Vis dėlto tai ir lieka Škoda su Golf automobilio technologijomis. Mūsų palyginamajam testui parinkome modelius, turinčius panašų įrangos lygį – toks Mercedes kainuoja 53 374 eurus, o Škoda beveik 20 tūkst. eurų mažiau – 33 699 eurus. Ir nors naujasis Mercedes yra neįtikėtinai komfortiškas ir tiesiog užburia savo važiavimo savybėmis, į tikrovę mus grąžina milžiniškas kainų skirtumas, taip pat praktiškesnės Superb savybės.
ABL, 2016 m. Nr. 6