Seat SUV – tikras sportininkas

Pirmasis Seat markės visureigis pasirodė išties vėlokai. Suprantama, jame daug VW technologijų, nepaisant to, Ateca išsiskiria savitais ypatumais.

Pavadinimas neturi išliekamosios vertės? Netiesa! Pirmajam istorijoje Seat markės SUV gamintojas suteikė tam tikrą misiją, kurią nurodė ant galinės automobilio dalies: pavadinimas Ateca skamba lyg „Ataka“. Tiesa, ispanas, suprantama, puls ne „brolius“ iš „Volkswagen“ koncerno, o bestselerį Nissan Qashqai. Taigi pirmasis Seat SUV turi būti gerai pasirengęs atakai, nes japonas, apžavėjęs didelį būrį pirkėjų, rinkoje karaliauja jau nuo 2006 metų. Šiuo metu SUV automobilių pradininkas rengiasi antros kartos modelio atnaujinimui, o jo gerbėjų bendruomenė tik didėja. Aišku, kai rinkoje susidarė
tokia padėtis, vien atnaujintų VW technologijų naujokui tikrai nepakaks. Pateisinti ir išpildyti visus per dešimt metų atsiradusius didelius pirkėjų lūkesčius tikrai nebus paprasta ir lengva.

2016-08-13 11-16-49 Скриншот экрана

Taigi pirmyn! Mūsų laukia pirmasis važiavimas. Įlipant į automobilį į akis krenta tai, kad sėdėjimo padėtis ne itin „visureigiška“ ir vairuotojui atrodo, jog jis sėda į aukštesnį universalą. Nuspaudus starto mygtuką atsibunda gerai izoliuotas 190 AG dyzelinis variklis. Įjungiame „D“ režimą – iš pat pradžių nieko neįvyksta! Kaip ir kiti VW koncerno automobiliai su TDI varikliu ir DSG automatine transmisija, Ateca kenčia dėl uždelsto valdymo sistemos jungimosi, bet įsijungus tinkamai pavarai toliau viskas vyksta žaibiškai. Dyzelinis variklis dirba tiksliai it sportininkas, automatinė pavarų dėžė vikriai keičia pavaras. Savaiminio degimo variklio sistemai taip pat būdingas nedidelis uždelstumas, tačiau jis ūžia maloniai, negriausmingai.

2016-08-13 11-17-52 Скриншот экрана

Naujo modelio važiuoklė nuotaikos irgi negadina. Konstruodami pirmąjį Seat SUV gamintojai, kitaip nei Leon modelyje, iš pat pradžių atsisakė reguliuojamos pakabos, tad ispanų modeliams būdingo pakabos kietumo nebesijaučia. Ateca pakaba gana stangri, bet net ir prastai asfaltuotose gatvėse suteikia deramą komfortą. Visų varančiųjų ratų sistema, komplektuojama su galingu dyzeliniu varikliu, padėjo išspręsti nepakankamos traukos ir per didelio šoninio pasvirimo problemas. Ko gero, joks kitas šios klasės automobilis, siūlantis aukštesnę sėdėjimo padėtį, dar neturėjo tokios tikslios valdymo sistemos. Vairuotojas greitai pajus, įvertins ir įpras prie SUV automobiliams visiškai nebūdingo vairavimo stiliaus: vėliau stabdyti, greitai įveikti posūkį ir tuojau pat vėl didinti greitį. Opa! Šis SUV – tikras sportininkas!

Ateca turi praktinių talentų. Naujos platformos pagrindu konstruojamas Seat SUV gali pasiūlyti daugiau erdvės nei senasis Tiguan, nors matmenys ir tie patys. Itin patogu sėdėti ant antros eilės sėdynių – net aukštaūgiai keleiviai čia sėdi tiesiai, nes tiek jų galvoms, tiek kojoms vietos yra sočiai. Bagažinės talpa 510 litrų (visais ratais varomos versijos – 485 litrai), pakrovimo slenkstis neaukštas, anga plati, tad sudėti į ją daiktus patogu.

Ko trūksta iki visiškos laimės? Kuklesnių kainų. Bazinės versijos Ateca SUV su 115 AG trijų cilindrų benzininiu varikliu ir priekiniais varančiaisiais ratais kainuoja beveik 20 tūkst. eurų, o tiksliau – nuo 18 900 eurų. Pirmieji automobiliai Lietuvos prekybos salonuose pasirodys šių metų spalį, o nuo birželio juos galima įsigyti Vokietijoje ir, suprantama, Ispanijoje. Ir dar šiek tiek informacijos apie galingesnių Ateca versijų kainas: variantas su 150 AG benzininiu varikliu kainuos nuo 27 600 eurų, o su tokios pačios galios dyzeliniu TDI – nuo 30 460 eurų. Už ispanų SUV su visais varančiaisiais ratais, galingu dyzeliniu varikliu ir dvigubos sankabos transmisija teks sumokėti net 35 580 eurų. Tiesa, tiek kainuos Vokietijoje parduodami automobiliai. Išties nepigi ispanų „Ataka“.

2016-08-13 11-17-52 Скриншот экрана2

ABL, 2016 m. Nr. 6