Skaidrūs langai ir šiltas salonas – misija įmanoma!

Šaltas žiemos rytas, šiltas automobilis ir švarūs stiklai – pasakysite, kad taip būti negali. Mes tvirtiname, kad gali ir dabar tai įrodysime.

2016-11-14-23-18-51-%d1%81%d0%ba%d1%80%d0%b8%d0%bd%d1%88%d0%be%d1%82-%d1%8d%d0%ba%d1%80%d0%b0%d0%bd%d0%b0Dauguma vairuotojų puikiai žino tas šaltojo sezono dienas, kai esant minusinei temperatūrai kaskart laukia tie patys nemalonūs rūpesčiai: tenka grandyti apšalusius automobilio stiklus, lipti į vėsų saloną, kovoti su automobilio užvedimu, ilgai birbinti variklį, kol pradeda šilti „pečiukas“. Galiausiai ne vienam dažnai tenka pajudėti iš kiemo žvelgiant pro šiek tiek pravalytus ar iš naujo šalčio užtrauktus langus
ir ilgokai kęsti šaltį automobilio viduje. Pamiršti visas šias nemalonias akimirkas gali padėti švediški „Calix“ šildytuvai.

„Calix“ – kas tai?

Švedijos kompanija „Calix AB“ – viena didžiausių elektrinių šildymo
sistemų gamintojų Europoje siūlo automobiliams šildymo sistemą, veikiančią 220 V elektros tinklo dėka. Sistemą sudaro variklio ir salono šildytuvas bei akumuliatoriaus įkroviklis.

Ar lengva šią sistemą sumontuoti automobilyje? 

Pajungimas – paprastas, ypač salono šildytuvo ir akumuliatoriaus įkroviklio. Viskas sujungiama greito jungimo (Plug&Play) jungtimis. Sudėtingiau sumotuoti variklio šildytuvą, nes pašildymo teną vienais atvejais reikia įstatyti į variklio bloką, kitais – į aušinimo sistemos žarną. Galbūt ne kiekvienas vartotojas galėtų tą atlikti, nes kartais tenka ir šiek tiek paardyti automobilį. Vis dėlto mėgstantys pasikrapštyti garaže, tai atliks gana nesunkiai. Tiesa, viską sumontuoti visada gali mūsų meistrai.

c1

c2

Ką vartotojai renkasi dažniau: variklio ar salono šildytuvą? 

Lietuviai dažniausiai pradeda nuo variklio šildytuvo, tačiau po kurio laiko susimontuoja ir saloną šildantį įtaisą. Mes visada sakome, kad šiltas motoras – gerai, bet nesušalęs žmogus – dar geriau. Tikriausiai tai stereotipai, kad geriau šildyti motorą, nes taip jis ilgiau tarnaus ir pan. Tai tiesa, vis dėlto sakyčiau taip: pirmiausia imkime ir šildykimės patys, o po to pridėkime ir variklį.

Į kokius automobilius klientai dažniau montuoja šildytuvus: senus ar naujus?

Santykis būtų maždaug 50/50. Naujų automobilių pirkėjai yra žingeidūs, jiems įdomu nauji dalykai, todėl didelis procentas vairuojančių naujas mašinas nori turėti ir šildytuvą. Jie gana greitai suvokia to naudą. Montuojantys į senesnes mašinas taip pat įvertina privalumus, tačiau neretai šildytuvus ar akumuliatoriaus įkroviklius renkasi galvodami, kad šie padės išspręsti automobilio bėdas. Tokiems vartotojams stengiamės išaiškinti, kad šie prietaisai nesutaisys automobilio. Taip, bus šilta ir mašina užsives, bet variklyje kompresijos neatsiras, blogas akumuliatorius ar žvakės nesusitvarkys ir galų gale vis tiek baigs tarnauti. Pirmiausia reikia susitvarkyti automobilį, o tuomet naudotis komfortu.

Kada žmonės pradeda domėtis šiais komforto įrenginiais? 

Susidomima rugsėjo mėnesį arba kai atšąla orai. Be to, žinia apie tokį produktą eina ir iš lūpų į lūpas. Būna, kad sumontuoji vienam, o tada ateina visi kaimynai. Verslo sektorius šią sistemą puikiai žino ir labai gerai supranta jos naudą, todėl neretai šildytuvus ir akumuliatoriaus įkroviklį naudoja ištisus metus. Tai padeda taupyti degalus ir leidžia optimizuoti kitus dalykus. Net ir lauke palikta technika būna šilta ir sausa. Be to, tai populiaru tarp vilkikų vairuotojų. Paprastam žmogui dar gana sunku suprasti to naudą. Skaidrūs langai ir šiltas salonas – misija įmanoma! Automobiliniai šildytuvai Šaltas žiemos rytas, šiltas automobilis ir švarūs stiklai – pasakysite, kad taip būti negali. Mes tvirtiname, kad gali ir dabar tai įrodysime. Pavyzdžiui, skandinavams toks automobilio šildymas yra tarsi įaugęs į kraują – jiems patinka jausti komfortą. Mūsiškiai į tai žiūri skeptiškai, prisigalvoja visokių dalykų, kuriuos aš vadinu mitais.

Bet juk žiemos šiltėja. Tai ar verta tai įsigyti?

Šildytuvus galima pradėti naudoti, kai nakties temperatūra yra žemiau 7 laipsnių šilumos. Juk ruduo – lietaus ir drėgmės metas. Taigi užtenka šiek tiek pašildyti automobilį ir jo salonas užsipildys šiluma ir visur bus sausa. Sistemos naudojimo laikas gali trukti iki aštuonių mėnesių.

Kokius klientų mitus galėtumėte paneigti?

Vieni sako, kad tai labai brangu, tačiau užtenka investuoti maždaug nuo 150 eurų ir tai leis taupyti degalus, o svarbiausia, į šiltą ir sausą automobilį visuomet bus malonu atsisėsti. Kiti argumentuoja tuo, kad turi šiltus drabužius ir batus, o automobilyje yra šildomos sėdynės. Tačiau iš anksto pašildytas automobilis leidžia jaustis  maloniai. Vos tik į jį įsėdus galima pradėti saugiai važiuoti. Šiltame automobilyje geriau jaučiasi maži vaikai. Nereikia sukti galvos ir apie stiklų grandymą, galvoti apie šaltį. Rytais skubant kaskart rasti apšalusius automobilio stiklus – tikrai nemalonu. Be to, juos nugrandžius ir įlipus į vidų, tenka keikti dėl iškvėpto oro ir iš vidaus užsitraukusį stiklą. Su „Calix“ vaizdas į kelią visuomet bus švarus ir aiškus, o esant dideliam šaltukui – ir automobilio variklis užsives gerokai lengviau, be to, jis ir tarnaus ilgiau. Pašildytas variklis su šiltu aušinimo skysčiu leis iškart džiaugtis ir automobilio šildymo sistema – šaltą žiemos rytą nereikės ilgai birbinti dyzelinio variklio, kol pradės šilti salonas.

O jeigu klientas argumentuoja, kad turi nešaltą garažą?

Garažas – gerai, bet „Calix“ leidžia automobilį laikyti tiesiog lauke, o garažo patalpą išnaudoti kitiems tikslams. Įvarius snieguotą automobilį į garažą, čia lieka druskos, o visą suneštą purvą tenka valyti, džiovinti garažą ir pan. Be to, tai puikios sąlygos automobilio korozijos procesams vystytis.

Ar galima akumuliatoriaus įkroviklį naudoti kasdien?

Taip, akumuliatorių galima krauti kiek tik norite. Įkroviklis turi savo algoritmą ir seka akumuliatoriaus būklę, todėl kai reikės jis kraus, kai nereikės – nekraus. Galima drąsiai palikti automobilį ar kitą techniką žiemojimui pastogėje su prijungtu įkrovikliu kad ir iki pavasario. Esant gerai akumuliatoriaus būklei – įkroviklis tiesiog „miega“. Verta paminėti, kad šis įkroviklis nėra skirtas automobiliui su „mirštančiu“ akumuliatoriumi užvesti.

Ar naudojant variklio šildytuvą gali užvirti aušinimo skystis?

Su „Calix“ šildytuvais aušinimo skystis neužverda niekada. Variklio tenai turiapsaugą ir pasiekę tam tikrą temperatūrą atsijungia. Jie pakelia aušinimo skysčio temperatūrą apie 50 laipsnių. Kai lauke minus 10, variklio temperatūra po poros valandų šildymo bus 35–40 laipsnių. Beje, variklio temperatūra, net esant plius 20, nebus aukštesnė nei 70 laipsnių.

Kiek elektros naudoja „Calix“ šildytuvai?

Pavyzdžiui, lauke minus 15, variklio tenas turi 500 vatų, šildymas trunka dvi valandas. Elektros suvartojimas bus 1 kW ir tai kainuos 12 euro centų. Šildant kasdien – per mėnesį išleisite 3,6 euro. Tai tikrai mažiau, nei sudeginama degalų šildant automobilį. Degalų sąnaudos 100 km gali sumažėti maždaug iki vieno litro. Be to, kelionę galima pradėti iškart – taip taupant ir laiką. 1400 vatų galingumo salono šildytuvas esant minus 15 laipsnių per dvi valandas sunaudos 2,8 kW – tai kainuos 10 eurų per mėnesį. Tad ar gaila tokios sumos už gerą savijautą, sveikatą ir saugų važiavimą?

Vytautas Pilkauskas

ABL, 2016 m. Nr.11