Jonas Gelžinis – „ENEOS 1006 km lenktynių“ talismanas

ABR_1640

Nuo lenktynių starto prabėgus 8 val. 54 min. lietuviškuoju automobilių maratonu tituluojamų „ENEOS 1006 km lenktynių“ finišo liniją, nuvažiavęs visą 373 ratų distanciją, pirmasis kirto „Skuba Dream“ komandos „Porsche 911 GT3 CUP 997“ automobilis, kurį į pergalingą finišą atvairavo ekipos lenktynininkas Egidijus Valeiša.

Netenka stebėtis, jog pirmiausia su pergale Egidijų puolė sveikinti komandos draugai, broliai Jonas ir Ignas Gelžiniai, kurių įnašas į bendrą pergalės vainiką irgi labai svarus. Jonui tai jau septintosios ir ketvirtosios paeiliui laimėtos 1000 km lenktynės, o šį rekordą vargu ar greitai kam nors pavyks pagerinti. Juolab, kad ir J. Gelžinis šalmo ant vinies dar nesirengia kabinti. Gelžinis tapo savotišku šių lenktynių talismanu. Neatsitiktinai tribūnose dar prieš varžybas skambėjo tokios prognozės : „laimės ta komanda, kurioje važiuos J. Gelžinis“.

„ENEOS 1006 km lenktynių“ laimėtojus – „Skuba Dream“ komandos vadovus ir lenktynininkus – su gražia pergale sunkiame maratone pasveikino pagrindinis jų organizatorius, VšĮ „Promo events“ direktorius Darius Jonušis ir įteikė jiems lenktynių trofėjų, pereinamąją taurę, ant kurios išgraviruotas ekipos pavadinimas ir kurią jie savo sportinių laimėjimų kolekcijoje saugos iki kitų maratoninių lenktynių 2018-aisiais.

Nugalėtojus ir prizininkus sveikino visoms komandoms vienodas padangas pateikusios „Hankook Motorsport Europe“ direktorius Manfredas Sandbichleris, Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas, kuris už greičiausiai lenktynių metu nuvažiuotą vieną trasos ratą LASF taure apdovanojo „Palanga Spa Hotel By EMG Motorsport“ lenktynininką Steve Vanbellingeną, greičiausiąjį ratą įveikusį per 1 min. 11,659 sek., ir kiti.

Nugalėtojų garbės pakyla

Šeštadienį net trys komandos nuo lyderių atsiliko 7 ratais ir įveikė po 366. Tai bene labiausiai iliustratyvus liudijimas, kokia atkakli ir nekompromisinė kova virė tarp jų. Ant antrojo absoliučios varžybų įskaitos laiptelio kopė dar viena komanda, kurios pavadinime kartojasi tas pats žodis „Skuba“. „Skuba Racing Team“ sportininkų trejetas – Karolis Šikšnelis, Džiugas Tovilavičius ir Marius Slaboševičius, kuriam buvo patikėta kirsti finišo liniją, pilotavę „BMW M3 V8 BigDaddy“, džiaugėsi antrąja vieta.

Trečiąją poziciją pačioje lenktynių pabaigoje paveržę „Mojo Lounge by JR Motorsport“ lenktynininkai su „BMW E46 GTR“ belgas Ward Sluys, amerikietis Bas Schouten ir olandas Danielis Colembie irgi neslėpė džiaugsmo į ketvirtąją nustūmę „Qwick –VR Racing“ sportininkus, vairavusius įspūdingąjį „MARC Cars BMW M2 V8“.

Tačiau „Qwick –VR Racing“ ekipa galutinėje lenktynių įskaitoje kotiruojama nuo laimėtojų atsilikusi 10 ratų. Trijų papildomų ratų bauda juos apdovanojo budrūs lenktynių teisėjai, nepraleidę pro akis fakto, kad vienas ekipos sportininkas nepailsėjęs valandos, kaip reikalauja šių lenktynių nuostatai, po 57 minučių pakeitė kolegą.

Tad ketvirtąja vieta buvo priversti tenkintis belgai Erik Qwick, Dirk Van Rompuy ir Nico Verdonck, kuriam buvo patikėtas finišas. Šios trys komandos kone visas lenktynes aršiai kovėsi būtent dėl trečiosios pozicijos. Aukštą penktąją vietą su „Volkswagen Golf GTI TCR“ iškovojo „Nero-GSR Racing Team“ lenktynininkai Ernesta Globytė, Dainius Matijošaitis, Nerijus Malaševičius ir Eugenijus Misiūra.

Jie nugalėtojams pralaimėjo 12 ratų. 16 ratų atsilikę nuo laimėtojų šešti su „Seat Leon“ finišavo „Igorio lankų“ trio – Igoris Ivanovas, Kęstutis Vilkas ir Sigitas Ambrozevičius, kuriems ši pozicija – tikrai garbinga ir net gal kiek netikėta.

ABR_1921

Ne visiems šypsojosi jos didenybė fortūna

Penktadienį lenktynių spaudos centre iškart po kvalifikacinių varžybų surengtoje spaudos konferencijoje teisę startuoti iš pirmosios pozicijos išsikovojusios „Exit Palanga by Algirdai“ sportininkai neslėpė ambicijų siekti revanšo. Mat pernai irgi startavę iš pirmosios pozicijos jie finišavo antri.

Tačiau ekipos vadovai užsiminė ir apie netikėtai iškilusią problemą – pradėjusį leisti tepalus alyvos radiatorių. Jį pakeitus teko koreguoti ir automobilio nustatymus, nes variklis stokojo aušinimo. Kai buvo išspręsta ši problema, penktadienį iškilo nauja – pastebėtas nuotėkis iš variklio, o to kaltininkas – įskilęs jo blokas.

Nors „Aquila CR1“ vairavęs Ramūnas Čapkauskas ir pasiekęs geriausią laiką TOP 10 kvalifikacijoje ekipos mechanikų buvo patikintas, jog metalo milteliais ir klijais „sulopytas“ jėgos agregatas 1000 km maratoną atlaikys, tačiau Ramūnas, paklaustas ar tuo tikįs, pakraipęs galvą atsakė labai iškalbingu „nežinau“.

Šis jo „nežinau“ į beveik garantuotą „neatlaikys“ panašėjo jau po kelių pirmųjų šeštadienio lenktynių ratų, kai iš pirmosios vietos startavusi ekipa nukrito į trečiąją, po rato – į ketvirtą, o dar po tokio pat atstumo – į šeštąją, tapo beveik aišku, jog pernykščio pasiekimo gali jau nepavykti pakartoti.

Dar vėliau iškilo naujų problemų, o finišas paskendo miglose. Todėl per tribūnas nuvilnijęs atodūsis buvo tarsi paskatinimas nuolat techninių problemų skandinamai labai pajėgiai komandai visgi nenuleisti rankų. Deja, „Exit Palanga by Algirdai“ netrukus buvo priversta eilinį kartą sudėti ginklus.

Ko gero ne mažesnę apmaudo taurę turėjo išgerti ir „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ ekipa ir ypač jos lenktynininkas Steve Vanbellingenas, vairavęs „Porsche 911 GT3 Cup“ ir posūkyje apsisukęs bei kliudęs trasos atitvarą.

ABR_1952

Regis, eilinis incidentas, tačiau jo pasekmės labai skaudžios. Prakiurdytas aušinimo radiatorius ir sudėti ginklai kovoje dėl vietos ant podiumo. Ypač apmaudu, kad komanda tuomet buvo antra ir kad iki finišo bebuvo likę maždaug dvi valandos.
Pirmojoje lenktynių pusėje savo gerbėjus maloniai džiugino ir „Team Hot Wheels“ komanda, prasibrovusi į greičiausiųjų penketuką, tačiau ir jai viltis teko atidėti bent metams. Mat sugedo jos BMW M3. Dėl sustreikavusios pavarų dėžės ekipos lenktynininkų tempas staiga krito, todėl komanda priėmė sprendimą baigti lenktynes.

Toks pat likimas ištiko ir viena favoričių laikytą „Palanga SPA hotel 2 by Speed Lover“, ir atkakliųjų britų DFDSDHR, ir „Sauda Racing“, o „VDS Racing Adventures“ net neįstengė startuoti.

Varžybose neapsieita be suktukų trasoje, išslydimų ir kitokių kliuvinių, kiek trikdžiusių lenktynių ritmą, tačiau laimei nebuvo didelių ir skaudžių avarijų. Bene rimčiausia grėsmė buvo iškilusi varžybų pradžioje, kai „Helios sport“ ekipai atstovaujantis Vaidotas Mitkus sudaužė „Honda Civic“ automobilį ir jam teko apsilankyti greitosios pagalbos automobilyje. Po kiek laiko komanda irgi atsisakė ambicijų finišuoti.

„Dinami:t Racing“ lenktynininkas Mantas Matukaitis, išvažiuodamas į tiesiąją, atsitrenkė į trasos laikinąją apsaugą ir nestipriai apgadino automobilį. Lenktynes teko trumpam sustabdyti, kol suplėšyta apsauga pakeista nauja.

Neišvengė bordiūrų ir lyderiai. „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ komandos atstovas, filipinietis Ate‘as Dirkas De Jongas automobilio galu kliudė trasos atitvarą ir aplamdė savo „Porsche 991“, tačiau ekipos vadovai nusprendė nekviesti sportininko į boksus. Tai neišgelbėjo komandos, vėliau sudėjusios ginklus.

Varžybų teisėjai fiksavo ir kelias situacijas, kai lenktynininkai kliudė trasos konstrukcijas ir apgadino automobilius. Tačiau to išvengiama retose automobilių lenktynėse.

www.auto-bild.lt