Jis nesunaikinamas: testo dalyviu Mercedes C 180 K dešimt kartų apvažiavome Žemės rutulį. Bet taip ir neradome prie ko prikibti. Automobilis vis dar puikios formos ir beveik be senatvės požymių.
Kiti sulaukę tokio amžiaus tiesiog nurašomi. Jei labai pasiseka, kartais būna ištremiami kur nors toliau nuo akių, tarkime, į Viduržiemio jūros pusiasalyje įsikūrusį Beirutą, kur dienas baigia kaip taksi automobiliai. Tuomet jie be gailesčio naudojami tol, kol visiškai subyra – toks negailestingas yra dažno Mercedes likimas. Žvelgdami į ilgalaikiame teste dalyvaujantį C klasės Mercedes galime konstatuoti, kad jam išties pasisekė: mes šį automobilį vertiname, prižiūrime ir rūpinamės juo, o bendravimo dešimtmetį paminėjome skirdami jam garbingą vietą „Auto Bild“ komandos veteranų gretose. Tarsi tai suprasdamas, Mercedes mums atsidėkoja: jis važiuoja, važiuoja ir važiuoja nekeldamas jokių rūpesčių, nors Hamburgo „gyventojo“ odometras jau rodo 400 000 km ridą. Jis nuolatos mums primena amžiną tiesą: laimei reikia tiek nedaug – šiame automobilyje nėra aibės elektroninių pagalbininkų ir sudėtingos multimedijos sistemos. Vairuotoją ir keleivius pasitinka audiniu trauktos sėdynės (tokios siūlomos bazinės įrangos modeliuose), o vietoje prašmatnių ratų – įprasti štampuoti 16 colių ratlankiai. Ar dėl to nukenčia vairavimo malonumas? Beveik visi „veterano“ vairuotojai prisiekia, kad ne.
Reikia paminėti, kad ilgalaikiam testui pasirinkome C 180 Kompressor (tipas W204) versiją be jokios papildomos įrangos. Vienintelė išimtis, kurią
nusprendėme sau leisti, tai pradinio lygio „Audio 50 APS“ multimedijos sistema.
Kas įvyko po to, kai beveik be sustojimų servise (išskyrus brangiau kainavusį katalizatoriaus keitimą) C klasės Mercedes peržengė 300 000 km ribą? Automobilis ir toliau nepateikė jokių staigmenų. Gedimų ir remonto darbų sąrašas tiek pat vertas dėmesio, kiek ir televizijos vidudienio programa. Didžiausi atlikti darbai: neatidėliotinas skirstomosios grandinės kartu su fazių reguliatoriumi ir starteriu keitimas. Dar pora naujų lempučių, nauji stabdžių diskai su trinkelėmis ir naujas priekinis stiklas – senąjį teko keisti dėl akmenukų įdaužų ir nelaimingo atsitikimo, kurio nepavyko išvengti.
Automobilio „sveikatą“ patikrinome odometrui rodant 404 695 km ridą ir, gavę patvirtinimą apie vis dar puikią Mercedes būklę, priėmėme sprendimą važiuoti dar 100 000 km. Tiesa, prieš sugrįždami į maratono tiesiąją atlikome keletą būtinų procedūrų: pakeitėme amortizatorius, susidėvėjusį vairuotojo sėdynės sėdimosios dalies poroloną, vairuotojo durelių apdailą ir tokį jį perdavėme kėbulo išorės ir salono tvarky? tojams. C klasės Mercedes nusipelnė to, juolab kad per pastaruosius 200 000 kilometrų jo remonto išlaidos tesudarė 50 eurų*/1000 km. Ar įveiks C klasės Mercedes pusę milijono kilometrų? Taip, tuo esame visiškai tikri ir jau džiaugiamės rezultatu.
Techninė patikra
Firminis šeimos braižas. Nuo 2007 metų C klasės Mercedes į techninių apžiūrų centrą Zindelfingene atvyksta iš eilės ketvirtą kartą. Nepaisant garbingo amžiaus, mūsų automobilio būklė beveik nesiskiria nuo naujesnių šio gamintojo modelių. Po šešias valandas trukusios nuodugnios patikros tai savo protokoluose patvirtino dvi „Dekra“ ekspertų komandos. Suprantama, ilga eksploatacija nepraėjo be pėdsakų: nesmarkiai apsitrynę dažai ant durelių rankenėlių, priekinio buferio, chromu dengtos aušintuvo grotelės taip pat prarado pirminį blizgesį. Ant pavaros velenų, pakabos spyruoklių ir išilginių kėbulo sijų pasirodė pirmosios rūdys. Pastebėti trūkumai yra labiau kosmetiniai, todėl labai ramiai laukiame kitos patikros datos (10/2018). Ilgos eksploatacijos pėdsakai matyti ir Mercedes salone. Dėmėtos sėdynės, iki blizgesio nugludintas vairas, nedidelį įtrūkimai ant pavarų perjungimo svirties apvalkalo ir salstelėjęs kvapas salone kaip niekas kitas geriausiai išduoda tikrąją automobilio ridą. Nepaisant to, techniškai Mercedes yra sveikas ir kupinas jėgų.
Daugiau: ABL, 2017 m. Nr.6