Lietuviai Dakare „Toyotą“ renkasi ne vien lenktynėms

E. Buiko nuotr. (3) (1)

Visos trys mūsų šalies komandos šiemet Dakarą šturmuoja „Toyota Hilux“ sportiniais visureigiais. Tačiau tai dar ne visos japonų gamintojo pajėgos lietuvių ekipose. Tautiečiai vienodai pasirinko ir transportą savo aptarnaujančioms komandoms – tai išvien „Toyota“ markės atstovai.

Jei sudėsime visas logistikai Dakare naudojamas Lietuvos komandų „Toyotas“, joms suskaičiuoti prireiks dviejų rankų pirštų, o jei pridėsime dar ir tris lenktyninius bolidus, bendra suma bus 11.

„Toyota Land Cruiser“ visureigiais važinėja tiek Vaidoto Žalos, Aantano Juknevičiaus, tiek ir Benedikto Vanago media komandos bei kiti bendražygiai. Tačiau čia nieko stebėtino – „Toyota“ renkasi dauguma Dakare dalyvaujančių komandų, o jei pažvelgtume į lenktynių organizatorių transporto parką, ten pamatytume beveik pusšimtį automobilių ir visi jie be išimties – vien „Toyotos“.

„Dakare mums reikalingi, visų pirma, patikimi automobiliai, todėl visiškai dėsninga, jog pasirinkome būtent „Toyota“. Neabejoju, kad tokie patys argumentai kasmet nulemia ir kitų kolegų sprendimus šioje vietoje“, – sakė B. Vanagas.

„General Financing team Pitlane“ į Pietų Ameriką atsigabeno du naujos kartos „Toyota Land Cruiser“ visureigius, papuoštus didžiuliais Vyčiais ir rėmejų simbolika, atliepiant B. Vanago pilotuojamo „Black Hawk“ išvaizdą. Dėl to jie, kaip ir kitų komandų transportas, dažnai tampa traukos objektu vietiniams žiūrovams, nuolat besistengiantiems įsiamžinti prie Dakaro dalyvių technikos. Juolab kad komandų aptarnaujančio personalo automobiliai irgi paženklinti dalyvių startinius numerius primenančiais lipdukais.

„Beveik visų kartų „Land Cruiser’iai“ yra kone geriausias pasirinkimas važiuoti tokiose kelionėse. Tai yra legendinis visureigis su ilga savo istorija, o naujasis modelis – viso to tęsinys, tik praturtintas novatoriška komforto įranga. Pastaruoju metu rinkoje lieka vis mažiau tokių automobilių, kuriuos galėtum vadinti tikraisiais visureigiais. „Land Cruiseris“ – vienas iš nedaugelio. Su juo gali nuvažiuoti ten, iš kur tikrai toli reikės eiti ieškant traktoriaus“, – šyptelėjo žinomas automobilininkas ir žurnalo „Autobild“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius.

Jis Dakare jau nebe pirmus metus vairuoja B. Vanago media komandos automobilius. Ieškant vaizdingiausių fotografavimo vietų ar braunantis į greičio ruožų finišus, be patikimumo itin svarbi ir kita savybė – pravažumas.

„Mūsų media komanda – gana nemaža: automobilyje sėdi keturi arba penki žmonės, o bagažo skyriuje pilna krepšių su įranga ir kitais daiktais. Juk čia esame atvykę beveik mėnesiui. Taigi automobilis gerokai pakrautas. Nepaisant to, jis sėkmingai įvažiuoja į neaukštas kopas, dinamiškai vingiuoja siaurais kalnų serpantinais. Retas kuris kitas automobilis atlaikytų tokias apkrovas. Žinoma, Dakare yra daug vietų, kur pateksi tik su specializuota technika, bet ten, kur įmanoma įvažiuoti standartiniu automobiliu, šis pasirinkimas tikrai nepakeičiamas “, – pridūrė V. Milius.

Ne paskutinėje vietoje tarp privalumų ir salono erdvumas. Media komandų nariai dažnai važinėja ant kelių laikydami nešiojamuosius kompiuterius – vaizdo siužetų montažas, nuotraukų apdorojimas ir straipsnių rengimas paprastai vyksta principu „čia ir dabar“.

Iš komforto įrangos įrangos svarbiausia – oro kondicionavimo sistema. Gaivi vėsa automobilio salone tampa neįkainojama prabanga lauke tvyrant alinančiam karščiui, kurį neretai dar papildo smarkaus vėjo keliami dulkių debesys.

E. Buiko nuotr.

www.auto-bild.lt