(La Pasas, sausio 12 d.) Jubiliejinio 40-ojo Dakaro ralio šeši etapai gerokai aplamdė šiose lenktynėse dalyvaujančio vienintelio Lietuvos motociklininko Balio Bardausko plieninį žirgą „KTM 450 Rally Replica“. Jį Prancūzijos aptarnaujančios komandos „Nomade“ mechanikai visiškai išrinko ir siekia paruošti septintajam etapui.
Kaip pripažino pats B. Bardauskas, šeštojo etapo finišą jis pasiekė faktiškai be priekinių amortizatorių.
„Apie 80 kilometrų pravažiavau su sulaužytais amortizatoriais. Įvažiavau į labai rimtą duobę ir pramušiau salnikus. Išbėgo visas tepalas. Dabar keičiami amortizatoriai, keičiamos padangos, tvarkoma kuro padavimo sistema“, – vardino problemas B. Bardauskas.
Stebėtina, kad taip aplamdytu motociklu lietuvis apskritai pasiekė šeštojo etapo finišą. Kai šio etapo metu B. Bardauskas suprato, jog pateko į nepavydėtiną situaciją, finišo siekė, kaip pats sako, „kalbėdamasis su savimi ir su motociklu“.
„Tada atstumus pradėjau matuoti nedidelėmis atkarpomis, lyg važiuočiau magistrale Kaunas-Vilnius. Sau įsikalbėdavau, kad štai artėju prie Elektrėnų, o už Elektrėnų artėju prie Vievio ir taip iki pat finišo“, – prisiminė B. Bardauskas.
Lietuvis tikina turįs vienintelį tikslą – pasiekti Dakaro finišą, todėl ketina kantriai to tikslo siekti.
„Kiekvienas menkiausias nukrypimas gali liūdnai baigtis. Kaip aš sakau, jaunimas pirmą savaitę iškrenta, kuris labai nori lėkti, – teigia B. Bardauskas. – Man keturiasdešimt metų ir aš savo jau atlaksčiau. Juk 2009 metais taip ir prisilaksčiau“.
Siekdamas aplenkti kaip įmanoma daugiau varžovų, B. Bardauskas 2009 m. Dakaro ralio trečiame etape nukritęs nuo motociklo susilaužė abi rankas ir tik nuskausminamųjų vaistų pagalba bei valios dėka sugebėjo įveikti dar tris etapus. Iš septintojo etapo jis pasitraukė.
Tai dar vienas akcentų, kodėl šių metų Dakaro ralio septintasis etapas yra simboliškas B. Bardauskui. Etapas sudėtingas ir tuo, kad lenktynių metu sportininkai nesulauks jokios techninės pagalbos iš savo mechanikų. Šis etapas dar vadinamas „Maratono diena“.
Peržvelgdamas jau įveiktus etapus ir nuvažiuotą kelią, B. Bardauskas sako, jog Peru smėlynuose važiuoti buvo smagiau, nei akmenuota ar kitokia danga.
Lietuvis pripažįsta, kad jau pajuto ir aukštikalnių įtaką. „Iki šešto etapo aukštikalnės man nekėlė jokių problemų, bet vakar (šeštojo etapo metu) aukštikalnes smarkiai pajutau. Važiuojant motociklu suvokiau, kad tiesiog nekoordinuotai važiuoju“, – pasakojo B. Bardauskas.
Be to, pasak motociklininko, jį nelauktai užklupo dar ir šaltis.
„Startavęs penktą valandą ryto labai smarkiai nušalau rankas. Tai susistabdžiau motoroleriu važiuojantį vietinį gyventoją su slidininko pirštinėmis ir sakau: „Parduok pirštines“, – prisiminė linksmą nutikimą B. Bardauskas.
Pasak jo, perujietis paklausė, o kiek Balys jam sumokėsiąs už jas. B. Bardauskas pasiūlė 10 eurų. Ši suma tiko pardavėjui, bet jis papildomai paprašė dar ir du kartus nusifotografuoti su lietuviu. Jie taip ir susiderėjo.
„Su tomis pirštinėmis ir parvažiavau iki finišo“, – dabar jau šypsodamasis pasakoja B. Bardauskas.
Šeštadienį lietuvis startuos iš 103 pozicijos. Tokią vietą B. Bardauskas užima po šešių etapų.
Šiemet iš 139 motociklininkų, pradėjusių lenktynes, jau likę tik 110. Tai 21 proc. mažiau, nei jų išsirikiavo starte pirmąją Dakaro dieną.
Iki šiol Dakaro ralį sėkmingai yra įveikę tik du Lietuvos motociklininkai. 2009 m. jame finišavo Mindaugas Slapšys, bendroje įskaitoje užėmęs 99 vietą. 2012 m. ralio finišą pasiekė ir Gintautas Igaris, motociklininkų klasėje užėmęs 81 vietą iš 93 finišavusiųjų.
Jose Mario Dias nuotrauka
www.auto-bild.lt