Eilinė mikroautobuso diena: 300 kartų atidarytos durys, 200 variklio užkūrimų

Doblo_2

Komerciniai automobiliai patiria kur kas daugiau išbandymų nei asmeniniai. Jie naudojami intensyviau, o furgonams ar mikroautobusams tenkantys iššūkiai – tokie, su kuriais šeimyniniai sedanai ar universalai praktiškai nesusiduria. Todėl patikimumas yra bene aukščiausiai įmonių vadovų nurodomas kriterijus renkantis komercinį transportą.

„Gamintojo suteikiama garantija dar neužtikrina komercinio automobilio patikimumo. Kas iš to, jei jis remontuojamas nemokamai, o įmonė negali dirbti? Todėl patikimumas neretai iškeliamas į pirmą vietą – ši savybė ne tik taupo kaštus, bet ir leidžia koncentruotis į pagrindinę įmonės veiklą“, – sako Aurimas Tamašauskas, „Modus Group“, atstovaujančios itališką prekės ženklą „Fiat Professional“, automobilių verslo pardavimų direktorius.

Metinė rida – 200 tūkstančių

Su didžiuliais iššūkiais susiduria kurjerių tarnybų valdomi mikroautobusai. Jų darbo diena neretai trunka ilgiau nei 8 valandas, o per mėnesį nuvažiuojami 5-6 tūkstančiai kilometrų. 228 automobilių parką valdančios UAB „Transaibė“ direktorius Vidas Kaziukaitis prisimena ne vieną atvejį, kai po vienerių metų eksploatacijos mikroautobuso odometras rodė 200 000 kilometrų ridą.

„Mūsų mikroautobusai yra naudojami kurjerių, jie visą laiką dirba. Per vieną dieną jie užgesinami ir vėl užvedami bent 200 kartų, durys atidaromos dar daugiau – apie 300 kartų. Norėdami rasti geriausius mikroautobusus, savo parke visada turime įvairių gamintojų modelių, tačiau visada atkreipiame dėmesį į durelių bei starterių patikimumą“, – sako V. Kaziukaitis.

Įmonės istorijoje buvo atvejų, kuomet mikroautobusų durelės per dvejus metus visiškai susidėvėdavo ir tiesiog išlūždavo. Nenuostabu, kad šiandien tokių modelių įmonės autoparke nebėra.

Kai mikroautobusų rida yra didelė – po kelis šimtus kilometrų kasdien – kiekviena valanda servise kainuoja nemažai. Tie kaštai neretai pralenkia serviso sąnaudas, tad kuo mažiau laiko reikia jame praleisti – tuo naudingiau įmonei.

Kasdien susiduria su purvu

UAB „Komstrata“ įmonėje, kurios autoparke yra „Fiat Doblo“ furgonas bei „Ducato“ mikroautobusai, automobilių rida nėra tokia įspūdinga – per 5-6 metus jie įveikia vos po 100 tūkst. kilometrų. Tačiau sąlygos, kuriomis tie kilometrai yra įveikiami, yra labai netipinės: įmonė atlieka buitinių ir lietaus nuotekų tinklų statybos darbus, taiso vandentiekio tinklus, tad purvas – dažnas automobilių palydovas.

„Pagrindinė problema mūsų automobiliuose – blunkantys slenksčiai. Darbuotojai purvinais batais įlipa, išlipa, tad nusidėvi apatinė slenksčių dalis – dažai. Kraunant mašiną, nuolat nudaužomas galinių durų centrinis apatinis fiksatorius – ji tenka keisti. Tačiau mechaninė mūsų automobilių pusė puiki – varikliai, pavarų dėžės ir akumuliatoriai tuos 5-6 mūsų naudojimo metus ištveria be problemų“, – teigia įmonės vadovas Tadas Šimkus.

Jis prisimena, kad pirmą kartą renkantis komercinį automobilį, domėjosi ne tik jų techniniais duomenimis bei kainomis – kreipė dėmesį ir į rezultatus tarptautiniuose rinkimuose.

Kokybę akcentuoja ir UAB „Spalvų projektai“ įmonės, savo autoparke turinčios „Fiat Doblo“ bei „Ducato“ modelius, vadovas Rimvydas Petkus.

„Mūsų automobiliai važinėja visą darbo dieną: važiuojam pas klientus, vežame prekes, į renginius keliaujame. Pravažiuojame visur, kur reikia. Dar prieš įsigydami žinojome, kad tai turi būti patvarios mašinos – nors turėjome kitų variantų, tačiau galiausiai priėmėme sprendimą įsigyti „Fiat“. Dar prieš įsigyjant pravažiavau su „Doblo“ bei kai kuriais konkurentais – palyginus vidaus detales, jų kokybę, šitas automobilis pasirodė geriausiai“, – prisimena R. Petkus.

Geriausias lengvasis komercinis automobilis

Geras orientyras kokybiškų komercinio transporto priemonių ieškantiems įmonių atstovams yra įvairiose šalyse organizuojami rinkimai. Kelios dešimtys jų organizuojame įvairiose valstybėse, o ir Lietuvoje kas antrus metus rengiami analogiški „Geriausio komercinio automobilio“ apdovanojimai.

Vienuose naujausių komercinių automobilių rinkimų, prestižiniuose britiškuose „What Van?“, triumfavo „Fiat Doblo“ – jis nugalėjo „Lengvojo furgono“ nominacijoje. „Fiat Fiorino“ gavo „stipriai rekomenduojamo“ įvertinimą „Mažųjų furgonų“ kategorijoje.

„What Van?“ vertinimą lemia sudėtinis dviejų komisijų balas: vieną jų sudaro didelių įmonių transporto parkų vadovai, kitą – rinkimų organizatorių specialistai. Renkant „Lengvąjį furgoną“ abiejų komisijų balsai sutapo – geriausiu abi pripažino „Doblo“.

„Faktas, kad „Doblo Cargo“ yra geriausias trejus metus iš eilės, patvirtina jo kokybę. Puikios valdymo savybės, aukšti surinkimo kokybės standartai ir didžiulė leistina apkrova šiandien rinkoje dar neturi lygių“, – rinkimų rezultatus komentavo „What Van?“ leidinio redaktorius Jamesas Dallasas.

Didžiausia „Fiat Doblo“ krovinių skyriaus talpa yra 5,4 kubinių metrų, leistina apkrova – iki 1 005 kg, o variklių gamoje – nuo 1,3 iki 1,6 l darbinio tūrio benzininiai bei dyzeliniai agregatai. Abiejų vertinimo komisijų narius sužavėjo lengvąjį automobilį primenantys krovininio „Doblo“ dinamiškumas ir komfortas, o geriausi klasėje apkrovos parametrai nuomonę tik patvirtino.

www.auto-bild.lt