Aukšta įtampa: „Audi e-tron“ prototipas Faradėjaus narve

The Audi e-tron prototype in a Faraday cage

Gamybai parengta „Audi e-tron“ prototipo versija žymi naują keturių žiedų kompanijos erą: automobilių gamintojas „Audi“ tampa ir įkrovimo sistemų namuose bei kelyje pritaikytų sprendimų tiekėju. Gamybai parengtas „Audi e-tron“ modelis yra pirmasis rinkoje, kurį galima įkrauti iki 150 kW galia, tad vos po 30 minučių elektrinis SUV gali tęsti kelionę – didesnį kaip 400 kilometrų nuvažiuojamą atstumą (matuojant WLPT metodika) vienu įkrovimu užtikrina talpūs ličio-jonų akumuliatoriai.

Berlyne esančioje „Siemens“ skirstomųjų įrenginių gamyklos aukštos įtampos bandymų skyriuje yra sumontuotas įspūdingo dydžio (42x32x45m) Faradėjaus narvas. Namo dydžio įtampos generatoriaus viduryje  – „Audi e-tron“ prototipas. Gamybai parengtas „Audi e-tron“ prototipas yra pirmasis rinkoje elektromobilis, kurį galima įkrauti iki 150 kW siekiančia galia.

Aukštos įtampos įkrovimo stotelėse su Europos standarto jungtimis CCS (Combined Charging System), „Audi e-tron“ prototipas tolimai kelionei gali būti pasirengęs per mažiau kaip 30 minučių. Svarbiausias sistemos elementas yra sudėtinga ličio-jonų akumuliatorių šilumos valdymo sistema. Sumontuota automobilio dugne, ji talpina 95 kWh energiją, kuri šiuo praktišku SUV elektromobiliu leis nuvažiuoti daugiau kaip 400 kilometrų, skaičiuojant realiomis WLPT metodikos sąlygomis.

Elektra varomą SUV galima įkrauti ne tik greituoju būdu naudojant nuolatinę srovę, bet ir įkrovimo vietose su kintamąja srove – standartinėje versijoje – iki 11 kW galia ir pasirinktinai – iki 22 kW galia. Visoje Europoje tokių įkrovimo stotelių yra daugiau nei 65 000.

Ateityje jų skaičius bus žymiai didesnis. Modelio debiuto metu „e-tron“ pirkėjams „Audi“ pristatys supaprastintą būdą, kuriuo iki 80 procentų šių įkrovimo vietų galima bus naudotis ypatingomis sąlygomis. Pradėti įkrovimą užteks vienos kortelės – pirkėjams reikės vieną kartą užsiregistruoti „myAudi“ svetainėje ir pasirašyti sutartį, po ko apmokestinimas bus vykdomas automatiškai. O 2019 m. debiutuosianti „Plug & Charge“ sistema dar labiau supaprastins įkrovimą ir nereikės net kortelės – prijungtas automobilis bus automatiškai atpažintas ir įkrautas.

The Audi e-tron prototype in a Faraday cage

 „Audi“ siūlo skirtingus įkrovimo metodus namuose. Standartinę mobilią įkrovimo įrangą bus galima naudoti dviem būdais: krauti iki 2,3 kW galia, kai ji pajungta prie 220 voltų elektros tinklo, ir iki 11 kW galia, kai pajungta prie trijų fazių 400 voltų tinklo. Su papildoma įkrovimo įranga ir, jei elektrinis SUV turės papildomą įkroviklį, įkrovimo galia gali būti padidinta dvigubai, iki 22 kW.

Įranga turi sumanaus įkrovimo galimybes. Pavyzdžiui, „Audi e-tron“ prototipas gali būti įkraunamas maksimalia namų elektros tinklo ir automobilio leidžiama galia, bet atsižvelgiant į kitų elektros įrenginių naudojimą – taip bus išvengta per didelės namų elektros sistemos apkrovos. Be to, galima nustatyti norimą įkrovimo laiką, pavyzdžiui, kada elektros energija yra pigiausia. O jei namuose yra sumontuoti saulės energijos elementai, elektromobilis pirmiausiai gali būti įkraunamas naudojant šios sistemos energiją, o įkrovimo sistema atsižvelgia net į orų prognozes.

Audi_e-tron_Faraday_2

„myAudi“ programos pagalba galima patogiai planuoti, valdyti ir stebėti įkrovimą bei išankstinius elektrinio SUV salono šildymo ir salono nustatymus. Galima įvesti išvažiavimo laiką ir pageidaujamu metu „Audi e-tron“ bus įkrautas su pašildytu arba atvėsintu salonu.

www.auto-bild.lt