Hanoveris / Berlynas, 2018 m. liepos mėn. Technologijų kompanijos „Continental“ tikslas „Vision Zero“ – keliai be eismo įvykių – apjungia ir mieste bėgiais riedančius tramvajus.
„Saugus ateities mobilumas svarbus ne tik kalbant apie automobilius. Turime itin pažangias technologijas ir žinias, galinčias sumažinti eismo įvykius su tramvajais, kurių metu sunkiai sužeidžiami ar žūva žmonės,“ – sako Hansas-Jürgenas Duensingas, „Continental“ valdybos narys prieš „InnoTrans“ parodą, kuri vyks rugsėjo mėnesį Berlyne.
Kasdien Vokietijoje daugiau kaip dešimt milijonų keleivių naudojasi patogių maršrutinių autobusų ir tramvajų paslaugomis. Bet didesnį saugumą užtikrintų tokios pažangios technologijos kaip radarai ir kameros, kurios padeda laiku pastebėti pėsčiuosius, dviratininkus ir automobilius bei laiku išvengti avarijos. Projekciniame ekrane tramvajų vairuotojai matytų stotelėse ar šalia tramvajaus vaikštančius žmones, taip pat važiuojančius automobilius ir kitas kliūtis, būtų perspėjami apie galimą pavojų, o, esant būtinybei, tramvajus būtų automatiškai stabdomas.
„Išsiblaškymas, neatidumas, skubėjimas, o kartais – ir situacijos neįvertinimas – tai lemia eismo įvykius, kurių galima išvengti. Mūsų technologijos gali būti naudojamos siekiant padidinti aktyvų ir pasyvų tramvajų saugumą mieste. Be to, realiu laiku gaunami duomenys apie kitus eismo dalyvius ir eismo sąlygas taip pat padidintų ateities tramvajų saugumą,“ – sako p. Duensingas.
Vokietijos draudikų asociacija 2016 metais pirmą kartą atliko išsamią daugiau kaip 4000 eismo įvykių su tramvajais susijusių avarijų, įvykusių 2009–2011 metais, analizę. Net 86 procentai įvykių buvo užfiksuoti perėjose arba šalia jų. Dėl tramvajų vairuotojų kaltės įvyko mažiausiai eismo įvykių (16 proc.) – daugiausiai jų sukėlė kiti automobiliai (45 proc.). Maždaug trys ketvirtadaliai žuvusių eismo įvykiuose yra pėstieji, 16 proc. – dviratininkai. Vokietijoje kasdien vidutiniškai įvyksta keturi su tramvajais susiję eismo įvykiai, kurių metų stipriai sužalojami ar žūva pėstieji.