2018 m. “Aurum 1006 km” lenktynėse prasidėjo „TCR Baltic Trophy“ istorija

startas_vytauto pilkausko nuotr (18)Liepos 21 dieną Palangoje finišavo jau devynioliktosios „Aurum 1006 km” lenktynės, kurių metu savo pirmąjį žingsnį žengė ir naują istoriją pradėjo „TCR Baltic Trophy“ varžybos.

TCR serija savo gyvavimą pradėjo 2015 metais ir dabar yra puikiai žinoma visame pasaulyje. Varžybos su TCR lenktyniniais automobiliais, išriedėjusiais iš oficialių automobilių gamintojų gamyklų, vyksta Pasaulio, Europos ir atskirų regionų bei valstybių mastu. „Džiugu, kad TCR serija pagaliau populiarėja ir Baltijos šalyse“, – džiaugiasi “TCR Baltic Trophy” lenktynių organizatorius Darius Jonušis.

Jaunoji trijulė

Šeštadienį prie legendinių 1006 km lenktynių starto stojo 37 komandos, iš kurių septynios važiavo su TCR serijos automobiliais ir kovojo atskirose „TCR Baltic Trophy“ varžybose, pasižymėjusiose įdomia kova.

Po lenktynių finišo, pirmas įrašas „TCR Baltic Trophy“ varžybų istorijoje yra toks: „2018 metų „TCR Baltic Trophy“ varžybų nugalėtojai – „ALM Motorsport“ komanda.“

Šios estų komandos „Seat Cupra TCR“ automobilį vairavo trys labai jauni bei greiti lenktynininkai iš trijų Baltijos šalių. Labai simboliškas sutapimas – „TCR Baltic Trophy“ ir komanda su trijų šalių atstovais. Tai lietuvis Justas Jonušis, kuriam vos 16 metų, aštuoniolikmetis estas Robin Vaks ir latvis Reinis Nitišs, kuriam 22 metai. Verta paminėti, kad šis latvių lenktynininkas yra Europos ralio kroso čempionas.

Greičiu stebinęs „Hyundai i30 N TCR“

Dar lenktynių kvalifikacijos metu „Hegelmann Transporte By Algirdai@nebankrutuok.lt“ komanda su vieninteliu „Hyundai i30 N TCR“ automobiliu įrodė, kad TCR serijos automobiliai bus itin greiti ir nenusileis tempu bendroje „Aurum 1006 km” lenktynių įskaitoje.

Kvalifikacijoje olandas Kevinas Abbringas su „Hyundai i30 N TCR“ buvo greičiausias tarp „TCR Baltic Trophy“ varžybų dalyvių ir šeštas absoliučioje „Aurum 1006 km” lenktynių įskaitoje.

Varžybų metu komandos greičiausiai įveiktas ratas (1 min. 12.909 sek.) buvo tik 1.922 sek. lėtesnis, negu absoliučios  „Aurum 1006 km” lenktynių įskaitos nugalėtojų, važiavusių su GT klasės „Porsche 991“ automobiliu arba 0.435 sek. prastesnis, negu trečioje vietoje finišavusio kito „Porsche 991“.

„TCR Baltic Trophy“ varžybų eiga

Pirmąją lenktynių valandą prie „Hyundai“ vairo sėdėjęs K. Abbring sugebėjo kitus šešis TCR automobilius išlaikyti už savęs.

Tokia pati situacija buvo ir nuo varžybų pradžios prabėgus trims valandoms. Šioje lenktynių stadijoje antra buvo „DHL Racing Team“ komanda su „Seat Cupra TCR“, o trečia pozicija priklausė „ALM Motorsport“ komandai su „Seat Cupra TCR“.

Įveikus beveik pusę varžybų distancijos arba nuo lenktynių starto prabėgus keturioms valandoms, lyderių rikiuotė nepasikeitė, tačiau atstumai tarp pirmų trijų komandų buvo nedideli. Pirmąją ir antrąją vietas skyrė vos 11,9 sek., o tarp antros ir trečios buvo 42 sekundžių skirtumas.

Prabėgus šešioms valandoms į pirmąją poziciją pakilo „DHL Racing Team“, vienu ratu nuo jos atsiliko „ALM Motorsport“, o buvę lyderiai su „Hyundai i30 N TCR“ nukrito į trečią vietą ir turėjo dviejų ratų deficitą. Kitos komandos važiavo atsilikusios 6 ir 12 ratų.

Dar po vienos valandos pirmąja pozicija jau džiaugėsi jaunoji „ALM Motorsport“ trijulė.

Šioje lenktynių stadijoje „DHL Racing Team“ su Ramūnu Čapkausku, Audriumi Stasiulevičiumi, Kasparu Vaškeliu ir Sauliumi Girdausku buvo visai šalia, atsilikusi vos 5,4 sek. Trečioje pozicijoje, atsilikusi dviem ratais, toliau laikėsi „Hegelmann Transporte By Algirdai@nebankrutuok.lt“ su Kevinu Abbringu, Deividu Jociumi, Egidijumi Valeiša ir Mindaugu Liatuku.

Per sekančią varžybų valandą „ALM Motorsport“ komanda sugebėjo padidinti savo pranašumą prieš artimiausius varžovus atitinkamai iki trijų ir penkių ratų. „DHL Racing Team“ komandos atsilikimas išaugo dėl stabdžių kaladėlių keitimo.

Gaila, bet iki lenktynių pabaigos likus šiek tiek daugiau negu pusvalandžiui iš varžybų pasitraukė puikiai važiavusi „Hegelmann Transporte By Algirdai@nebankrutuok.lt“ komanda, prie kurios automobilio vairo tuo metu sėdėjęs K. Abbring išvydo į šalį nulekiantį priekinį kairės pusės ratą.

Komanda mano, kad taip įvyko dėl lūžusios rato smeigės. Serviso zonoje komandos mechanikai vėl greitai paruošė automobilį išvažiavimui į trasą, tačiau jis jos taip ir nepasiekė. Vos tik pajudėjęs, už kelių metrų, Kevin Abbring buvo priverstas sustoti dėl kitų važiuoklės gedimų, atsiradusių dėl šio įvykio. O tai reiškė, kad jam ir jo komandos draugams varžybos yra baigtos.

Taigi į trečiąją poziciją šoktelėjo „London Grill Racing Team“ su „Seat Cupra TCR“, prie kurios vairo pakaitomis vis sėdo Oskaras Brazaitis, Eimantas Navikauskas, Julius Adomavičius ir Marijus Mazuch.

„TCR Baltic Trophy“ varžyboms einant į pabaigą daugiau jokių netikėtumų neįvyko ir po 8 val. 43 min. kovos „ALM Motorsport“ komanda pirmoji išvydo mojuojamą finišo vėliavą. Vienu ratu nuo jos atsiliko „DHL Racing Team“, o trečiąją vietą užėmė devynis ratus atsilikusi „London Grill Racing Team“.

„Turėjome labai įdomią kovą su „DHL Racing“ komanda ne tik trasoje, bet ir su strategija. Likus apie 30 ratų jie važiavo netoli už mūsų, bet turėjo sustoti serviso zonoje, nes nebeveikė jų automobilio stabdžiai. Kuomet jie sustojo keisti stabdžių kaladėles, mes supratome, kad pergalė jau visai čia pat – tereikėjo be klaidų atvažiuoti iki finišo.

Paskutinį važiavimą važiavau aš, ir likus apie 10 ratų mums taip pat iškilo problemų su stabdžiais. Dėl to labai krito tempas ir varžovai priartėjo prie mūsų.

Kirtę finišo liniją, buvome labai laimingi tiek pergale, tiek faktu, kad per varžybas neturėjome didelių problemų, o visi komandos lenktynininkai nedarė daug klaidų“, – po varžybų sakė „ALM Motorsport“ komandos lenktynininkas Justas Jonušis.

„Igorio lankai“ ir „GSR Motorsport“ komandos važiavusios atitinkamai su „Seat Leon TCR“ ir „Volskwagen Golf GTI TCR“ iš varžybų buvo priverstos pasitraukti dėl avarijų.

Net 4 TCR automobiliai absoliučioje įskaitoje

Absoliučioje „Aurum 1006 km” lenktynių suvestinėje „ALM Motorsport“ komanda užėmė puikią ketvirtąją vietą, nusileidusi tik trims GT klasei priklausantiems „Porsche“ automobiliams. Penktąją bendros įskaitos vietą pelnė „DHL Racing Team“. Tuo tarpu „London Grill Racing Team“ taip pat finišavo pirmojo dešimtuko ribose – jie absoliučioje įskaitoje buvo aštunti.

Verta paminėti ir tai, jog „Energizer Racing“ komanda su „Volkswagen Golf GTI TCR“ automobiliu  finišavo devintoje bendros įskaitos vietoje.

Įdomus faktas, kad pirmų trijų „TCR Baltic“ prizininkų komandose važiavo po vieną lenktynininką, kuriam dar nėra 18 metų. „ALM Motorsport“ sudėtyje buvo 16-metis Justas Jonušis, prie „DHL Racing Team“ komandos vairo sėdėjo 15-metis Kasparas Vaškelis, o „London Grill Racing Team“ atstovavo 17-metis Julius Adomavičius.

Keturi TCR automobiliai pirmajame „Aurum 1006 km” lenktynių dešimtuke įrodė, kad ši technika yra itin konkurencinga, o „Hegelmann Transporte By Algirdai@nebankrutuok.lt“ komanda su „Hyundai i30 N TCR“ sugebėjo visus nustebinti ypatingu tempu.

Po tokių įdomių lenktynių, dabar belieka laukti dar didesnio šių automobilių skaičiaus Baltijos šalyje ir dar vieno „TCR Baltic Trophy“ istorijos žingsnio – atskiro kelių etapų čempionato.

„TCR Baltic Trophy“ rezultatai:

  1. #33 ALM Motorsport
  2. #15 DHL Racing Team
  3. #99 London Grill Racing Team
  4. #95 Energizer Racing
  5. #50 Hegelmann Transporte By Algirdai@nebankrutuok.lt
  6. #9 Igorio lankai
  7. #5 GSR Motorsport

V. Pilkausko nuotr.

www.auto-bild.lt