„BMW Motorrad Techday 2018“ renginio metu buvo pristatytas pirmasis „BMW Motorrad“ autonominis motociklas. Į renginį susirinkusių žurnalistų akivaizdoje žmogaus nevaldomas „BMW R 1200 GS“ apsuko kelis ratus „BMW Group“ bandymų poligone, pietų Prancūzijos Miramo mieste. Motociklas pats gali pradėti važiuoti, greitėti, įveikti posūkius vėjuotoje trasoje bei sustoti.
„BMW Motorrad“ inžinieriai dar kartą pademonstravo, kad viskas yra įmanoma. BMW yra vienas lyderių sparčiai tobulėjančioje autonomijos srityje kalbant ne tik apie automobilius, bet ir motociklus. Šios technologijos aktualios visiems eismo dalyviams – jos į naują lygį pakelia ne tik vairuotojų komfortą, bet ir eismo saugumą“, – teigia BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Tikslas – daugiau vairavimo malonumo
„BMW Motorrad Techday 2018“ renginyje pristatyta technologija – tik bandomoji, tačiau ji taps platforma kitoms ateityje pasirodysiančioms sistemoms, kurios padarys važiavimą motociklu saugesnį, komfortiškesnį ir malonesnį.
Pirmasis autonominio motociklo prototipas bus bandomas įvairiomis sąlygomis ir kūrėjams suteiks daug informacijos apie šią ganėtinai mažai, lyginant su automobiliais, išplėtotą sritį. Siekiama, kad motociklo sistemos kuo anksčiau numatytų susidarančias pavojingas situacijas ir ne tik gebėtų važiuoti savarankiškai, bet ir leistų vairuotojui išvengti incidentų – pavyzdžiui, kai prireikia staigiai stabdyti.
„BMW Motorrad“ inžinieriai, kurdami autonominius motociklus, bendradarbiauja su BMW automobilių gamintoju bei keičiasi technologijomis. Kai kurios jų gali būti pritaikytos tiek automobiliams, tiek motociklams.
Tokia pati situacija ir su inovatyviomis medžiagomis – pavyzdžiui, anglies pluošto detales naudoja ir „BMW Automobile“, ir „BMW Motorrad“ padaliniai, o jos gaminamos vienoje vietoje. Tai – dar vienas sėkmingos sinergijos tarp automobilių ir motociklų gamintojų pavyzdys.
Vystoma daug naujų technologijų
„BMW Motorrad“ tyrimams skiria labai daug dėmesio, investicijų ir siekia sukurti bei išbandyti kuo daugiau pažangių technologijų, kurios galėtų būti naudojamos ateities motocikluose. Daug dėmesio skiriama įvairių procesų skaitmenizavimui – vadinamajai V2V komunikacijai, kai motociklas gali perduoti informaciją apie kelio būklę bei kitus niuansus kitai pro šalį važiuojančiai transporto priemonei.
Technologijų pristatymo „BMW Motorrad Techday 2018“ renginyje buvo parodytas ne tik autonominis motociklas, bet ir daugybė kitų inovatyvių sistemų: pavyzdžiui, 3D spausdintuvu pagamintas motociklo kėbulas bei jo užpakalinė svirtis. To nauda yra laisvė improvizacijoms ir unikalumui – 3D spausdintuvu galima sukurti tokias detales, kurių pagaminti kitais būdais tiesiog neįmanoma.
Kita technologija – novatoriški priekiniai lazeriniai žibintai, apšviečiantys kelią kur kas ryškiau nei šviesos diodų LED ar halogeniniai.
Inovatyvūs procesai bei medžiagos naudojami įvairių motociklo detalių gamyboje. Naujausio sportinio „BMW Hp4 Race“ kėbulas, užpakalinė svirtis bei ratai yra pagaminti iš lengvos ir itin tvirtos medžiagos – anglies pluošto. „BMW Motorrad“ tiria galimybes, kaip šią medžiagą būtų galima pritaikyti kituose motocikluose.
www.auto-bild.lt