Paslaptis atskleista – lietuvių komandoje ryškiausios autosporto žvaigždės

ESmotorsport - BRGroup testai_ Skoda Fabia testų metu

Lietuvių „ESmotorsport – BRGroup“ ralio kroso komanda perrašė Lietuvos automobilių sporto istoriją. Naujai suburta komanda ne tik paruošė visiškai naują „Škoda Fabia WRX“ automobilį, bet ir į savo gretas pritraukė ryškiausias autosporto žvaigždes. Dakaro ralio gerbėjams itin gerai žinomą, dukart šio ralio nugalėtoją Nasserą Al-Attiyah bei Pasaulio ralio čempionato „Hyundai Motorsport“ komandos lenktynininką, testuotoją Keviną Abbringą.

„ESmotorsport – BRGroup“ ralio kroso komandos tikslas – dalyvauti Pasaulio ralio-kroso čempionato galingiausioje „Supercar“ klasėje – pamažu virsta realybe. Šiam tikslui įgyvendinti lietuvių komanda paruošė visiškai naują „Škoda Fabia WRX“ automobilį, o prie šio bolido vairo pasodino aukščiausio kalibro sportininkus – dukart Dakaro ralio nugalėtoją, katarietį Nasserą Al-Attiyah bei Pasaulio ralio čempionato Hyundai Motorsport“ komandos lenktynininką, testuotoją Keviną Abbringą. Toks sprendimas priimtas, siekiant maksimalaus rezultato.

Lietuvių ralio kroso komandos lenktynininkai naujai sukonstruotą ir paruoštą automobilį išbandė šį ketvirtadienį ir penktadienį (rugsėjo 20-21d.) Rygoje, Bikerniekų trasoje.

Pasak komandos savininko Ernesto Staponkaus, pirmieji automobilių bandymai yra daug žadantys.

„Šie testai yra pasiruošimo Pasaulio ralio kroso čempionatui dalis. Dar turėsime keletą panašių bandymų, po kurių su visa komanda sėsime ir dėliosimės tolimesnius ateities planus, nes tikslas yra ne tik dalyvauti pasaulio ralio kroso čempionato galingiausioje klasėje, bet ir važiuoti čempionato finale“, – teigė komandos savininkas Ernestas Staponkus.

WRX varžyboms lietuvių komanda paruošė „Škoda Fabia WRX“ automobilį. Jį surinkinėjo keletas buvusių „Škoda Motorsport“ padalinio inžinierių. Be to, automobilis buvo kuriamas naudojant „Fabia S2000“ automobilio važiuoklę, nes, anot konstruktorių ji puikiai tinka šio tipo lenktynėms. Tokią pat važiuoklės konstrukciją su nedideliais patobulinimais šiuo metu naudoja ir „Audi Sport“ gamyklinė komanda, kurioje lenktyniauja 2016 m. Pasaulio ralio-kroso čempionas Mattias Ekstrom. Panašiai važiuoklę tobulino ir „ESmotorsport – BRGroup“ komanda.

Lietuviškos komandos automobilyje yra sumontuotas Prancūzijoje, „Oreca“ kompanijoje pagamintas naujausios kartos variklis, pritaikytas specialiai ralio-krosui. Tai taip vadinamas „Global“ variklis, kuriamas specialiai lenktynėms, o ne perdaromas iš standartinio variklio. Nuo nulio kurtas variklis ralio kroso automobiliui iki 100 km/val leidžia įsibėgėti per mažiau nei 1,9 sekundės. Toks pagreitis yra didesnis nei „Formulės – 1”automobilių.

Automobilyje taip pat sumontuota ir naujausios kartos sekvencinė pavarų dėžė, kurią gamino Prancūzijos „Sadev” kompanija – naujesnė, lengvesnė, kompaktiškesnė ir modernesnė.

Automobilyje sumontuoti ir olandiški „Reiger“ amortizatoriai, specialiai sukurti būtent lietuviškos komandos automobiliui. Įdomu, kad amortizatorių darbą varžybose ir testų metu prižiūrės vienas geriausių pakabos specialistų ralio-kroso pasaulyje – keletą pastarųjų metų su Peteriu Solbergu dirbęs, labiausiai patyręs „Reiger“ inžinierius Sander Haverkamp.

Dar įdomesnė istorija yra su radiatoriais, kurie buvo kuriami specialiai „ESmotorsport“ komandos automobiliui Australijoje. Šie buvo testuojami „Formulės 1“ oro tunelyje.

www.auto-bild.lt