Nauji „BMW Motorrad“ modeliai: greitesni, lengvesni ir dar galingesni

BMW F 850 GS Adventure

Pirmoje lapkričio pusėje Milane vyksta kasmetinė paroda, sulaukianti šimtų tūkstančių motociklų gerbėjų iš viso pasaulio – EICMA. Čia svarbiausias naujienas pristato daugelis motociklų gamintojų, o „BMW Motorrad“ stende 2018-aisiais žibėjo keli visiškai nauji ir gerbėjų laukiami modeliai. Čia buvo pristatytas itin greitas sportinis BMW S1000 RR, atnaujinta R 1250 motociklų gama, o F 850 GS serija papildyta naujuoju „Adventure“ modeliu.

„Motociklai tobulėja labai sparčiai ir geriausias to įrodymas – „BMW Motorrad“ modeliai. Pats greičiausias BMW S 1000 RR buvo pradėtas gaminti tik 2009 m., tačiau šiemet pasaulį išvysta jau trečioji visiškai nauja jo karta. Tobulėjimo mastai stebina – naujasis modelis yra 4 proc. galingesnis ir net 7 proc. lengvesnis. Arklio galių sportinio S 1000 RR variklis pasiekia daugiau nei kilogramų sveria pats motociklas“, – teigia BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

BMW S 1000 RR Racing Red

BMW S 1000 RR – lengvesnis ir greitesnis

Sportiškiausias BMW gamos motociklas S 1000 RR pristatomas su visiškai nauju varikliu ir pakaba – patobulinimai lėmė, jog motociklas tapo kur kas greitesnis, lengvesnis ir dar geriau valdomas. Trečiosios kartos motociklo galia išaugo 6 kW (8 AG) – dabar keturių cilindrų variklis pasiekia 152 kW (207 AG).

Tuo pačiu, naudojant daugiau lengvų bei tvirtų medžiagų, bendrą motociklo svorį pavyko sumažinti nuo 208 iki 197 kg. Su „M Package“ motociklas tesveria vos 193,5 kg. Vien variklis, nepaisant išaugusios galios, tapo 4 kg lengvesnis, o išmetimo sistema – 1,3 kg.

Inžinierių tikslas kuriant naująjį trečios kartos RR buvo vienas – jis turi būti bent sekunde greitesnis nei jo pirmtakas. O siekiant šio tikslo, būtina sukurti patrauklesnį dizainą, užtikrinti geresnes valdymo savybes tiek naudojant motociklą kiekvieną dieną, tiek nuvykus į lenktynių trasą. Be to, smarkiai patobulintos elektroninės vairuotojo pagalbinės sistemos – stabilumo kontrolė, apsaugos nuo priekinio rato pasikėlimo kontrolė, stabdžių antiblokavimo sistema bei pajudėjimo įkalnėje pagalbininkas.

Ženklūs patobulinimai neaplenkė ir pakabos elementų. Precizines valdymo savybes užtikrina specialiai RR motociklui sukurta naujos kartos elektroninė dinaminė amortizatorių kontrolės sistema (angl. Dynamic Damping Control, DCC).

Motociklas yra universalus ir pritaikomas įvairiausioms sąlygoms, tad jame galima pasirinkti vieną iš keturių važiavimo režimų: lietui skirtą „Rain“, važiavimui gatvėje „Road“, dinamiškam važiavimui „Dynamic“ ir lenktynėms – „Race“. Pasirinkus pastarąjį, galima pagal asmeninius poreikius susireguliuoti stabilumo kontrolės, ABS, kitų sistemų veikimą bei netgi nustatyti sukimo momento diapazoną. Jame yra tokios funkcijos kaip starto kontrolė „Launch Control“ ar greičio ribotuvas „Pit Lane Limiter“. Jau standartinėje motociklo įrangoje yra „HP Shift Assistant Pro“ sistema, leidžianti ypač greitai perjungti pavaras nenaudojant sankabos.

BMW R 1250 R HP_1

Dar geriau pasiruošę nuotykiams

Naujieji BMW R 1250 R, R 1250 RS bei R 1250 GS parodoje pristatomi su patobulintu opoziciniu varikliu, pasiekiančiu daugiau galios bei aukštesnį sukimo momentą nei pirmtakas. „BMW Motorrad“ inžinieriams pavyko važiavimą padaryti itin sklandų, net ir prie pačių mažiausių variklio apsisukimų. Naujasis 100 kW (136 AG) galią bei 143 Nm sukimo momentą pasiekiantis variklis taip pat pasižymi geresnėmis degalų sąnaudomis, mažesnėmis išmetamųjų dujų emisijomis ir dar labiau širdį virpinančiu garsu.

Siekiant maksimalaus efektyvumo, pirmą kartą BMW motociklų varikliuose panaudota „BMW ShiftCam Technology“ – ji padidina įsiurbimo vožtuvų efektyvumą ir užtikrina nedideles degalų sąnaudas važiuojant tolygiai ir didesnę galią – sukant akceleratoriaus rankeną maksimaliai.

Motociklai jau standartinėje įrangoje turi du važiavimo režimus, pagal kuriuos vairuotojai gali pritaikyti „BMW Motorrad“ modelius savo poreikiams. Kiekvienas R 1250 serijos motociklas taip pat turi stabilumo kontrolę ASC bei pajudėjimo įkalnėje pagalbininką, kurio nauda galima įsitikinti sudėtingose kalnuotose vietovėse.

Papildomai užsakoma elektroninė pakaba „Dynamic ESA“, kuri automatiškai reaguoja į apkrovą ir sureguliuoja amortizatorius konkrečiai situacijai.

Papildyta GS serija

2017-ųjų rudenį buvo pristatyti naujieji BMW F 750 GS ir F 850 GS, o šiemet prie gamos prisijungia „F 850 GS Adventure“. Sukurtas pagal dinamišką ir bekelei pritaikytą F 850 GS, naujasis „Adventure“ preciziškai sujungia ilgų kelionių patogumą su patikimumu bekelėje. Naujame motocikle montuojami atnaujintas 2 cilindrų variklis, pasiekiantis 70 kW (95 AG) bei 6 laipsnių pavarų dėžė.

Standartiškai motocikle diegiami „Road“ ir „Rain“ važiavimo režimai bei ABS su ASC sistemomis, didinančiomis kelionių saugumą ir komfortą. Papildomai užsakomi gali būti išskirtinėmis sąlygoms sukonfigūruoti „Pro“ režimai – „Dynamic“, „Enduro“ bei „Enduro Pro“.

Motociklo degalų bakas įmontuotas klasikinėje pozicijoje prieš sėdynę, o jo talpa – 23 litrai. Tiek benzino užtenka, kad ekonomiškas „BMW F 850 GS Adventure“ įveiktų 550 kilometrų.

www.auto-bild.lt