Visai neseniai Kia Ceed palyginamajame teste nugalėjo Volkswagen Golf. Ar mes tapsime dar vieno akibrokšto liudininkais?
Nors naujasis Ford Focus salonuose pasirodė visai neseniai, jis jau siūlomas už itin patrauklią kainą. Bazinis penkiaduris modelis su vieno litro varikliu siūlomas už 16 202 eurus vietoje oficialios 19 533 eurų kainos – tai net 17 proc. nuolaida visiškai naujam modeliui! Siekis – kad tik šių automobilių gatvėse būtų kuo daugiau! Ar Ford gamintojams tikrai to reikia?
Dabar tiksliai atsakyti mes negalime, bet į kainą atsižvelgsime, lygiai taip pat kaip ir į įrangą. Tai labai lengva padaryti, ypač tada, kai yra su kuo palyginti. Todėl šįkart konkurentais pasirinkome daugkartinį nugalėtoją, bet jau ne pirmus metus skaičiuojantį Golf ir neseniai šį bestselerį aplenkusį naująjį Kia Ceed. Ar tą patį pavyks padaryti ir naujajam Ford Focus? Atsakymą sužinosime, palyginę tris populiarius hečbekų modelius su vidutinio dydžio benzininiais varikliais. Bandomas Ford modelis su trijų cilindrų 125 AG varikliu kainuoja šiek tiek brangiau nei 100 AG versija – jo kaina nuo 17 122 eurų. Bet Kia Ceed, turėdamas 15 AG galingesnį 1.4 T-GDI keturių cilindrų motorą, yra dar pigesnis – bazinės tokio modelio versijos kaina nuo 16 990 eurų. Kaip ir Ford, Volkswagen Golf taip pat siūlomas su nuolaida, o versija su 1.5 TSI/130 AG motoru kainuoja nuo 17 050 eurų (standartinė kaina – 19 565 eurai).
Bet apsidžiaugus patrauklia Volkswagen kaina reikia nepamiršti, kad baziniai gamintojo modeliai įrengti itin šykščiai – bazinės versijos Kia turi kur kas daugiau įrangos, todėl nusipelno geresnio įvertinimo. Be to, varikliui, transmisijai ir kitiems svarbiems Ceed mazgams suteikiama ilga, net septynerių metų, garantija. Smagų važiavimą mėgstančiam vairuotojui mes turime vieną patarimą – tiesiai į „Ford“ saloną – Focus yra azartiškiausias šio testo automobilis. Nors ir turėdamas prastesnes dinamines savybes ir mažiau cilindrų.
Palyginti žvaliam trijų cilindrų Ford varikliui tenka stipriai darbuotis, varžantis su keturių cilindrų Kia ir Volkswagen motorais. Bet jis kovoja garbingai – Focus atsilieka nedaug, o ir esant aukštesniems sūkiams nėra pernelyg triukšmingas. Tik viena yra negerai – iki 2000 apsukų variklis nemaloniai urzgia ir purtosi, tad geriau palaikyti aukštesnius sūkius. Bet toks važiavimas dar labiau padidina ir taip didokas degalų sąnaudas – silpnesnis, mažesnio tūrio ir modernesnis variklis su cilindrų atjungimo funkcija nustebino savo „apetitu“, pareikalavęs beveik 7 l/100 km. O dar mums užkliuvo tai, kad su tiksliai veikiančia nedidelės eigos pavarų svirtimi nedera pernelyg standžiai
veikianti sankaba, todėl tolygus pajudėjimas, drauge su mažu trijų cilindrų variklio sukimo momentu, tampa tikru išbandymu.
Focus nėra ir itin komfortiškas – padangos pripūstos net 2,9 atmosferų slėgiu, tad nelygumus įveikia kietai ir purtydamas lyg sportiška ST versija. Reikalai pasitaiso tik padidinus greitį ir pagaliau galima džiaugtis didesniu komfortu. Bet grįžkime prie paties vairavimo – kaip jau minėjome, labiausiai jis patiks temperamentingiems vairuotojams. Ford valdomas itin tiksliai, o sportiškai suderinta vairo sistema ir pakaba leidžia preciziškai įveikti posūkius. Be to, geriausi stabdymo rungties rezultatai taip pat tinka jo sportiškam charakteriui. Dar mums patiko, kad apvažiuojant kliūtį Focus yra labai saugus ir nuspėjamas – važiuoklė suderinta puikiai, ESP veikia budriai. Būtent taip visos šiuolaikinės mašinos turi reaguoti į netikėtas kliūtis kelyje. Bet nauji modeliai turi užtikrinti ir patogesnį sėdėjimą – taigi šoninis prilaikymas galėtų būti geresnis. Be to, čia sumontuotas panoraminis stoglangis itin sumažina erdvę virš keleivių, sėdinčių ant galinių sėdynių, galvų – aukštesniems kaip 1,75 m žmonėms tenka sėdėti susilenkus.
Bandytas Volkswagen buvo su DSG transmisija – tai suteikė pranašumo vertinant degalų sąnaudas ir eksploatavimo patogumą, bet lėmė didesnę automobilio kainą. 1.5 TSI motoras veikia šauniai – tylus ir galingas variklis patogus tiek mieste, tiek ir greitai važiuojant užmiestyje. Bet jis nėra pats moderniausias ir neatitinka „Euro 6d-Temp“ taršos normų, nes neturi kietųjų dalelių filtro – jį „Volkswagen“ pradės montuoti tik nuo kitų metų.
Vis dėlto nepaisant aplinkosaugos trūkumų, kitkuo Golf yra šiek tiek pranašesnis už savo šio testo konkurentus – jis pats universaliausias šios trijulės automobilis. Kelyje jis komfortiškas, bet kartu juo galima tiksliai įveikti posūkius, jis erdvus ir patogus, ypač jei užsakytas su „ergoActive“ priekinėmis sėdynėmis (?22 eurai). Jos ne tik komfortiškos, bet turi puikų šoninį prilaikymą, be to, vairuotojo sėdynė turi prailginamą sėdimąją dalį ir masažo funkciją. O štai Kia sėdynės kitokios. Nors jų apmušalai minkšti, tačiau trūksta geresnio prilaikymo, ypač šoninio, tad įveikiant posūkius tai greitai pradeda varginti. Ir tai tikriausiai vienintelis dalykas, kuris netinka šiaip jau draugiško charakterio Ceed automobiliui – salono ergonomika puiki, prietaisų rodmenys aiškūs, mygtukais ir jungikliais patogu naudotis.
Be to, Kia demonstruoja didžiausią galią – jis nesunkiai aplenkia varžovus ir nesileidžia pavejamas net ir didėjant greičiui – jo charakteris tikrai energingas! Iš kitos pusės, 1.4 T-GDI skleidžia ausiai ne itin malonų garsą ir salone yra visada girdimas. Taip pat sklandžiau galėtų būti perjungiamos ir pavaros. Tad važiuoja jis tikrai neblogai, bet, palyginti su Focus, viskas vyksta ne taip azartiškai – vairo sistema ne tokia tiksli, važiuojant per didelius nelygumus pakaba veikia ne taip neužtikrintai.
Ceed yra labai paprastas ir nebrangus, todėl aplenkė Golf. O kaip naujasis Ford Focus? Tai labai geras automobilis, tik šiame teste jam teko konkurentai su galingesniais varikliais.
IŠVADA
Golf ir vėl patyrė fiasko. Geriausiu kompaktiniu hečbeku ir vėl tapo naujasis Ceed. Trečiasis testo dalyvis Focus yra vikrus, gerai valdomas, bet su silpnesniu varikliu. Tačiau jo atsilikimas yra toks minimalus, kad, galima sakyti, jo visai nėra.
Visą straipsnį skaitykite 2018 m. lapkričio mėn. žurnale (Nr 9.).
ABL, 2018 m. Nr.9