„Volkswagen“ ir vėl gamina patikimus automobilius! Passat Variant universalo su 180 AG benzininiu varikliu ilgalaikio testo rezultatai mus paskatino ištvermės maratoną tęsti toliau ir įveikti dar 50 000 km.
Taip atrodo puiki ilgalaikio testo pradžia – vos tik mus pasiekęs Passat per dešimtį dienų be didelio vargo įveikė 5300 kilometrų. Testo dienoraštyje šis etapas pavadintas „ypatingos ištvermės testu“ ir, nors automobilis per trumpą laiką įveikė gan ilgą atstumą, vairuotojui jis taip patiko, kad šis nenorėjo su juo atsisveikinti. Negi dėl puikios ergonomiškos vairuotojo sėdynės su masažo funkcija? Deja, ne – įveikus 12 986 km testo dienoraštyje atsirado pastaba, kad tai, ko gero, pati triukšmingiausia sėdynė su masažo funkcija, kuri ilgainiui ima erzinti. „Volkswagen“ žino apie šią bėdą, serviso partneriai taip pat informuoti apie veiksmus, kurių būtina imtis siekiant pašalinti triukšmingą masažo funkcijos veikimą. Gamintojas teigia, kad problema kyla liečiantis masažo mechanizmo detalėms, todėl jų paviršius reikia sutepti specialiu tepalu.
Su likusiais komforto elementais bėdų neturėjome. Į ilgalaikiam testui pasirinktą automobilį įtraukėme 31-ą papildomos įrangos elementą: pradedant skaitmeniniu prietaisų skydeliu (660 eurų*) ir didesniu, 9,2 colio, įstrižainės navigacijos sistemos ekranu (1430 eurų*) ir baigiant žiemos paketu su šildomomis galinėmis sėdynėmis (280 eurų*). Nors „Comfortline“ komplektacijos Passat kaina, šoktelėjusi iki 56 000 eurų*, verčia susimąstyti, tačiau ji atitinka vieną svarbų testo reikalavimą – geriau sukomplektuotuose automobiliuose yra didesnė tikimybė kam nors sugesti. Taigi tokiais atvejais, jei viskas veikia be priekaištų, kokybė tik labiau išryškėja.
Ilgalaikis testas patvirtina – Passat kaip tik toks ir važiuoja jis taip gerai, kad kai kuriems vairuotojams kyla noras tokį automobilį įsigyti. Tiesa, kai kurie nustebo dėl tokio variklio pasirinkimo. Daugelis laukė Passat Variant su dyzeliniu motoru, tačiau sulaukė modelio su galingu 180 AG benzininiu. Tikėdamiesi gan nemažo „apetito“ buvome maloniai nustebinti – vidutinės viso testo degalų sąnaudos siekė 8,8 l/100 km, nors Passat dažnokai teko gainioti Vokietijos greitkeliais, kuriuose greitis neribojamas.
Taigi sąnaudos geros, nepaisant to, kad šiuo universalu iš Volfsburgo teko pervežti ir sunkius krovinius. Ir iš tiesų, kam reikalingas triukšmingas dyzelinis motoras, kur kiekvieną kartą įsipylus degalų nuo rankų tenka plautis dyzelino tvaiką? Didžiausią, 250 Nm sukimo momentą benzininis motoras pasiekia jau esant 1250 aps./ min., todėl net ir su kroviniu Passat žvitriai pajuda iš vietos. Automatinė dvigubos sankabos pavarų dėžė DSG, kuri šiaip sulaukia ne pačių palankiausių vertinimų, šiame automobilyje nusipelnė mažiau priekaištų. Komfortu ji vis dar neprilygsta klasikinei automatinei pavarų dėžei su hidrotransformatoriumi, bet kartu su „Start-Stop“ sistema ji pasirodė visai pakenčiama net miesto eismo sąlygoms.
Nejau Passat – automobilis be priekaištų? Savaime suprantama, taip nėra. Pirmiausia, kritikos sulaukė dinaminis tolimųjų šviesų valdymas, kurio vangi reakcija dažnai išprovokuodavo priešpriešais atvažiuojantį automobilį mirktelėti šviesomis.
Kelio ženklų atpažinimo sistema ne ką geresnė – informuodavo apie tokį leistiną greitį, kuriuo važiuojant galėjai prarasti vairuotojo pažymėjimą, taip pat ji per daug apkrauna ženklų paaiškinimais. Priekiniai valytuvai veikia didžiausiu greičiu taip, kad net daužosi į statramsčio kraštą.
Ši kritika atrodo ne tokia reikšminga, jei įvertintume sudėtingų technologijų gausą mūsų pasirinktame Passat bei tai, kad jis važiavo be priekaištų, pagal visas gerąsias senojo „vabalo“ tradicijas. Į remonto dirbtuves nuvykome tik kartą – įveikę 90 000 km pakeitėme stabdžių diskus ir trinkeles. Tai geras rezultatas.
Kirtus ilgalaikio 100 000 km maratono finišą ir išvalius saloną, VW Passat atrodė taip gerai, lyg dar tik stovėtų priešais starto liniją. Ne be pagrindo testo dienoraštyje užsiminta: „Automobilis – tarsi geras draugas, o su draugais išsiskiriama skaudama širdimi.“ Todėl maratoną nusprendėme tęsti. Vos tik 150 000 km nuotolį įveikė Golf Sportsvan („Auto Bild Lietuva“, 2018/07), griežtesnės kokybės patikros estafetę perėmė Passat Variant. Neprošal patikrinti dar vieną „Volkswagen“ koncerno, kurio produkcija pastaruoju metu vertinama itin kritiškai, automobilį. Kartu tai dar viena proga „paieškoti adatos šieno kupetoje“ – gal per papildomus 50 000 km kas nors ims ir nutiks?
IŠVADA
Volkswagen vardas ir vėl asocijuojasi su kokybe! Praeities bėdas, dėl kurių kaltę tenka prisiimti – neslėpkime – išlaidų optimizavimo specialistams, pamažu nukloja dulkės. Dar vienas ilgalaikis testas rodo, kad „Volkswagen“ yra teisingame kelyje: gerai pasirodžiusio Golf Sportsvan pėdomis seka Passat – abu per daug geri, kad maratoną baigtų po 100 000 km. Važiuojame dar 50 000 km!
Visą straipsnį skaitykite 2018 m. lapkričio mėn. žurnale (Nr 9.).
ABL, 2018 m. Nr.9