Kia Niro EV –Tesla liaudžiai

Kia Niro EV elektra

Kia Niro EV elektra nuvažiuojamas atstumas siekia iki 485 km! 2019 metais Niro EV pasieks prekybos salonus ir kainuos maždaug 40 000 eurų.

Taip, dabar galėjome spausti akseleratoriaus paminą „iki dugno“, o greičiui nuo 0 iki 100 km/h pasiekti prireikė vos 7,8 sekundės. Kia Niro su tuo lengvai susitvarko, bet esmė – ne tai. Gamintojai teigia, kad elektra varomas Niro, aprūpintas didele baterija, vienu įkrovimu įveiks „mamutų atstumą“ – 485 km. Vis dėlto, tik jei važiuosime ramiai ir greičio pedalą minsime atsargiai, lyg ant variklio dangčio vežtume žalią kiaušinį, ir dar nejungsime klimato kontrolės, nors prakaituosime kaip saunoje. Taip nuvažiavus 100 km atstumą ir borto kompiuteriui informuojant, kad likusia baterijos įkrova galima nuvažiuoti dar 320 km, turime konstatuoti: staiga pasidaro aišku, kad toks elektromobilis tikrai gali pakeisti įprastą automobilį!

Spalio pradžioje Kia Niro EV debiutavo Paryžiaus automobilių parodoje. Pardavimo salonuose jis pasirodys 2019 metais. „Kia“ sukels „e-mobilumo“ perversmą rinkoje. Manome, kad naujojo Kia Niro EV pradinė kaina bus nuo 40 tūkst. eurų. Kaip padarėme tokią išvadą?

Pažvelkime į seserinę „Hyundai“ įmonę. Naujosios Kona Elektro bazinė kaina yra 34 600, o su dideliu varikliu ir baterija – jau 39 tūkst. eurų. Tokia nedidelė pinigų suma už tokį didelį elektra nuvažiuojamą atstumą! Palyginimui: naujųjų vokiečių „Premium“ klasės krosoverių Audi e-tron ir Mercedes EQC vienu įkrovimu įveikiamas atstumas taip pat siekia apie 500 km (šis atstumas apskaičiuotas pagal WLTP testo rezultatus; jo sąlygos artimos tikrovei), bet kiekvieno jų kaina yra apie 80 tūkst. eurų. Kia elektromobilis tai daro kainuodamas pusę tiek. Ir koks jausmas važiuojant? Visai geras!

Capture2

Žvelgiame į gerai pažįstamą Niro prietaisų skydelį, liečiamąjį ekraną viršuje per vidurį, sparčiojo rinkimo klavišą, oro kondicionavimo įrenginį apačioje, prieš jį įrengtą apvalią automatinę selektoriaus svirtį. Viskas ergonomiškai apgalvota ir be jokio vargo suprantama. Vienu mygtuko paspaudimu galite pasirinkti skirtingus važiavimo režimus. Jūs tapsite greito ir efektyvaus vairavimo ir stabdymo mėgėju. Niro EV ilgis 4,38 metro ir jis yra visavertis kelioninis automobilis keturiems suaugusiems asmenims. Jame yra 451 litro talpos bagažinė – tai 52 litrais mažiau nei telpa Kia Sportage bagažo skyriuje.

Capture

Atvirai kalbant, Kia Niro EV yra tikras kompaktinių SUV lygos atstovas. Ach taip, elektra nuvažiuojamas atstumas. Bazinis modelis turi 136 AG ir 39,2 kWh bateriją. Abu kartu jie turėtų padėti įveikti 312 kilometrų. Mūsų bandomasis automobilis yra su dideliu 204 AG varikliu ir 64 kWh ličio polimerų baterija. „Kia“ atstovų teigimu, stabdymo energijos regeneravimo sistemos dėka tokio tipo automobilis mieste gali nuvažiuoti net 615 km atstumą. Kas dažniau keliauja šalies keliais, turėtų labiau pasikliauti „Coasting Guide“ ir „Predictive Energy Control“ pagalbininkais. Abi sistemos sujungtos su navigacijos sistema, jos analizuoja trasą ir nurodo, kada geriausia nuimti koją nuo akceleratoriaus paminos, kad nuvažiuojamas atstumas būtų ilgesnis. Beje, greito įkrovimo stotelėje 80 proc. baterijos gali būti įkrauta maždaug per valandą; įprasto įkrovimo ciklo metu mažai baterijai reikia šešių, didesnei – devynių su puse valandos, kad vėl įgautų visą galią.

Taigi „Kia“ kuria VOLKS–TESLA. O ką veikia „VOLKS-WAGEN“? VW koncernas ką tik pristatė ID važiuoklę elektromobiliams su panašiomis kaip Niro technologijomis. Startas automobilių rinkoje numatytas 2020 metais.

IŠVADA

Taip, mes esame vienu įkrovimu įveikiamo atstumo skeptikai ir iki šiol visada buvome tos nuomonės, kad elektromobilis gali būti tik antras turimas automobilis. Kia Niro EV įrodo, kad laikai pasikeitė. Jis yra visavertis automobilis keturiems suaugusiems asmenims ir vienu įkrovimu nuvažiuoja pakankamą atstumą. Be to, ir jo kaina gera.

Capture3

ABL, 2018 m. Nr.9