Balandžio 5-6 dienomis Abu Dabyje startuos jau šeštasis Pasaulio ralio-kroso čempionatas (WRX). Pirmą kartą jame debiutuos ne tik lietuvių „ESmotorsport – LabasGas“ komanda, bet ir specialiai „Supercar“ klasei ruoštas komandos automobilis – „Škoda Fabia WRX“.
Pirmi kartai
Liko vos 50 dienų iki pirmojo Pasaulio ralio kroso čempionato etapo Abu Dabyje starto. Šiais metais debiutas „Supercar“ klasėje Pasaulio čempionate bus ypatingas ir Lietuvos automobilių sporto istorijoje. Iki šiol dar niekada ir jokiame automobilių sporto Pasaulio čempionate nebuvo lietuviškos komandos. Tad šiemet bus pirmas kartas, kai Pasaulio ralio-kroso čempionate startuos lietuvių komanda. Be to, tai bus ir pirmas kartas, kai visą Pasaulio ralio-kroso čempionatą lenktyniaus ir „Škoda“ markės automobilis. Mat, šioje klasėje dar nė karto prie starto linijos nestovėjo „Škoda“ automobilis, nebent pavienėse varžybose.
Simboliška, bet ir pačiam Abu Dabiui tai bus pirmasis kartas, kuomet priims visus Pasaulio ralio-kroso čempionato dalyvius. Lenktynių trasa bus įrengta Formulės 1 trasoje „Yvas Marina“. Šių metų Pasaulio ralio-kroso čempionatas ypatingas tuo, kad pirmieji keturi jo etapai vyks Formulės-1 trasose, pritaikytose ralio-krosui: Iš Abu Dabio lenktynės kelsis į Barseloną, vėliau į Spa, ir į Silverstoną. Tiek pirmos formulės trasų šiose lentkynėse dar niekada nebuvo.
Dėmesys lietuviams
Pirmojo lietuvių starto laukia ne tik ralio-kroso gerbėjai visame pasaulyje. Itin atidžiai „ESmotorsport – LabasGas“ komandos debiutą stebės ir „Supercar“ klasės dalyviai, konkurentai. Jau dabar socialiniuose tinkluose netyla kalbos apie lietuvių pasiruošimą čempionatui, naujojo „Škoda“ automobilio galingumą bei greitį. Dauguma specialistų spėlioja, kas vairuos šį automobilį, nes testuose jį bandė net keletas pasaulinio garso sportininkų.
Nekyla abejonių, kad Abu Dabyje tiek dalyvių, tiek ralio-kroso gerbėjų lietuvių darbas bus ne tik kruopščiai išanalizuotas, bet ir vertinamas jų konkurencingumas.
Įdomumo įneša ir tai, kad šiemet iš kovos Pasaulio ralio-kroso čempionate pasitraukė tokios gamyklinės komandos kaip „Audi“, „Volkswagen“ ir „Peugeot“. Visiems smalsu, ar nelikus gamyklinėms komandoms, keisis lyderiai. Žinoma, keisis – atsiranda puikios galimybės privačioms komandoms ir į itin aukštas vietas taikosi ir lietuviai.
Skandinavai atrado pergalių receptą?
Pastaruosius du metus būtent „Audi“, „Ford“ ir „Peugeot“ komandos ne itin galėjo pasigirti sėkme. Mat, pergalėmis džiaugėsi „Volkswagen“ gamyklinė komanda ir švedai. Tiksliau, vienas švedas – Johanas Kristofferssonas, kuris pernai iškovojo vienuolika iš dvylikos įmanomų pergalių „Volkswagen Polo R“ automobiliu. Vienintelį kartą pernai laimėjo ne Johanas – kai pergalę iš jo paveržė devynis kartus Pasaulio ralio čempionas prancūzas Sebastianas Loebas.
Apskritai žvelgiant į pasaulio ralio-kroso statistikos lenteles, atrodo, kad būtent Švedijos bei Norvegijos sportininkai žino kaip laimėti ralio-kroso čempionatus. Mat, po du kartus pergales WRX čempionate iškovojo norvegas Petteris Solbergas su švedu Johanu Kristofferssonu, vieną kartą, 2016 metais, čempionu titulu džiaugėsi švedas Mattiasas Ekstromas.
O skaičiuojant ralio-kroso automobilių pergalių skaičių, lentelėse pirmauja „Volkswagen Polo“ su 24 laimėjimais. Antroje vietoje su 10 laimėjimų rikiuojasi „EKS Audi sport“ komandos kūrinys – „Audi S1″ bolidas. Už jų prancūzų gamintojai – „Citroen DS3″ ir „Peugeot 208″ su 9 laimėjimais.
Tad įdomu, ar po šių metų WRX sezono statistikos lentelėse figūruos Lietuvos trispalvė bei naujasis prekės ženklas – „Škoda“? Pamatysime netrukus, nes laukti liko nedaug – vos 50 dienų.
V. Pilkausko nuotr.
www.auto-bild.lt