„Asus WinArt autocentro“ koziriai: 17 metų patirtis ir neblėstantis azartas

Liepos 17-20 dienomis Palangoje vyksiančiose „Aurum 1006 km lenktynėse“, pelniusiose  didžiausiojo automobilių sporto festivalio Baltijos šalyse vardą, startuos ir „Asus WinArt autocentro“ komanda. Nors ši ekipa žiūrovams tokiu pavadinimu pasirodys pirmą kartą, jubiliejinės, 20-osios renginio istorijoje maratoninės lenktynės jai bus jau septynioliktosios.

„Asus WinArt autocentro“ pirmtakė – „Artrema Speedmaster“ – Palangoje debiutavo 2002 metais. Jos lenktynininkai vairavo ekipos inžinierių ir mechanikų parengtą, tada tikra kovine bomba laikytą BMW M5, kurį dar tobulino bei pačią komandą 1000 km maratonui rengė legendinis automobilių sporto meistras Dalius Juozelskis, pagarsėjęs įspūdingais savo šuoliais automobiliu į Kuršių marias ir kitais įsimenančiais triukais.

„Po metų prie komandos prisijungė Dovilas Čiutelė, kuris irgi nemažai prisidėjo tobulinant mūsų kovinį bolidą, kad jis būtų dar greitesnis. Tai davė apčiuopiamų vaisių. Kvalifikacijoje dažniausia būdavome šešti, o po pagrindinių lenktynių starto ilgai laikydavomės dešimtuke“, – prisimena tituluočiausias komandos lenktynininkas, iš Palangos išsivežęs daug taurių už pergales klasėse, Artūras Podbareckis.

Kruopštus triūsas davė vaisių. Pirmas podiumas pasiektas jau 2004 metais, kai Artūras su ekipos draugais džiaugėsi A3000+ klasėje iškovoję bronzą.

Pasak komandos vadovės Tamaros Podbareckienės, šis laimėjimas galutinai užkrėtė visą komandą 1000 km maratono ir apskritai žiedinių lenktynių virusu, kuris neapleidžia iki šiol.

Nepaisant ne taip jau retų apsilankymų ant nugalėtojų pakylos ir įsimenančių pasitaškymų šampanu, komandą lydėjo ir apmaudžios nesėkmės, kurių, ko gero, automobilių sporte neįmanoma išvengti ir neišvengia nė viena ekipa.

Bene labiausia įsimintina ir žiūrovams įstrigusi nesėkmė komandą ištiko 2006 metais.

„Tada jau buvome bemaž prisilietę prie TOP3, tačiau nelemta vairuotojo klaida, ir išslydę iš trasos vos nepraradome automobilio. Mat bandant pievoje apsisukti ir sugrįžti į trasą, mašina užklimpo, o nuo įkaitusių stabdžių ir duslintuvo žolė po ja beregint užsiliepsnojo kaip fakelas“, – nelemto įvykio ir po trylikos metų nepamiršo komandos veteranas.

Laimei, šis incidentas baigėsi tik nuotykiu, tačiau iki didelės nelaimės skyrė tik akimirka.

Kai mechanikai pakėlė automobilį, visų veidai ištyso, nes kuro bakas jau buvo pradėjęs lydytis, o iki sprogimo bebuvo likę gal sekundės…

Net ir šiuo momentu kauniečiai nesudėjo ginklų. Sugaišus gerą pusvalandį vėl sugrįžta į trasą ir vėl imta vytis lyderius. Visas A3000 klasės lyderių trejetukas finišavo tame pačiame rate ir net tą pačią minutę, o ryžtą siekiant pergalės jiems primins paguodos prizas ir trečioji vieta klasėje.

Tikra uoga ant šventinio torto arba didžiausias laimėjimas pasiektas 2010-aisiais. Tai ilgai laukta pirmoji vieta A3000 klasėje ir septintoji absoliučioje įskaitoje.

Tačiau visa tai – jau istorija, skatinanti nuolat tobulėti, pamokanti nesudėti ginklų net sunkiausią akimirką.

Būtent to „Aurum 1006 km lenktynėse“ sieks joms besirengiantys „Asus WinArt autocentro“ komandos lenktynininkai Saulius Vitkauskas, Silverijus Lapėnas, Vincas Gerdžiūnas ir A. Podbareckis.

Jubiliejinėse šių metų varžybose Palangoje nuspręsta baigti eksperimentus ir sugrįžti į 3 litrų klasę su pasiteisinusiu ir patikimu, nors ir ne pirmos jaunystės BMW M6. Tačiau auksinės lietuvių meistrų rankos neretai automobiliui, juolab sportiniam, įkvepia antrąją jaunystę.

„Asus WinArt autocentro“ komandos lenktynininkai irgi verti pagarbos, sukaupę didžiulę patirtį, todėl neslepia kovosiantys dėl vietos ant nugalėtojų pakylos savo klasėje ir svajoja po finišo rasti vietą TOP dešimtuke arba, blogiausiu atveju, visai šalia jo.

Organizatorių nuotr.

www.auto-bild.lt