Septynvietis „Mercedes-Benz GLB“ užprogramuotas susilaukti sėkmės

Pasaulyje populiarėjančių „Mercedes-Benz“ kompaktinės klasės automobilių šeima sparčiai auga ir šiemet pristatomas jau aštuntasis šio segmento atstovas – didesnio pravažumo modelis GLB. Tai – antrasis „Mercedes-Benz“ kompaktinės klasės SUV ir pirmasis, siūlantis septynias sėdimas vietas.

„Praėjusiais metais pasaulyje buvo parduota 609 tūkstančiai kompaktinės klasės „Mercedes-Benz“ automobilių – tai sparčiai augantis segmentas ir klientai nori vis daugiau įvairovės bei funkcionalumo kompaktiškame kėbule. Visiškai naujas GLB modelis atrodo išskirtinai, yra praktiškas ir labai universalus, tokius automobilius lietuviai ypač mėgsta, tad tikime jo sėkme. Dar šių metų pradžioje viešai parodyta tik GLB koncepcija, tačiau netrukus sulaukėme užklausų apie šį automobilį, klientai juo domisi ir nori išbandyti“, – sako oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

Universalus modelis

Vienas iš trijų „Mercedes-Benz“ automobilių yra SUV, vienas iš keturių – kompaktinės klasės. GLB modelis atitinka abiejų populiarių segmentų kriterijus ir tarp savo konkurentų išsiskiria universalumu.

GLB yra pirmasis „Mercedes-Benz“ kompaktinis modelis, kuriame galima užsakyti trečią sėdynių eilę. Jose sumontuoti galvos atlošai, saugos diržai su papildomo įtempimo funkcija, užuolaidinės oro pagalvės, ISOFIX bei „Top-Tether“ jungtys vaikų kėdutėms. Dviejose sėdynėse patogiai sėdėti gali iki 168 cm ūgio žmonės.

Trečioje eilėje taip pat sumontuoti puodelių laikikliai, dvi erdvės nedideliems daiktams pasidėti bei USB jungtys. Šias sėdynes galima nulenkti žemyn ir sudaryti tolygią bei erdvią plokštumą su bagažo skyriaus grindimis.

Antra sėdynių eilė gali būti stumdoma išilgai net 140 milimetrų, taip optimizuojant erdvę salone arba bagažo skyriuje, o prireikus sutalpinti labai didelį objektą, ji gali būti nulenkiama santykiu 60:40.

Galingi ir efektyvūs varikliai

GLB montuojami keturių cilindrų benzininiai bei dyzeliniai varikliai – patikimi ne viename modelyje išbandyti agregatai, kurie buvo atnaujinti ir dabar yra dar galingesni bei efektyvesni.

GLB 200 modelyje montuojamas 1,3 l benzininis variklis, kurio vidutinės degalų sąnaudos tesiekia 6–6,2 l/100 km. Tokių ekonomijos rezultatų pasiekti pavyko dėl modernios jo konstrukcijos ir išmanaus valdymo būdo – nepilno apkrovimo metu dalis cilindrų yra išjungiami.

Dviejų litrų variklis montuojamas į GLB 250 4MATIC modelį (vidutinės degalų sąnaudos 7,2–7,4 l/100 km). Šio agregato cilindrai yra šlifuoti specialiu būdu, vadinamu trumpet-honing, kuris  mažina cilindro sienelių ir stūmoklio trintį bei degalų sąnaudas.

Dviejų litrų dyzelinis variklis, montuojamas į GLB 200 d ir GLB 220 d modelius su 8 laipsnių automatine pavarų dėže, jau atitinka tik 2020 m. įsigaliosiančius RDE (angl. „Real Driving Emissions“) ekologiškumo bei „Euro 6d“ reikalavimus. Šių automobilių degalų sąnaudos – 4,9–5 l/100 km, o CO2 emisija – 129–133 g/km.

Išmani keturių varančių ratų sistema

GLB ne tik pasižymi tikro SUV išvaizda, bet yra pajėgus ir bekelėje: jis gali būti komplektuojamas su nuolatine visų varančių ratų sistema 4MATIC. Pasirenkant įvairius važiavimo režimus, keičiasi galios perdavimo santykis tarp priekinių ir galinių ratų – „Eco“ bei „Comfort“ režimais priekiniai ašiai skiriama 80 proc. pajėgumo, o galinei – 20 proc. Režimu „Sport“ santykis pakeičiamas į 70:30, o bekelės – 50:50.

4MATIC keturių varančių ratų pavarą turinčiuose modeliuose papildomai gali būti pasirenkamas sistemų „Off-Road Engineering Package“ rinkinys su apšvietimu bekelėje bei važiavimo režimu, optimizuojančiu variklio galią bei ABS sistemos darbą bekelei.

Šiame rinkinyje taip pat yra įvairių prastuose keliuose praverčiančių asistentų, pavyzdžiui, sistema „Downhill Speed Regulation“ (DSR) užtikrina saugų ir efektyvų nusileidimą nuokalne vairuotojo pasirinktu greičiu nuo 2 iki 18 km/val.

Žino, kokiu greičiu važiuoti

Nors tai – kompaktinis modelis, GLB montuojama daug sistemų, iki šiol dažniausiai matytų kitų klasių automobiliuose. Jame sumontuota tiesiai iš S klasės atkeliavusi eismo stebėjimo sistema „Active Distance Assist DISTRONIC“– GLB radarai ir kameros fiksuoja kelią iki 500 metrų į priekį ir kai kuriose situacijose gali važiuoti autonomiškai. Jis išlaiko trajektoriją eismo juostoje, o artėjant prie staigaus posūkio, geležinkelio pervažos ar žiedinės sankryžos, sumažina greitį.

Naujasis „Mercedes-Benz“ SUV, vairuotojui palenkus posūkio svirtelę, gali autonomiškai keisti eismo juostas (su „Active Lane Change Assist“ sistema) bei išlaikyti automobilį juostos viduryje (su „Active Steering Assist“).

Papildomoje GLB įrangoje yra dviejų tipų šviesos diodų žibintai: „LED High Performance“ bei „Multibeam LED“. Pastarieji pritaiko žibintų ryškumą prie esamos eismo situacijos, tad vairuotojas gali beveik visą laiką važiuoti tarsi su įjungtomis tolimosiomis šviesomis.

Automobilyje įdiegta naujausia multimedijos valdymo sistema „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX), kurią valdyti galima ne tik ryškiame ir kokybiškame lietimui jautriame ekrane, bet ir balsu pasakius „Hey, Mercedes“.

Sistemų rinkinys „ENERGIZING comfort control“ parenka apšvietimo, muzikinio fono bei masažo paketus ir vairuotojui belieka tik išsirinkti labiausiai atitinkantį jo nuotaiką. Jei vairuotojas yra užsisegęs „Mercedes-Benz vivoactive® 3“ ar kitą „Garmin®“ išmanųjį laikrodį, automobilis geba parinkti itin tikslią atpalaidavimo programą pagal stresą, pulsą bei miego kokybę.

Naujasis „Mercedes-Benz GLB“ Lietuvoje esančius „Silberauto“ salonus pasieks šių metų pabaigoje.

Gamintojo nuotr.

www.auto-bild.lt